Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Itsme

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Itsme

    Zijn er hier al Itsme gebruikers ?

    Toen verleden jaar onze minister het met veel Poeha kwam aankondigen vond ik het wel iets hebben, dus de app gedownload en me aangemeld via de e-ID lezer die ik dan (beloofden ze) voor de laatste keer ging gebruiken.

    Als ik nu de App open is het enige dat ik kan doen mijn eigen ingebrachte gegevens raadplegen...

    Deze week een nieuwe "aanval" van Itsme via Data-News en Trends, plus een update van de app.

    Wat kan ik doen na installatie van de update ? Mijn eigen ingebrachte gegevens raadplegen, niks méér.

    Ik heb de vraag al gesteld aan Itsme zelf, maar daar geven ze niet thuis.

    Wie heeft die app al aan de praat gekregen om er ook nuttig gebruik van te kunnen maken ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Itsme

    De app dient om je aan te melden op beveiligde sites (zoals bvb Tax on Web). Als je op dergelijke site wil aanloggen kan je daarvoor de app gebruiken. In de app zelf kan je enkel de geschiedenis raadplegen van de sites waar je je hebt op aangemeld. Het eigenlijke doel bestaat er dus in dat je je makkelijk kan aanmelden.

    Comment


    • #3
      Re: Itsme

      Staat toch uitgelegd op hun website?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Itsme

        Ik gebruik itsme om aan te loggen bij 2 banken, bij doccle en bij taxonweb.

        Heel gebruiksvriendelijk. (Of wel met persoonlijke code of fingerprint)

        Link tussen code, smartphone en simkaart. Geen digipass meer nodig om betalingen te bevestigen (bijvoorbeeld vanuit het buitenland)

        Peter

        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Itsme

          OK, ik dacht dat je via de app zelf ging aanloggenbij bv Hello Bank.

          Ik heb eens getest en taxonweb op de laptop gestart. Aanloggen gekozen en ja, ik kan daar kiezen voor "aanloggen via "itsme".
          Mijn smartphone komt me melden dat het aanloggen gelukt is, maar op de laptop krijg ik:


          Aanmelden bij de online overheid (CSAM)

          Aanmelden is niet gelukt

          Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's


          Vindt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met de servicedesk van Fedict. U vindt de contactgegevens van de servicedesk hier.


          error token: s298e7f7749211e696cbb6b679d4afd0039b652f56

          timestamp: 16/01/2018 22:56:49

          serverid: iam3-openam1-pr



          Met mijn eID lezer was ik waarschijnlijk al lang aangemeld....
          Last edited by nete; 16 januari 2018, 22:31.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Itsme

            Tweede poging: ik zie nu in de app op de smartphone dat ik al vier keer succesvol ingelogd ben bij de overheid.

            Op de laptop geraak ik niet verder dan een "itsme" scherm met een draaiende vijfhoek met de melding "even wachten" in koeien van letters er onder.
            Een kwartier later staat dat vijfhoekje nog te draaien...
            Nog eens van vooraf aan begonnen, de zoveelste melding dat het aanmelden "goedgekeurd" is, en dezelfde foutmelding op de laptop. Eens gaan kijken naar de "hulppagina's" van CSAM, maar daar hebben ze op het eerste zicht "itsme" nog niet ontdekt.

            Ik heb toch al winst geboekt: ik heb nu in mijn "geschiedenis" in de app vier keer "aanmelden goedgekeurd" en tweemaal "aanmelden verlopen".

            Misschien werkt het niet met Chrome ? Efkes Opera geprobeerd (tegen beter weten in), zelfde error.
            Last edited by nete; 16 januari 2018, 23:23.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Itsme

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

              Misschien werkt het niet met Chrome ? Efkes Opera geprobeerd (tegen beter weten in), zelfde error.
              Werkt steeds perfect met chrome bij mij...aanloggen bij ING via ITSME en dn op Iphone via face id lukt iedere keer....

              Comment


              • #8
                Re: Itsme

                Het is een speciaal ras, maar "Pechvogels" bestaan dus echt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Itsme

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                  Werkt steeds perfect met chrome bij mij...aanloggen bij ING via ITSME en dn op Iphone via face id lukt iedere keer....
                  Hier ook, ING, KBC, overheid, ... nog nooit problemen ondervonden na correcte activering.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Itsme

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    OK, ik dacht dat je via de app zelf ging aanloggenbij bv Hello Bank.

                    Ik heb eens getest en taxonweb op de laptop gestart. Aanloggen gekozen en ja, ik kan daar kiezen voor "aanloggen via "itsme".
                    Mijn smartphone komt me melden dat het aanloggen gelukt is, maar op de laptop krijg ik:


                    Aanmelden bij de online overheid (CSAM)

                    Aanmelden is niet gelukt

                    Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's


                    Vindt u geen antwoord op uw vraag, neem dan contact op met de servicedesk van Fedict. U vindt de contactgegevens van de servicedesk hier.


                    error token: s298e7f7749211e696cbb6b679d4afd0039b652f56

                    timestamp: 16/01/2018 22:56:49

                    serverid: iam3-openam1-pr



                    Met mijn eID lezer was ik waarschijnlijk al lang aangemeld....
                    Als je een antivirus draait,kijk daar eens naar de instellingen.
                    Ik moet in m'n Kaspersky iets aanpassen als ik op Tax on web,of my pension wil raken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Itsme

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Tweede poging: ik zie nu in de app op de smartphone dat ik al vier keer succesvol ingelogd ben bij de overheid.

                      Op de laptop geraak ik niet verder dan een "itsme" scherm met een draaiende vijfhoek met de melding "even wachten" in koeien van letters er onder.
                      Een kwartier later staat dat vijfhoekje nog te draaien...
                      Nog eens van vooraf aan begonnen, de zoveelste melding dat het aanmelden "goedgekeurd" is, en dezelfde foutmelding op de laptop. Eens gaan kijken naar de "hulppagina's" van CSAM, maar daar hebben ze op het eerste zicht "itsme" nog niet ontdekt.

                      Ik heb toch al winst geboekt: ik heb nu in mijn "geschiedenis" in de app vier keer "aanmelden goedgekeurd" en tweemaal "aanmelden verlopen".

                      Misschien werkt het niet met Chrome ? Efkes Opera geprobeerd (tegen beter weten in), zelfde error.
                      Hier ook : gisteren probleemloos aangelogd bij taxonweb met itsme.
                      Opgelet je kan ook aanloggen op taxonweb met csam (je logt dan aan met de google-app authenticate, maar hiervoor moet je een eerste maal een identificatie procedure doorlopen)
                      Dit zijn dus twee verschillende dingen.

                      Peter

                      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Itsme

                        Proximus gebruikt dat spel trouwens ook ... FWIW.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Itsme

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Proximus gebruikt dat spel trouwens ook ... FWIW.
                          Oei !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Itsme

                            Heb je Itsme tenminste eerst geactiveerd via de website van CSAM?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Itsme

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is een speciaal ras, maar "Pechvogels" bestaan dus echt.
                              Daar gaan we weer
                              Ik heb hier al ten treure herhaald dat, als ik 100 vragen post er zo'n 95 betrekking hebben op zaken die anderen mij vragen omdat ze een probleem hebben.
                              Daarnaast zijn er dan een pak probleempjes die ik zonder meer oplos en dus NIET kom vragen.

                              En ja, dit Itsme probleem heb ik nu zelf. Dat is dus 1 van die 5...
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X