Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens kiezen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens kiezen???

    Graag uw gewaarde mening !
    Ik wens momenteel een nieuwe zoomlens aan te schaffen, en twijfel tussen de volgende;

    1.Canon EF 4.0 70-200mm USM L
    2.Canon EF 2.8 80-200mm L
    3.Canon EF 2.8 70-200mm USM L
    4.Canon EF 2.8 70-200mm USM L IS
    5.Sigma AF 2.8 70-200mm EX (HSM)

    Zo staan deze ook gekwoteerd op de lens test Guide, en de 4.0 70-200 staat het hoogst genoteerd.
    Prijsverschil is er natuurlijk ook.
    Mijn optie gaat eigenlijk uit naar betaalbare prijs, doch wens een zeer goede kwaliteit.
    Ik zou eerder opteren voor een nieuwe 1 en 5, dan een tweedehands 2, 3 of 4.
    Wat is jullie visie hierover ?
    Laat mij zeggen dat ik ongeveer tss de 500 à 750-€ wens te spenderen.
    Graag jullie tips en veel reply's !!!

    Yvan

    MOD: de posting in het juiste forum plaatsen draagt daar misschien wel toe bij, vandaar verplaatsing C&A
    Last edited by Dolphin; 28 september 2004, 14:07. Reden: verplaatsing C&A
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

  • #2
    Re: Welke lens kiezen???

    1.Canon EF 4.0 70-200mm USM L

    Kunt nie veel beter hebben denk ik , en te krijgen voor iets minder dan 700 euro.
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens kiezen???

      Daar kan ik me alleen bij aansluiten. De anderen zijn meteen stukken duurder, en deze voldoet ruimschoots.
      http://www.first-response.be (Hulpdienstenforum).
      Canon EOS 300D + 18-55mm f/4.0-5.6 Kitlens + EF 70-200mm f/4.0 L USM + 50mm f:1.8 + Speedlite 420EX

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens kiezen???

        De canon 80-200 als je er eentje kan vinden. Zeer goe lensken, Beste van allen. kijk maar eens op pbase...
        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

        Comment


        • #5
          Re: WELKE LENS KIEZEN ?????????????????

          Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
          Graag uw gewaarde mening !
          Ik wens momenteel een nieuwe zoomlens aan te schaffen, en twijfel tussen de volgende;

          1.Canon EF 4.0 70-200mm USM L
          2.Canon EF 2.8 80-200mm L
          3.Canon EF 2.8 70-200mm USM L
          4.Canon EF 2.8 70-200mm USM L IS
          5.Sigma AF 2.8 70-200mm EX (HSM)

          Zo staan deze ook gekwoteerd op de lens test Guide, en de 4.0 70-200 staat het hoogst genoteerd.
          Prijsverschil is er natuurlijk ook.
          Mijn optie gaat eigenlijk uit naar betaalbare prijs, doch wens een zeer goede kwaliteit.
          Ik zou eerder opteren voor een nieuwe 1 en 5, dan een tweedehands 2, 3 of 4.
          Wat is jullie visie hierover ?
          Laat mij zeggen dat ik ongeveer tss de 500 à 750-€ wens te spenderen.
          Graag jullie tips en veel reply's !!!

          Yvan

          MOD: de posting in het juiste forum plaatsen draagt daar misschien wel toe bij, vandaar verplaatsing C&A
          Als ge een nieuwe wilt, zijn er maar 2 over, de canon 70-200 L 4.0, en de sigma 2.8. Al de rest is buiten uw budget. simpel, niet?

          Comment


          • #6
            Re: WELKE LENS KIEZEN ?????????????????

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Als ge een nieuwe wilt, zijn er maar 2 over, de canon 70-200 L 4.0, en de sigma 2.8. Al de rest is buiten uw budget. simpel, niet?
            Jamaar wat about de kwaliteit ?
            En eigenlijk is het niet buiten mijn budget, maar waar ligt de grens tss amateur en prof !!!
            Als men mij zegt dat de 2,8 gewoon de topper is kies ik hiervoor !
            Het is gewoon wat wikken en wegen.
            En is het verschil tss de F4 en F2,8 zo denderend groot ?

            Yvan
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #7
              Re: WELKE LENS KIEZEN ?????????????????

              Kan me vergissen, maar het verschil zit in de lichtsterkte. Als je in slechte licht omstandigheden wilt werken, heb je zeker baat bij de 2.8.
              De AF zou beter (sneller) moeten zijn en daarbij komt dat de meeste lenzen wijd open minder scherp zijn tov een beetje afgestopt. Bij de 2.8 kun je dan naar F4 gaan, bij de F4 moet je hoger gaan 5.6 of hoger met langere sluitertijden of hogere iso waarden tot gevolg.
              Ik zou het puur daar van laten afhangen, tenzij de F4 veel scherper zou zijn op F4 dan de 2.8 op F4

              my 2cts.

              Jo.

              Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
              Jamaar wat about de kwaliteit ?
              En eigenlijk is het niet buiten mijn budget, maar waar ligt de grens tss amateur en prof !!!
              Als men mij zegt dat de 2,8 gewoon de topper is kies ik hiervoor !
              Het is gewoon wat wikken en wegen.
              En is het verschil tss de F4 en F2,8 zo denderend groot ?

              Yvan
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens kiezen???

                Om de keuze nog wat makkelijker te maken:
                Als je die 2 extra stops nodig hebt en hier het prijsverschil voor wil en kunt betalen, dan zou ik voor de 2.8 gaan. Wil je daarnaast veel uit de hand fotograferen, of je hebt niet zo' n vaste hand: kies daar bovenop voor de IS versie.
                2e hands zul je de 2.8 (IS of Non-IS) niet ver beneden de laagste nieuwprijs vinden.
                De f/4 is vanaf f/4 scherp, dit geldt ook voor de 2.8.

                Succes !
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens kiezen???

                  Misschien nog eventjes verdergaan op wat Corné vertelde, gewoon om alle misverstanden te voorkomen:

                  De Canon 70-200 f4 is inderdaad vanaf f4 fantastisch, de Canon 70-200 f2.8 non-IS is heel goed vanaf f2.8, de IS versie een ietsje minder. De Sigma 70-200 f2.8 schijnt echter pas echt op volle toeren te komen op f4..., maar is dan even goed als de Canon (wel, volgens de ene iets minder, volgens de ander even goed, volgens nog één derde iets beter... Gemiddelde is dus even goed ).

                  Misschien nog iets om rekening mee te houden: De Canon 70-200 f4 weegt écht een stuk minder dan de f2.8-versies (zowel Canon als Sigma).

                  "IS" is uiteraard fantastisch, maar zeer kostelijk.

                  Uiteindelijk hangt het allemaal af wat je er precies mee wil doen! De Canon f4 is ongelooflijk handig als je die wilt meesleuren heinde en verre wegens het gewicht... Als gewicht geen issue is en je hebt wel situaties waar je in minder lichtsterke omgevingen wil fotograferen, dan kan een f2.8 zeer interessant uitkomen. Dan is het nog aan jou te beslissen welke kwaliteit je op f2.8 wil, en als je voor die ene stop, waarop de kwaliteit bij Canon inderdaad beter is, het geld er voor wil neertellen. En dan hebben we natuurlijk nog het IS verhaal... Niet van plan een statief te gebruiken of mee te sleuren? IS kan interessant zijn. Downside is natuurlijk dat de lens zelf iets zwaarder is. En de prijs...

                  Misschien eventjes duidelijk maken dat ik dit hier allemaal vertel ZONDER ervaring met deze lenzen. Maar ik ben ook al een maand intensief bezig te beslissen wat ik nu zal kopen van nieuwe lens, en heb dus ongelooflijk veel websites met meningen, reviews, prijzen, ... gelezen (tot in het absurde, geloof me). Ik persoonlijk ben na veel wikken en wegen min of meer uitgekomen bij de Canon 100-400 L IS f4.5-5.6. Ik kan de zoom namelijk wel gebruiken. En verder is deze nog een stuk goedkoper dan de 70-200 f2.8 IS en ook minder qua gewicht als je er nog es een tc aanhangt om de zoom wat op te drijven.

                  Oh ja, is ZOOOOO moeilijk, ik ken het verhaal.

                  Veel succes alleszins bij de aankoop van je nieuwe lens! Ik hoop dat je er uitgeraakt!

                  Greets, MVanker

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens kiezen???

                    Met jouw budget, ben je "beperkt" tot een Canon 70-200L F4 en de sigma 70-200. Respectievelijk voor 675 en 795 Euro te verkrijgen bij Corné (aan huis geleverd !
                    Ik heb een tijd met de F4 gewerkt ... een prachtlens, super scherp en licht.
                    aangezien ik echter nood had aan een "snellere" lens, heeft de F4 plaats moeten ruimen voor een 70-200L 2.8 IS.
                    Verschillende lensen voor een verschillend toepassingsgebied.
                    Persoonlijk zou ik OF voor de F4 gaan, OF nog even sparen en voor de 2.8 IS versie gaan ! Het IS systeem is geweldig !
                    De 80-200 is een heel goede lens, maar enkel tweedehands te vinden, tegen prijzen die toch nog rond de 600 euro gaan.
                    Tja, als ik erover nadenk ... met de F4 zit je een tijd heel goed ! Redelijk "waardevast". En een mooie "opstap" voor een 2.8 IS in de toekomst !?
                    Kan je trouwens Corné van harte aanbevelen, kwestie service en prijs !

                    Groetjes
                    Lukathi
                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens kiezen???

                      ik persoonlijk heb de sigma 2,8 gehad, heb de canon f4 op men toestel gehad en heb nu de 70-200 2,8 IS

                      over de sigma
                      ik had een hele goede, vond ze uitermate scherp en zeker wijd open goed te gebruiken, maar bij sigma zit er heel veel verschil tussen de lenzen, ik had bv een goede maar je had er veel rondcirculeren die wijd open niet echt te gebruiken waren (te soft).

                      de 70-200 f4 van canon : idd heel scherp op f4, licht en compact en zeer snelle autofocus, een stuk sneller als de sigma en eigenlijk evensnel als een f2,8, wel in goede lichtomstandigheden, in mindere lichtomstandigheden waarschijnlijk minder, groot voordeel van de f4 is de mi scherpstelafstand van 1,2 meter, in tegenstelling tot de sigma 1,8 meter.

                      de 70-200 2,8 IS van canon (mijn huidige) : is een beest, heel zwaar en groot, maar superscherp, zelfs wijd open zo scherp als het kan zijn (maar houd er wel rekening mee dat zelfs bij canon L lenzen onderling verschil zit), de mijne presteerd enorm goed wijd open, kanhet niet geloven dat ie minder zou zijn dan de neit IS versie. autofocus is supersnel, ook in low light. IS, tja, ik ben er een voorstander van, ik hou van IS, 1/60 sec is totaal geen probleem op 200mm en je kan zelfs tot 1/30 gaan, je wint dus echt wel veel stops tov de f4 (lichtsterker al om te beginnen en daarbovenop IS)

                      nu qua prijs, de IS is een heel stuk boven de andere twee, en afhankelijk van wat je ze wil gebruiken, kan het zijn dat je met de f4 meer dan genoeg hebt.
                      persoonlijk tussen de sigma 2,8 en de canon f4 zou ik gaan voor de canon f4.
                      wil je er geld tegensmijten en vind je dat je de lichtsterkte en IS nodig hebt, tja, dan ga je voor de 2,8 IS van canon.
                      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens kiezen???

                        Om nog eens terug te komen op de oude 80-200 2.8 canon. Kijk eens naar deze fotos. Ze zijn genomen met een 80-200mm en x2 extender. Zelf heb ik een sigma maar ik weet zeker dat mijn sigma met 2x helemaal niet zo goed presteerd. Ook de canon 70-200 doet het helemaal niet zo goed met extender. Onlangs heeft iemand mij nog een 80-200 in goede conditie aan geboden voor 550 euro. Had ik toen de centjes maar
                        Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens kiezen???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                          Om nog eens terug te komen op de oude 80-200 2.8 canon. Kijk eens naar deze fotos. Ze zijn genomen met een 80-200mm en x2 extender. Zelf heb ik een sigma maar ik weet zeker dat mijn sigma met 2x helemaal niet zo goed presteerd. Ook de canon 70-200 doet het helemaal niet zo goed met extender. Onlangs heeft iemand mij nog een 80-200 in goede conditie aan geboden voor 550 euro. Had ik toen de centjes maar
                          En wie was dat ?
                          Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens kiezen???

                            Een lens met IS heeft dat ook voordeel bij sportfotografie (basketbal)? Ben enorm aan het twijfel tussen de 70-200L 2.8 met of zonder is. Wie kan mij helpen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens kiezen???

                              Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
                              En wie was dat ?
                              Oeps url'ken vergeten posten, hier is het:
                              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                              Comment

                              Working...
                              X