Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar upgrade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar upgrade

    Ik ben momenteel in het bezit van een Lumix g5. Dit toestel heeft het al een paar keer laten afweten. Dus ben opzoek naar een ander toestel. Ik ben in leer voor hobby fotograaf. Ik doe veel fotografie. Kinderen. Natuur. Sport voor kinderen dan. Dus een beetje van alles. Low light.
    Ik de winkel gaven ze als optie de Fuji xt20 met lenzen 18-55 f2.8-4. En 55-200 f3,4-4,8. En tegenhanger Nikon d7200 en canon 77d
    Ik zit vast in keuze. Graag een toestel waar ik mee kan groeien. Eventueel lens opties.
    Graag ervaringen en eventueel tips.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Op zoek naar upgrade

    In de winkel hebben ze je gezegd welke doos ze liefst gingen verkopen....
    Sport natuur en kinderen + low light (tja hoe low light vraag ik me dan af)

    Heb je zowieso goede af en af-ttacking voor nodig dus ben je beter/goedkoper af met canon/nikon reflexcamera's

    Aan u om het budget te bepalen in welke type toestel je wil investeren

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar upgrade

      Low light? Gewoon binnen in huis of sporthal. Ik zag ook dat die lenzen van Fuji een vrij laag f getal hebben zijn er die ook voor een reflex? Budget ongeveer 1600 euro. Voor toestel en lenzen met een zoom van klein naar ongeveer 200 of 300.
      Ok ik weet wel dat van in de winkel. Daarom vraag ik het hier. En welk toestel raden julie dan aan?

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar upgrade

        Hallo,

        De Nikon D7200 met de Nikon 18-140mm is een heel mooie combinatie (die ik zelf ook in gebruik heb) voor ongeveer € 1200,00.
        De D7200 is perfect bruikbaar op ISO3200 en mits de nodige nabewerkingen tot ISO6400.
        Alles hangt af van in welke "low light" omstandigheden je gaat werken en waar de foto's moeten voor dienen.
        Als het statische foto's zijn is ISO100 en een stevig statief meer dan voldoende.

        In een idoor tennishal met weinig (LED)licht moet ik met de D500 soms gaan tot ISO10.000 om 1/1000sec te kunnen halen (maar de D500 kan dat ook goed aan).
        In die omstandigheden is de D7200 wat minder bruikbaar - maar dat is ook al extreem - snelle actiesport in combinatie met weinig licht.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar upgrade

          Ok, misschien toch eens kijken voor een Nikon d7200.
          Of een Nikon d7500 omwillle van kantelbaar scherm of is dit te verwaarlozen?
          Groeten

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar upgrade

            In een sporthal met normaal kunstlicht gaat competitie jujitsu met een A6000 en 16-70/4, of A7II met 70-200/4, en ik film zelfs met een oude Nex-5 met 18-200...

            De tijd dat je een paar duizend euro aan materiaal moest hebben om binnen iets moois te kunnen doen, die is echt wel voorbij.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar upgrade

              Sony 6000 reeks voelt te klein aan in mijn handen. Sony a7 ligt niet in mijn budget vrees ik. Ik wou een camera samen met all in one zoom van 18-300 bijvoorbeeld. voor ongeveer 1500euro en daarna lenzen bij kopen waar mijn interesse in ligt. Ik wou ook bij Sony canon of Nikon blijven.

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar upgrade

                Een 18-300 is niet meteen geschikt voor snelle foto's indoor.
                Dan zul je al eerder naar een F4 of zelfs F2.8 lens moeten.
                En dan kan je je budget x2 tot x3 doen
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar upgrade

                  Daar ben ik van op de hoogte. Maar het is toch de bedoeling dat ik met de juiste body start. En de rest komt later wel. Die 18-300 lens is voorlopig voldoende om er mee weg te kunnen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar upgrade

                    Ik twijfel tussen d5600 of d7200 welke kiezen julie en waarom? Mss dat ik zo uit mijn keuze geraak. ��

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar upgrade

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jogovaerts Bekijk bericht
                      Ik twijfel tussen d5600 of d7200 welke kiezen julie en waarom? Mss dat ik zo uit mijn keuze geraak. [emoji28]
                      De 7200 is veel geavanceerder dan de veredelde instapper die de 5600 is uiteraard
                      Alleen al de extra knoppen rechtvaardigen die keuze, de betere autofocus ook, zeker ook omdat je die dan kan finetunen in plaats v net niet scherpe foto's maken

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar upgrade

                        Helemaal akkoord met bulke41 ...
                        Ik heb de D5200 en de D7200 en dat is echt een groot verschil qua bediening en mogelijkheden.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar upgrade

                          Bedankt allemaal om te reageren.

                          Comment

                          Working...
                          X