Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lofoten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Lofoten

    Svolvaer op de Lofoten, rond middernacht in juni.




    Grts,
    Marc Tavernier

    Update:
    Last edited by marctav; 26 januari 2018, 18:06. Reden: update
    http://marctav.be

  • #2
    Re: Lofoten

    Mooie locatie en goed vastgelegd
    Mss mocht er bovenaan net iets meer ruimte zijn, kwestie van smaak uiteraard

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Lofoten

      Dat van de ruimte bovenaan was ook het eerste puntje van "kritiek" dat door mijn hoofd schoot, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.
      Ik zou ook eens geprobeerd hebben om met een langere sluitertijd te werken, om de rimpeling uit het water te halen. Maar ook dat is weer een kwestie van smaak.
      Dus als er alleen maar over smaak wordt gediscussieerd, dan heb je goed werk geleverd Mooi beeld!

      Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
      Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

      Comment


      • #4
        Re: Lofoten

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Mooie locatie en goed vastgelegd
        Mss mocht er bovenaan net iets meer ruimte zijn, kwestie van smaak uiteraard

        grts
        Sieg
        Ik zou die smaak eens gevolgd hebben, toch mooi !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Lofoten

          De huisjes en de 'rimpels' op het water vind ik nu juist erg mooi, wel zie ik wat CA rond de bergen.
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Lofoten

            Heel mooi die herhaling van die fraai gekleurde huisjes..Juist die mooie glans en rimpeltjes vind ik hier ook heel erg mooi..

            Mocht je PS hebben dan is het heel eenvoudig om wat lucht toe te voegen.
            * Met croptool je canvas boven een stukje uitbreiden. ( word een wit of zwart leeg vak )
            * Vervolgens met rechthoekig selectie gereedscap nu het lege bovenste gedeelte selecteren.
            * Delete knop indrukken geeft de content aware functie op oke drukken en je het een stukje extra lucht.

            KLIK hier voor het resultaat.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Lofoten

              Knap van ritme en mooi van kleur
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Lofoten

                Bedankt voor de reactie(s)
                Wat de lucht betreft: ik hoef niets aan te passen. Ik had de originele versie, verhouding 2/3, veranderd naar 16/9. Daarom was boven- en onderaan een stuk weg. Ik zal als update het origineel plaatsen. (als dat toegelaten is)
                Grts,
                Marc Tavernier
                Last edited by marctav; 26 januari 2018, 18:06.
                http://marctav.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lofoten

                  als totaalbeeld vind ik de update beter ;
                  maar begrijp dat je langer formaat koos om de herhaling in de breedte te accentueren.
                  in de update vind ik de 'herhaling' van de golving van de bergen in de weerspiegeling va de huizen zeer mooi.
                  geert.
                  Last edited by geert62; 26 januari 2018, 14:32.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lofoten

                    De up spreekt mij meer aan, dat beetje ruimte extra is leuk meegenomen

                    Je mag de up geewoon bij je initieel geplaatst beeld zetten hoor, voor de kijker is de vergelijking zo gemakkelijker
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lofoten

                      je up is idd de betere , en ik hou van lange sluitertijden maar hier in dit geval vind ik de rimpels in het water de sterkte in je foto , knap gedaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lofoten

                        Heel mooie foto. De update met de extra ruimte kan mij ook meer bekoren.
                        https://sweet-flight.com/
                        Come fly with me
                        Vriendelijke groeten, Inge

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lofoten

                          Heel mooi die rij huisjes voor de bergen. Ik kies ook zeker voor de update.
                          Wellicht een kwestie van smaak, maar het water is voor mij iets te "clarity-achtig".
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X