Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

    Tegenwoordig heeft elkeen de mond vol over het aantal personeelsleden bij de gemeentediensten en hoeveel er in 2018 gaan afvloeien.
    Maar weet iemand hoeveel auto's & andere rijdende tuigen er door de gemeentediensten " gebruikt " worden ??
    Waar is de tijd toen de mensen van de gemeentedienst per fiets of te voet verplaatsten ?

    Gelieve er eens goed over na te denken
    Mvg
    Maurits

  • #2
    Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

    Ik heb een uur lang goed nagedacht.
    Wat heb ik gewonnen ?
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

      Is dit gepikt uit het Nieuwjaarszagemannentopic?

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

        Topicstarter heeft in zijn profiel "straatloper" staan als beroep.

        De betekenis van straatloper vind je op deze pagina. Er werd 1 definitie van straatloper gevonden in de woordenlijst. Andere definities, verklaringen, omschrijvingen of synoniemen kan je zelf toevoegen om zo het woordenboek nog completer te maken.

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

          't Ja Maurits, Mol is maar een gemeente maar wel de grootste van België en veel groter dan Brussel b.v., en zoveel auto's en camionettes van Mol zie ik toch niet hoor.
          De groendienst is bijvoorbeeld een door de gemeente aangesteld bedrijf waar mensen met een mentale handicap werken, en toch doen ze uitstekend werk.
          Zo hebben we na de storm gemeld dat er een heel grote tak afgekraakt is aan een pijnboom.
          Na ons tweede telefoontje is de brandweer uiteindelijk komen kijken.
          Alleen kijken want ze hadden geen ladder bij die lang genoeg was.
          Ja moet weten dat onder die boom een voetpad is en dat er, als het weer het toelaat, er kinderen rond die en andere bomen spelen.
          Stel u voor dat die tak op dat moment los laat.....
          Ik bedoel eigenlijk dat er in elke gemeente bespaart wordt, ze kunnen niet anders sinds de bankencrisis.
          En zich verplaat(sen per fiets is niet meer van deze tijd hé, of toch?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

            Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
            Tegenwoordig heeft elkeen de mond vol over het aantal personeelsleden bij de gemeentediensten en hoeveel er in 2018 gaan afvloeien.
            Maar weet iemand hoeveel auto's & andere rijdende tuigen er door de gemeentediensten " gebruikt " worden ??
            Waar is de tijd toen de mensen van de gemeentedienst per fiets of te voet verplaatsten ?

            Gelieve er eens goed over na te denken
            Mvg
            Maurits
            Een auto kost ca 600€ per maand, een personeelslid waarschijnlijk 6000€.
            Dus als er mensen zich regelmatig moeten verplaatsen, dan zorg ik er voor dat dat snel en efficient kan gebeuren. Vermits gemeentes groter worden en zijn, kan het best zijn dat dat best gebeurt met een auto.

            Heb ik nu genoeg nagedacht?

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              '
              Zo hebben we na de storm gemeld dat er een heel grote tak afgekraakt is aan een pijnboom.
              Na ons tweede telefoontje is de brandweer uiteindelijk komen kijken.
              Vermoedelijk waren er die dag nog veel dringendere zaken op te lossen met nog veel groter gevaar voor mensen?
              Of moesten ze tegen iemand met een brandend huis of tegen een geknelde zeggen dat ze eerst naar een afgeknakte tak moesten gaan kijken?
              Ik denk dat het die dag druk genoeg was en ze wat selectief moesten tewerk gaan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Topicstarter heeft in zijn profiel "straatloper" staan als beroep.

                https://www.betekenis.be/woord/straatloper
                Hij zou beter eens een camera vastpakken en een paar foto's posten .

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Vermoedelijk waren er die dag nog veel dringendere zaken op te lossen met nog veel groter gevaar voor mensen?
                  Of moesten ze tegen iemand met een brandend huis of tegen een geknelde zeggen dat ze eerst naar een afgeknakte tak moesten gaan kijken?
                  Ik denk dat het die dag druk genoeg was en ze wat selectief moesten tewerk gaan.
                  Uw fantasie kent werkelijk geen grenzen hé.
                  We zijn nu donderdag, en wanneer was die storm ook weer?
                  We hebben hen direct op de hoogte gebracht en dat er dringender werk was is maar een vermoeden van u.
                  Vandaag voor de vierde keer gebeld want dit is geen gewone tak bij die pijnbomen, en weet je wat ik nu als antwoord kreeg?
                  Ze hebben geen hoogte werkers.
                  Voor een gemeente met tig bomen, geen hoogte werker???
                  Wie gelooft er dat nu?
                  Tenzij ze geen auto's ter beschikking hebben om er eentje te sturen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Uw fantasie kent werkelijk geen grenzen hé.
                    We zijn nu donderdag, en wanneer was die storm ook weer?
                    Fantasie?
                    Ik heb gewoon uw tekst gequote hé. [emoji16]

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Zo hebben we na de storm gemeld dat er een heel grote tak afgekraakt is aan een pijnboom.
                    Na ons tweede telefoontje is de brandweer uiteindelijk komen kijken.
                    Of moet men daaruit kunnen opmaken dat daar een week tussen zit?
                    Dit is toch het enige waarop ik gereageerd heb?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                      Freddy dit schreef u:

                      Vermoedelijk waren er die dag nog veel dringendere zaken op te lossen met nog veel groter gevaar voor mensen?
                      Of moesten ze tegen iemand met een brandend huis of tegen een geknelde zeggen dat ze eerst naar een afgeknakte tak moesten gaan kijken?
                      Ik denk dat het die dag druk genoeg was en ze wat selectief moesten tewerk gaan.
                      De groensienst heeft zojuist het voetpad afgezet, eindelijk!
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        De groensienst heeft zojuist het voetpad afgezet, eindelijk!
                        De brandweer zal het potentieel gevaar niet als dringend ingeschat hebben zeker?

                        Naar wie had je dan eigenlijk gebeld?
                        Want met uw eerdere post hierover dat de "brandweer" na je tweede telefoontje komen zien is, valt te begrijpen dat je daar gebeld hebt.

                        Met de storm was er trouwens een speciaal nummer voor niet dringende en/of levensbedreigende zaken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                          Mijn echtgenote heeft drie dagen na elkaar naar de groendienst gebeld pas daarna is de brandweer gekomen maar die konden er niet aan en zijn zonder boe of bah weer vertrokken.
                          De vierde dag heb ik de groendienst gebeld en hen de situatie duidelijk gemaakt.
                          Je moet weten dat takken van pijnbomen zeer groot kunnen worden.
                          Deze die daar zomaar langs de stam hangt schat ik 100Kg iet meer of iets minder doet er niet toe.
                          Maar als die vanop die hoogte naar beneden komt en er passeert daar juist op dat moment een persoon dan kan dit zware gevolgen hebben.
                          Aangezien dat ze geen hoogtewerker hebben heb ik voorgesteld tenminste die gevaarlijke plaats af te zetten en dat hebben ze deze namiddag dan gedaan.
                          Ik denk niet dat we meer hadden kunnen doen want als die tak pardoes op een voorbijganger zijn hoofd terecht komt dan zullen ze misschien heel wat anders nodig hebben dan een hoogtewerker.
                          Ik heb 58 jaar in Menen gewoond en het aantal bomen kan je waarschijnlijk op één hand tellen maar ze hebben toch wel meerdere hoogtewerkers.
                          Het zal zeker geen sinecure zijn die tak veilig eraf te halen.
                          Hem met een koord vastbinden over een andere tak en pas dan doorzagen, anders zal zeer risicovol zijn één man zal die koord nooit kunnen houden.

                          Wat er bij mij echt niet in kan is dat een gemeente als Mol met duizenden bomen geen hoogtewerker heeft? Komaan hé zeg, wie gelooft dat nu nog?
                          En dat noodnummer kenden wij ook maar wat hadden die meer kunnen doen dan wat wij gedaan hebben?
                          De brandweer bellen?
                          Gelukkig hebben ze de afsluitingen vergenoeg van de boom geplaatst want als die op de top naar beneden komt zal dat precies gelijk een veer zijn en waar zal die dan neerkomen?
                          Hopelijk wordt dat snel opgelost voor er ongelukken gebeuren.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Wat er bij mij echt niet in kan is dat een gemeente als Mol met duizenden bomen geen hoogtewerker heeft? Komaan hé zeg, wie gelooft dat nu nog?
                            Als er duizenden bomen staan, dan verklaart het vermoedelijk wel dat je niet de enige bent die gebeld heeft en het mogelijks zeer druk was?

                            Ik schrijf bewust vermoedelijk en mogelijks omdat ik op die dienst niet werk en er ook geen zicht op heb.

                            Of ze een hoogtewerker hebben of niet ... wat maakt het uiteindelijk uit of ze het zelf komen doen of het uit handen geven?
                            Het is het eindresultaat dat telt en uiteindelijk toch niets om zich druk over te maken? [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoeveel auto's bij de gemeente / stads - diensten ????

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is het eindresultaat dat telt en uiteindelijk toch niets om zich druk over te maken? [emoji16]
                              Huuuuuh?
                              Ik zit niet te wachten aan mijn venster om een ongeluk te zien gebeuren hé!
                              Einde verhaal!
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X