Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens?

    Ik wil een lens bijkopen, maar weet niet goed welke.

    Ik heb van Nikon
    16-85 3,5-5,6 G
    35 1,8
    70-200 2,8 VRII

    Ik twijfel tussen de 50 of 85 1,8
    Of de 50 1,4

    Waarvoor deze lens (portretfotografie: honden, kinderen) binnen - buiten (geen studio)

    Woensdag ga ik alvast foto's nemen met mijn 16-85 lens op 2 brandpunten 50 en 85

    Wat is kwalitatief verschil tussen de 50 en de 85 1,8
    Is de 50 1,4 echt goed?

    Vbn van een paar van mijn foto's genomen met mijn 70-200.
    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

  • #2
    Re: Welke lens?

    Welke camera heb je?

    Op crop zou ik de 50mm aanbevelen. Net iets meer inzetbaar voor allround portretten in huiskamer dan de 85mm. Alhoewel full body shots ook een probleem kunnen zijn wegens plaatsgebrek in sommige woningen. soms ben je dan nog beter af met een 35m. Maar dan komt vervorming weer om de hoek kijken.

    Wil je echter meer specifiek toeleggen op portretten buiten dan is de 85mm de beter keuze en al zeker op full frame waar het zelfs nog iets meer mag zijn zoals de 105. Maar het nadeel aan die lenzen is dat je ze in de huiskamer niet ruim kan inzetten.

    Doe eens de test thuis en zet je lens op 50mm en kijk wat voor soort portretten je in huis kan maken. Je zal al snel zien welke beperkingen er zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens?

      Ik heb de D500 (crop)
      De 35 mm heb ik al. Heel tevreden over deze lens.

      Maar de 50 en 85 zijn dus beide kwalitatief goede lenzen waarbij de 85 bijna dubbel zoveel kost.

      Morgen maar eens proeffoto's nemen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens?

        Als je geen haast hebt kun je misschien even wachten tot in maart.
        op 9,10 en 11 maart gaan de Photodays door in de Heizel te Brussel (zie forumonderdeel mededelingen).
        Daar kun je alle lenzen van alle fabrikanten eens testen en kan je nadien beslissen welke voor jou de betere keuze is.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens?

          Een 5tal dagen de 85 mm in huis, wat een super lens, heel tevreden over!

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens?

            Je hebt de antwoorden maar niet afgewacht.

            Comment

            Working...
            X