Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D60 en TXT files

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D60 en TXT files

    Wanneer ik mijn CF kaartjes download via een card reader krijg ik telkens drie files per afbeelding: CRW (RAW), THM (thumbnail in jpg) en een TXT. De THM maar ook de TXT file bevat Exif informatie. De TXT file bevat uiteraard geen miniafbeelding. Vanwaar komt deze txt file? Deze txt file komt ook mee met JPG-files en niet alleen met de CRW-file. Is dit een optie die ik toevallig heb aangeklikt in het menu? Niet dat het eennprobleem is, maar ik had graag de afkomt ervan geweten.

    vb inhiud txt file:

    File: CRW_2311.CRW
    File size: 7,807KB
    Image Serial Number: 223-2311
    Camera Model: Canon EOS D60
    Camera serial number: 436510583
    Firmware: Firmware Version 1.0.4
    Date/Time: 2004.09.25 14:50:38
    enz....

  • #2
    Re: D60 en TXT files

    Oorspronkelijk geplaatst door loco
    Wanneer ik mijn CF kaartjes download via een card reader krijg ik telkens drie files per afbeelding: CRW (RAW), THM (thumbnail in jpg) en een TXT. De THM maar ook de TXT file bevat Exif informatie. De TXT file bevat uiteraard geen miniafbeelding. Vanwaar komt deze txt file?
    Ik denk dat je Downloader gebruikt van BreezeSys. Die heeft een optie om automatisch de EXIF data uit de .THM file te halen en uit te schrijven in een ASCII .TXT. Vind dit persoonlijk bijzonder handig. Je kan het wel ergens afzetten in de opties als het je stoort.
    Marcvc
    http://marcvancanneyt.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: D60 en TXT files

      Helemaal niet aan gedacht. Inderdaad het is één van de opties van downloader. Intussen ken ik alle mogelijkheden van mijn toestel bijna van buiten, op uitzondering van die ene dan. maar die zit dan ook niet in de software van het toestel. Hartelijk,dank.

      Comment

      Working...
      X