Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

    Mijn aftsandsbedieni!ng voor mijn Samsung tv UE46D7000LS is gesneuveld en nu ben ik een vervanging aan het zoeken.
    Het is de afstandsbediening AA59-00421A. Het is de enterknop die zo af en toe maar werkt.
    Heb al zitten rondkijken en vind er van amper € 18,- tot meer dan € 80,-.
    Som staat er de merknaam bij van Samsung, soms geen enkele merknaam en soms een totaal onbekende merknaam.
    Het onding is ook niet open te krijgen anders zou ik de binnenkant eens nazien op slechte contacten maar het is precies dicht gekleefd.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

    Ik probeer maar te helpen: bestaat er geen "app" voor je smartphone om je TV te bedienen ? Voor vele smartTV's is er zo'n oplossing.

    Ik heb zelfs thuis een oud klein CRT-TV-tje die ik met mijn Sony Tablet kan bedienen. Voordeel van de Sony Tablet is, dat die nog één van de weinigen is die een IR-zender heeft ingebouwd.
    Maar voor een Smart TV veronderstel ik dat dit via wifi gaat of zo ?

    En kan je je Telenet remote niet gebruiken om je TV aan en uit te schakelen ?

    Nu.... ik ( ) zou zeggen: "Oei vrouwtje, onze TV is onherstelbaar kapot - nu zit er niks anders op dan die nieuwe 65 inch oled van 2 mm dik te kopen !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Het onding is ook niet open te krijgen anders zou ik de binnenkant eens nazien op slechte contacten maar het is precies dicht gekleefd.
      Kijk eens of er in het batterijvak nergens schroefjes zitten onder een sticker.
      Knopjes die niet meer werken hebben meestal te maken met vuiligheid die onder de knopjes terecht is gekomen zodat je bij het duwen geen contact meer maakt.

      Voor een universele afstandbediening is het wat zoeken maar ik denk dat Samsung wel meestal ondersteund wordt.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

        Ik heb er vroeger wel eens gerepareerd, ze zaten meestal dichtgeklikt.
        Dat was dus altijd " open breken " maar meestal bleven er genoeg tables over om toch terug goed dicht te klikken. Af en toe moest ik ze dicht plakken.
        Het merendeel van de problemen was niet vuil, maar zweet.
        Het zweet breekt de contacten aan. Meestal bij mensen die de remote steeds vast hebben en gewoonlijk de vinger altijd op dezelfde plaats houden. Het knopje onder de vinger .....
        Dit was gemakkelijk op te lossen met een soort contactverf.


        --
        map.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

          Ik zou ook de app van samsung eens proberen, maar eigenlijk zijn die allround-afstandbedieningen perfect te programmeren.


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

            Ik heb echt al alles geprobeerd om dat ding open te krijgen maar het heeft geen krimp.
            Met een botermesje en schroevendraaier zag ik op YT, maar noppes.
            Dan heb ik het geprobeerd met een houtbeitel, ook geen suc6.
            Dan tussen een bankschroef, kraken en spokken maar sesam bleef lekker dicht.
            Ik mag niet te ver gaan want zou graag in het WE kijken naar Homeland en een paar films.
            Wel heb ik al iets gevonden.
            Vijf seconden op de knop "Guide" duwen en dan kan ik één keer de enterknop gebruiken.
            Goed voor het WE door te brengen maar ten laatste dinsdag wil ik een naar behoren werkend bakje.
            Mss dat er app bestaat voor mijn smartdinges maar aan mijn echtgenote krijg ik dit niet uitgelegd hoor.
            Niet dat ze te .......... is, maar gewoonweg geen geduld, net zoals bij de PC.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Vijf seconden op de knop "Guide" duwen en dan kan ik één keer de enterknop gebruiken.
              Dit is wel raar ,dat zou er op kunnen wijzen dat de enterknop toch werkt en dat een algemene reset misschien een oplossing kan zijn.
              Kijk eens naar het volgend filmpje
              http://codesforuniversalremotes.com/...es-samsung-tv/
              De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

              Comment


              • #8
                Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                En kan je de TV niet bedienen met knopjes op de TV zelf?
                Aan, uit, zender en volume zijn toch standaard voorzien en voldoende om het WE door te brengen?
                Anders eentje bestellen bij een dealer of een onderdelen winkel.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                    Van alles geprobeerd, ook een app op mijn smartphone maar dat vraagt naar de pincode, die geef ik in en dat ding aanvaard het niet.

                    Al iets besteld bij deze shop Freddy?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                      Nog nooit besteld, maar veel riskeer je niet voor die prijs.
                      Via een Samsung dealer moet dat ook lukken denk in, heb nu nog niet gezocht op hun site.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                        Uiteindelijk met veel geweld die afstandsbediening toch open gekregen.
                        Alle knoppen zijn de gekende drukknoppen met toch één uitzondering, jawel de ENTER knop.
                        Die is verbonden met zo'n printbandje (zoals in vele objectieven) en er was één draadje afgeknakt en onmogelijk te herstellen.
                        Dus RIP voor de smart bediening maar minder dan een origineel Samsung moet ik niet en heb er eentje gevonden op Amazon.de voor € 29,56 in België kosten die € 51,95 bij Bolleke.
                        Die winkel in België vraagt bijna € 11,- om op te sturen, en dan maar klagen dat we onze aankopen doen in het buitenland. Verzendkosten van € 3,49 met Amazon.de is in de prijs inbegrepen.
                        En euh sorry, het is een AA59-00431A instede een AA59-00421A die ik nodig heb.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En kan je de TV niet bedienen met knopjes op de TV zelf?
                          Aan, uit, zender en volume zijn toch standaard voorzien en voldoende om het WE door te brengen?
                          Anders eentje bestellen bij een dealer of een onderdelen winkel.
                          2 min werk om de afstandsbediening van je digicorder in te stellen om een tv te bedienen
                          Freddy voor Telenet https://snap.telenet.be/tips/artikel...ook-voor-je-tv

                          Voor Proximus https://www.proximus.be/support/nl/i...eel-maken.html

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            2 min werk om de afstandsbediening van je digicorder in te stellen om een tv te bedienen
                            Dat is dan ook nog waar, dat gaat ook als hij die heeft.
                            Mogelijkheden genoeg om tijdelijk de standaardzaken van een TV te kunnen bedienen.
                            En eigenlijk moet men dan enkel de TV aanzetten, al de rest is via de Digicorder.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afstandsbediening samsung TV is naar het pierenland, nieuw waar te vinden?

                              Met de afstandsbediening van de digicorder kan ik mijn smart hub niet bedienen, Tv wel.
                              Enkel aan en uit en de gewenste zender, geen smart tv.
                              De "ENTER" knop van mijn Samsung afstandsbediening is de enige knop die niet werkt.
                              Ik kan zelfs de smart hub opzetten, Netflix selecteren naar de serie of de film surfen maar dan stopt het want om die te selecteren heb ik de ENTER knop nodig.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X