Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Etosha boom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Etosha boom


    Zo, we zijn terug in het land na een Asia avontuur. Tijd om nog eens wat te posten.

    Heb er nog een paar van onze vorige reis naar Namibië die ik wil delen.
    Deze is genomen bij het binnen rijden van het Etosha Nationaal Park.


    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Etosha boom

    Hoe meer je deelt hoe meer we gaan zie en hoe meer we kritiek kunnen geven.
    Heel mooi dat formaat dat je gekozen hebt want nu heb ik het gevoel dat er kilometers in de omtrek niks anders is dan gras en mss. af en toe zo'n prachtige boom.
    Tot volgende week maandag denk ik.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Etosha boom

      Hier heb ik alleen maar lovende woorden voor. Dit is een stijl die me enorm aanspreekt.
      Prachtig !
      https://sweet-flight.com/
      Come fly with me
      Vriendelijke groeten, Inge

      Comment


      • #4
        Re: Etosha boom

        Een absolute klassieker zo met die lap geel en die ene boom. Prettig beeld.
        Niet echt storend, omdat de plaat van opzet al goed is, maar een klein schaduwkantje is dat ik nergens 100% scherpte zie.
        Velen van ons stellen scherp met live view, (100%) en dan zit je er altijd precies bovenop.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Etosha boom

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Een absolute klassieker zo met die lap geel en die ene boom. Prettig beeld.
          Niet echt storend, omdat de plaat van opzet al goed is, maar een klein schaduwkantje is dat ik nergens 100% scherpte zie.
          Velen van ons stellen scherp met live view, (100%) en dan zit je er altijd precies bovenop.
          Net wat ik er ook van dacht, opname mist scherpte en ik denk dat dit vooral te wijten is aan de hele kleine scherptediepte die je gebruikt hebt
          Dus eigenlijk stel ik me dan de vraag waarom f4,5 Steven ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Etosha boom

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Net wat ik er ook van dacht, opname mist scherpte en ik denk dat dit vooral te wijten is aan de hele kleine scherptediepte die je gebruikt hebt
            Dus eigenlijk stel ik me dan de vraag waarom f4,5 Steven ?

            grts
            Sieg
            Dat is een heel goede vraag Sieg. Vrees dat dit een foutje van mij geweest zal zijn. Ik weet wel dat deze zonder statief genomen is.
            Maar als ik naar de sluitertijd kijk, had ik gerust met f8 de opname kunnen maken.

            Nu die Sigma 70-200 was niet de meest scherpe lens.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Etosha boom

              Op zicht had de F4.5 geen probleem geweest mocht de focus echt op de boom hebben gelegen, deze is nu ook wat onscherp...Buiten dat is het zeker wel echt een pracht foto..Simplistisch mooi die boom zo in al dat geel..

              P.S met wat extra naverscherping en posten op 1024px kun je het al heel wat scherper laten ogen.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Etosha boom

                Mooi !
                maar er is iets in mij dat zegt dat ik, dit nu liever in 3/2 formaat gezien had met vooral meer lucht.
                Waarom ?
                nu krijg ik het gevoel dat het beeld door een wals gedraaid is om tot dat formaat te komen.
                Is de fout van de vorm van die boom al weet ik wel dat die bomen er meestal zo uitzien.
                (maar waarschijnlijk ligt dat wel aan mij )
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment

                Working...
                X