Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Was het de waaslandwolf ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Was het de waaslandwolf ???

    Zondagmorgen wilde ik de kippen eten geven , groot was mijn verbazing toen ik er geen enkele zag.
    Eentje vond ik doodgebeten en twee oudjes overleefden , de rest (4 leghennen ) was verdwenen en de tuin lag vol pluimen.
    Was dit het werk van een vos ; van een dolgedraaide hond of misschien " de Waaslandwolf " die terug op pad was ??

  • #2
    Re: Was het de waaslandwolf ???

    De enige wolf die gesignaleerd is in Vlaanderen loopt af en toe rond in Limburg.

    Vossen zitten overal, dus ik vermoed dat jij een vos op bezoek hebt gehad, maar het kan ook een marter of wezel zijn, die doen hetzelfde.
    Ook die kunnen een kip meenemen naar hun schuilplaats, en dan vind je soms sleepsporen of pluimresten.

    Comment


    • #3
      Re: Was het de waaslandwolf ???

      Zeer waarschijnlijk vos - als het een wolf was geweest had je geen kippen teruggevonden

      Hoe zagen de teruggevonden pluimen eruit? Waren ze uitgetrokken (schacht nog helemaal compleet) of tegen de huid afgebeten (dus geen schacht meer). Eerste geval: roofvogel. Tweede geval: vos of marter.
      Als ik je een tip mag geven: kijk het kippenhok heel secuur na, er zit ergens een gat waardoor het roofdier binnenkomt. Vos heeft niet veel nodig, marter nog veel minder. Beiden kunnen klimmen en (hoog) springen. Als je de boel niet afsluit zijn morgen of overmorgen de andere kippen ook weg...

      Comment


      • #4
        Re: Was het de waaslandwolf ???

        Moderator Warning: Twee posts verwijderd. Politiek/Maatschappelijk. Dat bespreek je aan de toog, niet op BD.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X