Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

    TAMRONはカメラの交換レンズを製造している光学機器メーカーです。株式会社タムロンのコーポレートサイトでは、企業情報、製品情報(写真レンズ・CCTV・IPレンズ、他)、採用情報、IR情報、CSR、海外販売拠点等をご覧いただけます。

    TAMRONはカメラの交換レンズを製造している光学機器メーカーです。株式会社タムロンのコーポレートサイトでは、企業情報、製品情報(写真レンズ・CCTV・IPレンズ、他)、採用情報、IR情報、CSR、海外販売拠点等をご覧いただけます。
    Last edited by Rudy; 28 september 2004, 08:54.

  • #2
    Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

    2 interessante lensjes...

    zullen zeker niet op slr film gaan en ik zie ook geen diafragmaring meer....soort "G" (nikon) type ?

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

      [QUOTE=w00ha]2 interessante lensjes...

      Zeg wel, enkel is het spijtig dat ze niet bijzonder lichtsterk zijn.
      Usm zou ook tof zijn
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

        ik ben al een tijd aan't twijfelen om een sigma 12-24 aan te schaffen.

        deze 11-18 lijkt me een zeer interessant alternatief.

        Op de foto afgaande passen er wel filters (77mm) op, itt de sigma 12-24

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

          die 18-200 ziet er wel een super reis-lensje uit
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

            Ik begrijp nog altijd niet waarom Canon en Nikon met zulke alround lenzen op de markt komen.
            Om is dat misschien dat er minder lenzen zullen verkocht worden.
            Want bij een body kom je met zulke lens al een heel eind.
            Je moet bijna niet meer wissellen van lens, zodat de CCD bijna niet meer moet vrij gemaakt worden van stof. Zo wordt het in iedergeval een beetje betaalbaar en geen gesleur met een zak vol lenzen.
            En ik zie dat die Tamron ook in Minolta vatting te krijgen is.
            Als Minolta gebruiker heb ik altijd gewacht op de Digitale spiegelreflex.
            Daar dan die tamron op.Want die antishake zal de minderlichtsterkte van de lens wel een beetje opvangen denk ik.
            Alleen nu nog wachten op de reviews van deze lens.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

              Wat me eigenlijk altijd tegenhield aan zo'n allrounder om als bvb. vakantielens te gebruiken is dat vandaag de dag 24mm onderaan het minimum is...en dat is echt veel te veel. Benieuwd naar wat deze 18-200 zal gaan kosten...
              Mark (300D)

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

                Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                Ik begrijp nog altijd niet waarom Canon en Nikon met zulke alround lenzen op de markt komen.
                Om is dat misschien dat er minder lenzen zullen verkocht worden.
                Want bij een body kom je met zulke lens al een heel eind.
                Je moet bijna niet meer wissellen van lens, zodat de CCD bijna niet meer moet vrij gemaakt worden van stof. Zo wordt het in iedergeval een beetje betaalbaar en geen gesleur met een zak vol lenzen.
                En ik zie dat die Tamron ook in Minolta vatting te krijgen is.
                Als Minolta gebruiker heb ik altijd gewacht op de Digitale spiegelreflex.
                Daar dan die tamron op.Want die antishake zal de minderlichtsterkte van de lens wel een beetje opvangen denk ik.
                Alleen nu nog wachten op de reviews van deze lens.
                Wel zulke allround lenzen bestaan bij nikon en canon ook hoor (allee canon toch van nikon weet ik het niet maar ik veronderstel van wel). Zo een lenzen hebben voordelen maar ook serieuze nadelen op het vlak van beeldkwaliteit. Het is voor jezelf afwegen of je de kwaliteit goed genoeg vindt gezien hetgene waarvoor je het gaat gebruiken.

                Alvorens deze lens zomaar te kopen voor je Minolta met AS wel eerst even bekijken of deze lenzen wel gaan werken op je minolta. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de AS aangepast moest worden aan de gebruikte lens. Ik betwijfel dat minolta ook third party lenzen gaat kwalificeren. Maar ik ben niet zeker hiervan he ik dacht gewoon gelezen te hebben dat tegen dat ie uitkwam alle minolta lenzen zouden compatibel zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

                  Wel interesse voor die 11-18 mm groothoek, ben wel kurieus want die gaat kosten! Heb ergens de Tamron 19-35 mm in een etalage zien staan aan een heel goedkope prijs maar 19-35 is natuurlijk niet zoveel groothoek en wat zijn de optische prestaties van die Tamrons, wel niet zo lichtsterk maar daar kan ik mee leven.
                  Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe zooms van Tamron 18-200mm en 11-18mm

                    Yep, die Tamron 11-18 gaat goed in de markt liggen. Ik ben ook geïnteresseerd! We zullen maar een budget voorzien zekers?
                    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                    Comment

                    Working...
                    X