Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

a fisherman's friend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • a fisherman's friend



    ISO 100 - 22mm - f22 - 1/30 sec

    Opdracht compositie.

    Bedankt voor het kijken en jullie feedback.
    Last edited by vanwero; 14 januari 2018, 21:47.
    Student CVO - Masterclass Portret

    [ Instagram - Facebook - Website ]

  • #2
    Re: a fishermen's friend

    Ai ai eerst je sensorvlekken eens aanpakken, hoor. Als je op f22 werkt heb je er gegarandeerd van. Je diafragma iets minder toeknijpen mag ook, je draait beter niet tot het einde toe dan heb je toch een even scherp beeld maar minder ruis. Van mij mag er nog een stuk lucht af, tot een centimeter boven de zon. Dan komt de driehoek wat beter uit en ben je al een deel sensorvlekjes kwijt.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: a fishermen's friend

      In compositie is er nog werk aan de winkel en de helderheid mag ook een beurt krijgen.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        a fisherman's friend

        Persoonlijk sprak het beeld op zich me wel meteen aan doordat zowel de wolken, het gras als het water tot bij het huis “lopen”.

        Zou het dan beter zijn dat het gras links onder juist in de hoek foto uitkomt en ik een stuk van de wolken snijd zodoende het huis rechts mooi in het midden van de foto komt?

        Of is het gewoon een slechte compositie volgens jullie?

        De helderheid kan ik zeker volgen.

        Bedankt voor alle tips alvast.
        Student CVO - Masterclass Portret

        [ Instagram - Facebook - Website ]

        Comment


        • #5
          Re: a fisherman's friend

          Alles valt of staat via de beeldopbouw - 'hoe je en foto maakt ' (en niet wat) - de verdeling van lijnen en vlakken die uiteindelijk een soort van evenwicht veroorzaken met de meeste aandacht voor het hoofdonderwerp, daardoor spreekt men van 'sterke punten'. Helderheid is aangewezen zodat kleuren en in zwart-wit ook alle grijstinten herkend worden, daarnaast kan men bewust voor bepaalde effecten kiezen. Een foto is altijd heel persoonlijk, de aanvaarding of prijzen zijn daar dan ook subjectief aan verbonden van wie er deel uitmaakt van de jury - zo zijn er dus ook publieksprijzen.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment

          Working...
          X