Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Silence

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Silence



    ISO 100 - 70mm - f22 - 1/20 sec

    Bedankt voor het kijken en jullie feedback alvast!
    Last edited by vanwero; 16 januari 2018, 21:20.
    Student CVO - Masterclass Portret

    [ Instagram - Facebook - Website ]

  • #2
    Re: Silence

    Ik schrijf: rechtzetten die handel. Er mag ook wel wat meer detail zichtbaar zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Silence

      Diaphragma f22 was nergens voor nodig, je maakt er de sluitertijd alleen wat langer mee, waardoor het risico op bewegingsonscherpte groter wordt.
      Met f8 of f11 was je ook weggekomen.
      Trouwens, in situaties met veel detail, geeft f8 bij de meeste lenzen het scherpste beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Silence

        Betreffende sfeer zeker een voltreffer, ook de haakse loper past goed als compo in het beeld. Alleen staat de horizon (en de rest) een beetje schuin en met een té lange sluitertijd begint het hoofdmotief te zweven bij gebrek aan water !
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Silence

          Rechtzetten, dat was ook mijn eerste gedachte
          Wat betreft dat diafragma, misschien heb je net met opzet voor f/22 gekozen om je sluitertijd te verlengen, geen idee. Maar in dat geval is 1/20e niet lang genoeg om een zichtbaar effect in het water te bekomen.

          Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
          Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

          Comment


          • #6
            Re: Silence

            Bedankt alvast voor de reeds meegegeven reacties en tips.

            Het te hoge diafragma-getal is inderdaad iets waarmee ik rekening ga houden in de toekomst!
            Was bij mijn vorige post 'a fisherman's friend' ook de opmerking, maar ben helaas terug thuis van dat verlof en de foto's zijn genomen!:-)

            Hier was ik nog niet van op de hoogte en ging er vanuit dat zoveel te kleiner het diafragma, zoveel te meer scherptediepte (wat je nodig zou hebben voor zo'n wijds zicht)
            Ook van de sensorvlekjes die dan bij een dergelijk diafragma zichtbaar worden, was ik nog niet op de hoogte.

            Bedankt voor de info en tip!

            Ben blij dat de compositie sommigen bevalt, want dat was de opdracht voor onze opleiding! :-)

            Betreffende het rechtzetten:

            Had rechtgezet op het uiteinde van de verticale steiger.

            - Als ik rechtzet op de horizon, komt de steiger echt wel schuin te staan.
            - Als ik rechtzet vooraan de stijger, komt de horizon schuin te staan.

            Hier moet ik nog wat in puzzelen dan wel. (photoshop bijvoorbeeld)

            Alle tips hieromtrent uiteraard ook welkom!
            Student CVO - Masterclass Portret

            [ Instagram - Facebook - Website ]

            Comment

            Working...
            X