Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterij

    Hallo
    Ik heb een scooter staan waar de batterij niet al te goed meer is,
    Is 12v 6ah.
    Mag ik deze vervangen door een 12v 8ah?
    Die is wss iets sterker?
    Ik ken daar niets van.
    Ik vraag het gewoon ik wil geen probleem met de computer doos ( verlichting, punkers).

  • #2
    Re: Batterij

    Voor batterijen = één adres : BlackB@andit
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Batterij

      Dat zou geen probleem mogen zijn.
      Maar krijg je die gemonteerd, die zou normaal iets groter moeten zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Batterij

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Dat zou geen probleem mogen zijn.
        Maar krijg je die gemonteerd, die zou normaal iets groter moeten zijn.
        klopt @ mod. berichtje mag verwijdert worden.

        Comment


        • #5
          Re: Batterij

          Als er een accu met een grotere capaciteit in past, dan is dat geen enkel probleem.
          De spanning blijft dezelfde, het voordeel is dat een accu met een grotere capaciteit meestal ook meer stroom kan leveren voor de starter.
          Bij lagere temperaturen zal de startmotor dan ook wat sneller draaien dan met een kleinere accu omdat de spanning van een grotere accu (grotere capaciteit) minder snel zakt onder belasting, en daardoor levert de ontsteking ook een betere vonk waardoor de motor sneller aanslaat.

          Voor de alternator is dat ook geen probleem, die blijft gewoon laden tot de juiste spanning is bereikt, verder merkt de elektronica er niets van als er een accu met een grotere capaciteit wordt gebruikt.

          Let er bij de aankoop wel op dat de + en - aan de juiste kant zitten, anders zijn de aansluitkabeltjes misschien te kort.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Batterij

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als er een accu met een grotere capaciteit in past, dan is dat geen enkel probleem.
            De spanning blijft dezelfde, het voordeel is dat een accu met een grotere capaciteit meestal ook meer stroom kan leveren voor de starter.
            Bij lagere temperaturen zal de startmotor dan ook wat sneller draaien dan met een kleinere accu omdat de spanning van een grotere accu (grotere capaciteit) minder snel zakt onder belasting, en daardoor levert de ontsteking ook een betere vonk waardoor de motor sneller aanslaat.

            Voor de alternator is dat ook geen probleem, die blijft gewoon laden tot de juiste spanning is bereikt, verder merkt de elektronica er niets van als er een accu met een grotere capaciteit wordt gebruikt.

            Let er bij de aankoop wel op dat de + en - aan de juiste kant zitten, anders zijn de aansluitkabeltjes misschien te kort.
            bedankt voor de info.
            Maar zoals hierboven vermeld is de 8 ah batterij iets hoger en past niet onder de vloerplaat van de scooter.

            Comment

            Working...
            X