Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

snowy egret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] snowy egret

    Amerikaanse kleine zilverreiger

    DSC_9314 by Raf Strobbe, on Flickr

    grotere versie mogelijk in Flickr door op de foto te klikken

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: snowy egret

    Mooie shot !

    Misschien de hooglichten nog een tikje minder (alle details zitten er in) en wat selectief verscherpen op de kop (poten zijn m.i. OOF).

    Comment


    • #3
      Re: snowy egret

      Ik heb het gevoel Raf dat de opname wat scherpte ontbreekt, ook de grote versie

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: snowy egret

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ik heb het gevoel Raf dat de opname wat scherpte ontbreekt, ook de grote versie

        grts
        Sieg
        Ik denk dat je gelijk hebt Sieg. Geen 100% scherpte. Deze is met mijn nieuwe Tamron 100-400 genomen op 400 mm en die haalt dat blijkbaar niet. Originele Nikon is beter. En vooral voor bewegende onderwerpen zoals deze of vanop bewegende plaatsen (een boot) of de combinatie van beide.
        De VR van de originele Nikon is stukken beter vind ik. Koeken naar geld zeggen ze hé. Misschien is deze lens alleen goed om vanop een statief uit een hutje te fotograferen? Tot nu had ik alleen maar twee lenzen en allebei originele Nikon en het verschil is groot vind ik als ik vergelijk met de 70-200 f4.

        grts,

        Raf.

        Comment


        • #5
          Re: snowy egret

          Toch vind ik het een mooie vlieger.


          Johan

          Comment


          • #6
            Re: snowy egret

            ook ik vind het een mooie vlieger Raf..

            Groetjes
            Freddy
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: snowy egret

              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Ik denk dat je gelijk hebt Sieg. Geen 100% scherpte. Deze is met mijn nieuwe Tamron 100-400 genomen op 400 mm en die haalt dat blijkbaar niet. Originele Nikon is beter. En vooral voor bewegende onderwerpen zoals deze of vanop bewegende plaatsen (een boot) of de combinatie van beide.
              De VR van de originele Nikon is stukken beter vind ik. Koeken naar geld zeggen ze hé. Misschien is deze lens alleen goed om vanop een statief uit een hutje te fotograferen? Tot nu had ik alleen maar twee lenzen en allebei originele Nikon en het verschil is groot vind ik als ik vergelijk met de 70-200 f4.

              grts,

              Raf.
              Probeer eens of je 'm niet wat meer kan opscherpen, denk wel dat het zal lukken

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: snowy egret

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Ik denk dat je gelijk hebt Sieg. Geen 100% scherpte. Deze is met mijn nieuwe Tamron 100-400 genomen op 400 mm en die haalt dat blijkbaar niet. Originele Nikon is beter. En vooral voor bewegende onderwerpen zoals deze of vanop bewegende plaatsen (een boot) of de combinatie van beide.
                De VR van de originele Nikon is stukken beter vind ik. Koeken naar geld zeggen ze hé. Misschien is deze lens alleen goed om vanop een statief uit een hutje te fotograferen? Tot nu had ik alleen maar twee lenzen en allebei originele Nikon en het verschil is groot vind ik als ik vergelijk met de 70-200 f4.

                grts,

                Raf.
                Met een 70-200 f4 had je deze mooie foto waarschijnlijk niet gemaakt.

                De Tamron 100-400 heeft het voordeel van zijn gewicht en afmetingen (en prijs) maar blijkbaar zijn beperkingen.
                Je leert daar nog wel mee werken.

                Goed dat hierover kan gediscussieerd worden.

                Comment


                • #9
                  Re: snowy egret

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Met een 70-200 f4 had je deze mooie foto waarschijnlijk niet gemaakt.

                  De Tamron 100-400 heeft het voordeel van zijn gewicht en afmetingen (en prijs) maar blijkbaar zijn beperkingen.
                  Je leert daar nog wel mee werken.

                  Goed dat hierover kan gediscussieerd worden.
                  Ja, in het begin moet je altijd materiaal leren kennen. De Nikon 80-400 zal misschien wat beter zijn maar ook veel zwaarder (in gewicht EN prijs).

                  Probeer eens of je 'm niet wat meer kan opscherpen, denk wel dat het zal lukken
                  Ik heb het geprobeerd en ik dacht een up te plaatsen maar dan krijg je ongewenste neveneffecten. Misschien alleen wat op het kopje verscherpen.

                  grts,

                  Raf.

                  Comment

                  Working...
                  X