Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over telelens

    Halo ,

    Ik zit hier met een vraagje over aanschaf van tele zoomlens ik twijfel tussen deze 3 lenzen

    1 SIGMA 150-600MM F/5-6.3 DG OS HSM I SPORTS NIKON https://www.kamera-express.be/produc...yABEgIAyPD_BwE

    2 Tamrom 150-600 di-vi- vc-f5-6 G2 http://www.tamron.eu/be_nl/objectiev...-di-vc-usd-g2/

    3 nikon 200-500 http://www.shoot.be/art/163318/getes...kor-200-500mm/

    Deze zouden moeten gebruikt worden op mijn D300S of D610 later zou dat denk ik D500 worden, ik weet dat hierover al veel te vinden is maar omdat het toch een redelijk bedrag is stel ik min vraag nog eens.

    Mvg Casie

  • #2
    Re: Vraagje over telelens

    En je specifieke vragen zijn? Waar zit de twijfel?

    Maar ja, puntje bij paaltje zal je toch je eigen "visie" als leidraad moeten nemen....

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over telelens

      Vraagje mijner zijde...
      Waarom staat de Sigma 150-600 Contemporary niet in je lijstje?
      Prima lens, voor een zachter prijsje, die opperbest presteert.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over telelens

        Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
        Vraagje mijner zijde...
        Waarom staat de Sigma 150-600 Contemporary niet in je lijstje?
        Prima lens, voor een zachter prijsje, die opperbest presteert.
        Juist en ook een stuk minder duur, maar de sport versie krijgt kritieken geloof ik.

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over telelens

          Ik zou voor de Sigma S gaan. ik heb die gehad en was er wel tevreden mee. Het was mijn beste telelens die ik gehad heb. Op mijn site zie je foto's van vogeltjes met deze lens.

          Jared Polin heeft de Nikon en Sigma S getest en ook hij vond de Sigma iets scherper. En 100mm extra.

          En bij onze vrienden van globalcentral heb je die voor een zachte prijs.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over telelens

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik zou voor de Sigma S gaan. ik heb die gehad en was er wel tevreden mee. Het was mijn beste telelens die ik gehad heb. Op mijn site zie je foto's van vogeltjes met deze lens.

            Jared Polin heeft de Nikon en Sigma S getest en ook hij vond de Sigma iets scherper. En 100mm extra.

            En bij onze vrienden van globalcentral heb je die voor een zachte prijs.
            Bedankt voor reactie Alex, mijn voorkeur gaat ook uit naar Sigma S trouwens super foto's op site .

            Het zal wel bij mijn vertrouwde winkel gebeuren niet in China

            Mvg Casie
            Last edited by casie; 17 januari 2018, 10:18.

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje over telelens

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
              Vraagje mijner zijde...
              Waarom staat de Sigma 150-600 Contemporary niet in je lijstje?
              Prima lens, voor een zachter prijsje, die opperbest presteert.
              Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
              Juist en ook een stuk minder duur, maar de sport versie krijgt kritieken geloof ik.
              Wat ík zoal gelezen heb, is dat de bouw van de S beter en zwaarder is.
              De S is beter afgedicht tegen weersinvloeden dan de C.
              Maar daarvoor is de S ook een stuk duurder en vooral ook een kilo zwaarder...
              Wat scherpte betreft zijn er reviews die elkaar tegenspreken en uit fotovoorbeelden haal je ook geen verschillen.
              Ik geniet al vanaf het begin van de C, samen met de Sigma TC 1.4 extender.
              Aandacht aan AF fine tuning met behulp van het Sigma USB Dock brengt perfectere resultaten
              Een tijdrovende AF fine tuning op 4 afstanden en 4 diafragma's (16 instelmogelijkheden) die reviewers over het algemeen niet doen.
              Casie, ben je al eens een dag met een bijna 3 kg lens aan het stoeien geweest?
              Ik had met de C na een dag, uit de hand, circuit Assen spelen al lekkere spierpijn... Maar goed, ik ben dan ook geen Swartzeneggert...
              Als ik nú een nieuwe keuze zou moeten maken, zou ie tussen de Sigma C of de Tamron G2 gaan (allebei met extender én USB dock).

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje over telelens

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,




                Wat ík zoal gelezen heb, is dat de bouw van de S beter en zwaarder is.
                De S is beter afgedicht tegen weersinvloeden dan de C.
                Maar daarvoor is de S ook een stuk duurder en vooral ook een kilo zwaarder...
                Wat scherpte betreft zijn er reviews die elkaar tegenspreken en uit fotovoorbeelden haal je ook geen verschillen.
                Ik geniet al vanaf het begin van de C, samen met de Sigma TC 1.4 extender.
                Aandacht aan AF fine tuning met behulp van het Sigma USB Dock brengt perfectere resultaten
                Een tijdrovende AF fine tuning op 4 afstanden en 4 diafragma's (16 instelmogelijkheden) die reviewers over het algemeen niet doen.
                Casie, ben je al eens een dag met een bijna 3 kg lens aan het stoeien geweest?
                Ik had met de C na een dag, uit de hand, circuit Assen spelen al lekkere spierpijn... Maar goed, ik ben dan ook geen Swartzeneggert...
                Als ik nú een nieuwe keuze zou moeten maken, zou ie tussen de Sigma C of de Tamron G2 gaan (allebei met extender én USB dock).

                Bedankt voor reactie Adri

                Ja dat gewicht is natuurlijk iets anders , ik mag volgende week eens een sigma testen van collega die heeft beide ik ga de beslissing uitstellen tot dan.

                Mvg Casie

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje over telelens

                  Hallo,

                  Ik heb de beide Sigma's, de 150-600 C en S een tijdje kunnen testen.
                  Werken met de C, dus de lichtste versie, geeft je veel meer flexibiliteit dan de S - die meer dan 1 kg zwaarder is en dus eigenlijk enkel met statief echt goed bruikbaar is.
                  De beeldkwaliteit is nagenoeg gelijk - het is de bouwkwaliteit waar verschil in zit maar niet van die aard dat ik het de meerprijs waard vond.
                  Een dagje rondlopen in Planckendaal met de 150-600mm C is dus doenbaar - als je 's middags spek met eieren eet
                  Voor mij was de keuze duidelijk.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje over telelens

                    Goede avond Adrie, ik heb recent een Sigma 150-600 Sport gekocht en ben daar best tevreden over. Hoe kan je met een USB Dock perfectere resultaten verkrijgen? Wat doe je dan precies?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje over telelens

                      Er zijn net zoveel reviewers te vinden die de nikon 200 500 verkiezen wegens scherper...

                      Ik heb een paar weken geleden ook voor deze keuze gestaan en na veel wikken en wegen toch voor de nikon gegaan. Ik heb slechte ervaringen met 3th party lenzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje over telelens

                        De 200-500 is een dijk van een lens in zijn prijscategorie. Ik hoor ook dat ze beter scoort op een full frame sensor dan de Sigma's.
                        Qua gewicht vermoed ik dat je met de Sigma 150-600 C de beste zaak doet, maar ik ben het niet gaan opzoeken.

                        Bij mij wordt die lens geregeld wijd open gebruikt op 500mm op een D7200. Geen klachten over de beeldkwaliteit, en de stabilisatie en AF werken goed samen. Het is niet meteen een sportlens, maar ik heb er al elite wielrenners mee gefotografeerd en de tracking gaat goed wanneer ze mij frontaal naderen aan +50km/u. Een minpuntje is misschien dat de zoomring een heel eind moet draaien van 200 naar 500, waardoor die beweging bij mij niet in 1 handbeweging lukt. Het gewicht is ook niet mals, maar voor mij toch aanvaardbaar.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje over telelens

                          Hoi,
                          Oorspronkelijk geplaatst door Guce Bekijk bericht
                          Goede avond Adrie, ik heb recent een Sigma 150-600 Sport gekocht en ben daar best tevreden over. Hoe kan je met een USB Dock perfectere resultaten verkrijgen? Wat doe je dan precies?
                          Een zoomlens is een compromis, een groot compromis in perfect afgestelde AF.
                          Met behulp van het USB dock verklein je het compromis, om ín de lens, door middel van AF Fine Tuning de lens op 16 plekken (Sigma lens) zo scherp mogelijk te krijgen.
                          Op dit moment kan dat alleen met de 2 Sigma lenzen en de Tamron G2 lens (de 150-600 lenzen)(De Tamron is op 18 plekken de fine tunen, 6 brandpuntafstanden en 3 objectafstanden)

                          Dat andere reviewers de Nikon variant scherper vinden is puur subjectief en/of gevoelsmatig.
                          Deze reviewers zijn gewone mensen zoals jij en ik, met dat verschil dat de meesten graag meer op de voorgrond staan om gebakken lucht te verkopen.
                          De betere scherpte is niet aangetoond door een vergelijk met cijfers, ontstaan door objectieve testen op eenzelfde manier.
                          Deze lens kun je met AF Fine tuning maar op één "plek" Fine tunen. In de camera en niet in de lens.
                          Voor de rest een goede lens, alle drie de merken zitten heel close bij elkaar.
                          Last edited by adrie; 18 januari 2018, 06:31.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje over telelens

                            Hier ook een pluim voor de Nikon. VR is uitstekend, evenals de handelbaarheid.
                            Scherpte in deze categorie heeft meer te maken met de gebruikte techniek van de fotograaf dan de minimale verschillen tussen de lenzen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje over telelens

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Hier ook een pluim voor de Nikon. VR is uitstekend, evenals de handelbaarheid.
                              Scherpte in deze categorie heeft meer te maken met de gebruikte techniek van de fotograaf dan de minimale verschillen tussen de lenzen.
                              Juist dat is bijna bij elke foto , de fotograaf is altijd bijna bepalend


                              Mvg casie

                              Comment

                              Working...
                              X