Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

    Ik ben vanplan om in oktober mij een Nikon Coolpix 8800 aan te schaffen:
    8 Megapixel, optisches Zoom 35-350mm, optischer Bildstabilisator.
    Ik ben in twijfel voor die canon Pro 1, maar omdat nikon die optische beeldstabilisator heeft, zou ik gaan voor de nikon.

    Ik ga hem kopen in Duistland bij Topfoto.
    Kan ik daar ook een nederlandse handleiding bij hebben, of moet ik die bestellen op internetsite?

    Graag wat inlichtingen a.u.b.
    freyake
    Last edited by freyake; 27 september 2004, 23:51.

  • #2
    Re: Nikon 8800

    Waarom niet gewoon een D70?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

      @ Spanjaart : Ik ben maar een amateurke en sta eigenlijk nog in de kinderschoenen, wat betreft fotografie dus.
      Daarom zou ik eerst met de coolpix alles willen leren.
      Dat lijkt me toch gemakkelijker dan direct al met een reflex te beginnen. Ik moet eerst leren stappen, voor ik ga lopen hé.
      freyake

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

        Oorspronkelijk geplaatst door freyake
        @ Spanjaart : Ik ben maar een amateurke en sta eigenlijk nog in de kinderschoenen, wat betreft fotografie dus.
        Daarom zou ik eerst met de coolpix alles willen leren.
        Dat lijkt me toch gemakkelijker dan direct al met een reflex te beginnen. Ik moet eerst leren stappen, voor ik ga lopen hé.
        freyake
        Er is eigenlijk geen verschil in leerpatroon tussen een consumer en reflex, beide hebben sluiters, diafragmas, allerlei modussen, lenzen, enzovoort. Natuurlijk is er wel een verschil in kostprijs.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Er is eigenlijk geen verschil in leerpatroon tussen een consumer en reflex, beide hebben sluiters, diafragmas, allerlei modussen, lenzen, enzovoort. Natuurlijk is er wel een verschil in kostprijs.
          Eigenlijk heb je voor de prijs van de 8800 enkel een D70 eventueel met kitlens. Je hebt dan bijlange niet dezelfde optische bereiken.
          Met een D70 moet dan nog beginnen met lenzen te verzamelen. Uiteraard heb je, eens je ze hebt, weer terug een pak meer mogelijkheden.

          Hubert
          Hubert

          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

            Niks houd je tegen om een body only met een sigma 18-125mm te kopen. Dan is je uiteindelijk bereik hetzelfde als een 8mpix fixed lens camera. Bij verscheidene verdelers worden trouwens pakketjes verkocht van 300D of D70 met deze lens. Deze lens word een 28-200 op een D70 of 300D door de 1.6 crop factor.
            Last edited by Drill; 30 september 2004, 06:44.
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

              De Nikon 8800 staat momenteel wel in een ZEER interessante aanbieding bij top-foto.DE, € 719 (!!), + 2 GIG microdrive gratis !!!!
              Dat is wel verleidelijk moet ik zeggen !

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

                Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                De Nikon 8800 staat momenteel wel in een ZEER interessante aanbieding bij top-foto.DE, € 719 (!!), + 2 GIG microdrive gratis !!!!
                Dat is wel verleidelijk moet ik zeggen !
                zeer prijslijk .
                http://www.dullaert.net

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

                  Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                  De Nikon 8800 staat momenteel wel in een ZEER interessante aanbieding bij top-foto.DE, € 719 (!!), + 2 GIG microdrive gratis !!!!
                  Dat is wel verleidelijk moet ik zeggen !




                  Sorry,
                  Het betreft de 8700 en niet de 8800, excuses ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 8800 of CanonPowershot Pro 1

                    Bedankt voor jullie reactie.
                    Dat is wel de 8700 die in reclame staat, ik denk omdat de 8800 eerst uitkomt in oktober. Ik zou voor de 8800 gaan voor zijn optische beeldstabilisator.

                    Kwestie van prijs denk ik dat ik toch eerst een coolpix 8800 koop. D70 heb je alleen de body en een kitlens.
                    groetjes freyake

                    Comment

                    Working...
                    X