Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laagjes + UP2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Laagjes + UP2

    Finale update:


    Update: https://c1.staticflickr.com/5/4603/2...1750e5b3_b.jpg

    Origineel: https://c1.staticflickr.com/5/4602/2...839111f4_b.jpg

    Beetje aan het twijfelen. Portret zoals hij nu is of vierkant (bovenste stuk eraf). Wat denken jullie?
    Last edited by rgoyens; 21 januari 2018, 22:02. Reden: plaatsing update

  • #2
    Re: Laagjes

    Neem me niet kwalijk maar doe daar geen uitspraak over, de maker beslist en presenteert, de kijker analyseert en deelt (hopelijk eerlijk) mee en dan kunnen de verschillende visies naast mekaar beter gewikt en gewogen worden ! Algemeen zoals nu zou ik opteren voor een ietsje meer contrast.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Laagjes

      Deze is een moeilijke...vierkant of portret naar mijn inziens kan beide
      maar mooi beeld al vind ik zoals mijn voorganger wat contrast, een beetje meer pit zou het levendiger maken.

      Groetjes Katrien
      Groetjes Katrien
      Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

      Comment


      • #4
        Re: Laagjes

        Bedankt Katrien en Raymond. Heb iets meer contrast toegevoegd - vooral onderste deel.

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Neem me niet kwalijk maar doe daar geen uitspraak over, de maker beslist en presenteert, de kijker analyseert en deelt (hopelijk eerlijk) mee en dan kunnen de verschillende visies naast mekaar beter gewikt en gewogen worden ! Algemeen zoals nu zou ik opteren voor een ietsje meer contrast.
        Ja, interessant standpunt. Op zich ook wel interessant om te zien of kijkers met bepaalde elementen/suggesties komen zonder dat ik zelf iets zeg waarover ik (lichtjes) over aan het twijfelen ben.

        Comment


        • #5
          Re: Laagjes

          Ik zou niet naar vierkant gaan, voor mij zit het interessantste deel bovenaan.
          Ik zou de saturatie wat durven te minderen en het contrast nog wat opdrijven.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Laagjes

            OK, bedankt allemaal voor de suggesties. Ik denk dat ik nu tot mijn finale versie gekomen ben. Minderen van de saturatie was goed idee, de lijnen van boven springen er iets beter uit.

            Comment


            • #7
              Re: Laagjes

              Ha Rgoyens,

              Voor mij zit het mooiste gedeelte ook in de bovenste helft.
              Voor mij zit het mooiste gedeelte in de update, niet de finale update.
              Dek je onderste helft eens af en geef je foto dan een titel als "Elephant's eye" en je hebt een abstract beeld van jewelste, zonder slurf.

              Het oogt voor mij in de nu gebrachte versie toch nog teveel als landschaps-fotografie, wat natuurlijk geen probleem is als je het zo bedoelt, maar dan is de gekozen categorie S&A niet de optimale, denk ik.
              Heb je hem al in andere kleurtjes geprobeerd?

              Zo... en toen kwam er een olifantje en die blies deze reactie uit, met slurf, haha.
              Voor meer flauwe grappen zult u vanaf nu zelf uw de moppenboekjes uit uw jeugd moeten raadplegen.


              Groet,
              Ruud

              Comment


              • #8
                Re: Laagjes

                Ik vind wat ik nu zie al veel beter dan de eerste versie,
                beetje jammer dat je de vorige beelden weggelaten hebt, dat was anders mooi vergelijkingsmateriaal geweest
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Laagjes + UP2

                  bedankt voor de verdere reacties en zeer fijne suggesties.

                  Omdat ik het beeld achteraf beetje onscherp vond aan op linker bovenkant, was ik misschien zelf onbewust een beetje aangetrokken nr onderkant.

                  "elephants eye", ja inderdaad, daar valt wat voor te zeggen!

                  Comment

                  Working...
                  X