Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D mkII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D mkII

    Daar ik mijn 7D mkII wil verkopen ben ik op zoek gegaan naar een tool om het aantal kliks te achterhalen. Helaas vind ik geen werkend voor mijn 7D mk II
    Iemand tips?
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: Canon 7D mkII

    Dit topic ga ik zeker volgen zoek nl. Al een tijdje naar een derhelijke tool... shuttercount bvb. Doet het niet
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D mkII

      Benoem dan wel in je post welke tools je allemaal al geprobeerd hebt, dan krijg je ook geen onzinnige post over tools die je al bekeken hebt. En misschien ook handig om te vermelden welk OS je gebruikt.
      Last edited by in2lapland; 12 januari 2018, 07:12.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D mkII

        Dit is een tooltjevoor MAC PC's

        macOS application that shows Canon EOS shutter count


        Ik bezit geen 7D MKII en mijn toestel wordt niet ondersteund, ik kan het dus niet testen.

        Mvg, Michel

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D mkII

          Hoi,

          maken jullie gebruik van een of ander versie van Photoshop?
          Of kennen jullie iemand die daar gebruik van maakt?
          In "Bestandsinfo" (linksboven "Bestand", dan naar beneden naar "Bestandsinfo") in Photoshop kun je je aantal clicks van je camera lezen.
          In Photoshop 5 of 6:

          (afbeelding van het Internet afgeplukt...)
          Hier kun je lezen dat deze camera 6349 clicks heeft gehad.
          Hier een voorbeeld, screenprint van mijzelf, gemaakt met m'n D750, foto nr 23.000 met Photoshop CC:

          Linksboven lees je fotonummer DS2_3000.JPG (23.000), in bestandsinfo kun je ImageNumber 25617 lezen (geaccentueerd).
          Dit verschil is het aantal Live View clicks.
          Het totaal aantal clicks wat m'n D750 op dat moment gemaakt heeft is 25.617 clicks.

          Succes.
          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D mkII

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            maken jullie gebruik van een of ander versie van Photoshop?
            Of kennen jullie iemand die daar gebruik van maakt?
            In "Bestandsinfo" (linksboven "Bestand", dan naar beneden naar "Bestandsinfo") in Photoshop kun je je aantal clicks van je camera lezen.
            Dit werkt enkel met een Nikon Camera, met Canon lukt dit niet en zie je ook niks staan

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D mkII

              Ik heb indertijd mijn 7DMkII verkocht en zocht toen ook naar een progje ervoor.
              Het enige wat werkte bij de nieuwere Canon toestellen is Shuttercount van Dire Studio
              Kost je wel 4 dollar, wat ik persoonlijk verwaarloosbaar vond met de reden dat ik dan de juiste aantal clicks kon meedelen aan de toenmalige koper
              Hierbij de link ; http://www.direstudio.com/shuttercount/

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D mkII

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dit werkt enkel met een Nikon Camera, met Canon lukt dit niet en zie je ook niks staan

                grts
                Sieg
                Oooh, excuus.
                Je hebt gelijk, bij foto's van mijn Canon historie zie je geen aantal staan.
                Weer wat opgestoken.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D mkII

                  Tel het totale aantal foto's gemaakt met je camera in het archief en je hebt een indicatie.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D mkII

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Tel het totale aantal foto's gemaakt met je camera in het archief en je hebt een indicatie.
                    En al degene die je gewist hebt, dat is dus meerendeels hé, wat ga je daar mee doen ?

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D mkII

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Ik heb indertijd mijn 7DMkII verkocht en zocht toen ook naar een progje ervoor.
                      Het enige wat werkte bij de nieuwere Canon toestellen is Shuttercount van Dire Studio
                      Kost je wel 4 dollar, wat ik persoonlijk verwaarloosbaar vond met de reden dat ik dan de juiste aantal clicks kon meedelen aan de toenmalige koper
                      Hierbij de link ; http://www.direstudio.com/shuttercount/

                      grts
                      Sieg
                      Heb ik ook en werkt perfect
                      Groetjes, Fabrice
                      www.fabke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D mkII

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        En al degene die je gewist hebt, dat is dus meerendeels hé, wat ga je daar mee doen ?

                        grts
                        Sieg
                        Normaal begint de teller om de 10.000 opnamen terug op 0.
                        Als je je foto's volgens opnamedatum doorbladert kan je zien hoeveel keer dat gebeurt is.

                        Bij mij is dat 5 keer sinds eind 2014, laatste opname is nr 8484, totaal 58484.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D mkII

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Normaal begint de teller om de 10.000 opnamen terug op 0.
                          Als je je foto's volgens opnamedatum doorbladert kan je zien hoeveel keer dat gebeurt is.

                          Bij mij is dat 5 keer sinds eind 2014, laatste opname is nr 8484, totaal 58484.
                          Dat klopt hetgeen je zegt Jan als je steeds dezelfde kaart gebruikt, eenmaal een andere kaart en je nummering klopt niet meer
                          Tevens hangt dit ook af van welk toestel je gebruikt, niet elk toestel begint opnieuw te tellen vanaf 10000
                          Lijkt me toch veel makkelijker om dat progje aan te schaffen voor dat hele weinige geld, ben je altijd zeker hoeveel clicks het toestel heeft gemaakt (als je dat wil weten natuurlijk)
                          Maar eigenlijk maakt het niets uit voor TS want die heeft niks meer van zich laten horen hier ...

                          ps goed geklikt als je op zo'n korte tijd zoveel opnames hebt ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 24 januari 2018, 14:46. Reden: ps
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D mkII

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Dat klopt hetgeen je zegt Jan als je steeds dezelfde kaart gebruikt, eenmaal een andere kaart en je nummering klopt niet meer
                            Tevens hangt dit ook af van welk toestel je gebruikt, niet elk toestel begint opnieuw te tellen vanaf 10000
                            Lijkt me toch veel makkelijker om dat progje aan te schaffen voor dat hele weinige geld, ben je altijd zeker hoeveel clicks het toestel heeft gemaakt (als je dat wil weten natuurlijk)
                            Maar eigenlijk maakt het niets uit voor TS want die heeft niks meer van zich laten horen hier ...

                            ps goed geklikt als je op zo'n korte tijd zoveel opnames hebt ;-)

                            grts
                            Sieg
                            Een camera dient om te gebruiken, he !
                            1000 opnamen op een dag is niet veel, dus eigenlijk ga ik niet zo dikwijls op stap.

                            Sluiter schijnt goed te zijn voor minstens 200.000, ik heb nog geen enkele body versleten voordat hij obsolete was.
                            Mijn eerste 7D doet het ook nog altijd.

                            Uit nieuwsgierigheid toch eens een paar kaartjes gewisseld en geformateerd, bij mij telt die nummering wel degelijk door onafhankelijk van kaart of slot.
                            Menu instelling staat op nummering continu.
                            Waarom maken ze daar nu geen cijfertje bij ? (vroeger telden auto's ook maar tot 100.000)
                            Last edited by palombian; 24 januari 2018, 15:14.

                            Comment

                            Working...
                            X