Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nein!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nein!

    De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

  • #2
    Re: Nein!

    Begrijp de inhoud niet goed, kan aan de ouderdom liggen of aan de presentatie tussen persoon en paneel ?
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Nein!

      Sterke foto met een mooi contrast tussen de dame en de plaksels.
      Het "nein" zal wel duiden op iets wat zij gelezen kan hebben..
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nein!

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Sterke foto met een mooi contrast tussen de dame en de plaksels.
        Ieder zijn ding dan, maar mij zegt dit niets. De achtergrond trekt zoveel aandacht dat ik de dame haast zou willen vragen om opzij te gaan zodat ik het allemaal eens goed kan lezen. Niet dat er iets interessants te lezen valt waarschijnlijk. En dan die ruis. Sorry, Dyn Llun, maar je zoekt blijkbaar vaak plaatsen op met weinig licht, waardoor je de iso dan maar de hoogte in jaagt, zonder rekening te houden met de limieten van je camera.

        Comment


        • #5
          Re: Nein!

          Wanneer je enig historisch besef hebt dan snap je wat Dyn Llun met deze goede foto wil vertellen.

          Comment


          • #6
            Re: Nein!

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            Wanneer je enig historisch besef hebt dan snap je wat Dyn Llun met deze goede foto wil vertellen.
            Inderdaad, ik snap hem, me too. Ik vind het toch een aangrijpend beeld met een fijne connotatie voor wie hem snapt.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Nein!

              Allee, dan ben ik bij de stommelingen hé. Ik oordeelde nochtans niet maar stelde het in vraag !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Nein!

                Ik denk dat het met "nie wieder ....." te maken heeft, zoniet zit ik ook maar n het stommelingen-schuitje
                Het heeft mij doen kijken en denken en dat is in elk geval positief
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Nein!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  Wanneer je enig historisch besef hebt dan snap je wat Dyn Llun met deze goede foto wil vertellen.
                  Ja, komaan. Je moet de foto al op zijn grootste formaat bekijken en er bijna met een loep overgaan om een datum in die plaksels te vinden. Als dat de boodschap is, laat dan de dame in kwestie op zijn minst kledij uit die tijd aandoen.Geen enkele jongere van nu die daar nog wakker van ligt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nein!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                    Ja, komaan. Je moet de foto al op zijn grootste formaat bekijken en er bijna met een loep overgaan om een datum in die plaksels te vinden. Als dat de boodschap is, laat dan de dame in kwestie op zijn minst kledij uit die tijd aandoen.Geen enkele jongere van nu die daar nog wakker van ligt.
                    Ik neem het u niet kwalijk u het niet begrijp.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nein!

                      Ik vind de foto niet goed....mankeert veel aan in technisch opzicht. het doet me ook niets qua verhaal, het is niet goed gebracht.
                      Wat het historische van deze foto betreft, daar heb ik ook het raden naar : de vernederlandsing van de Ugent tijdens de bezetting? Het verzamelen van pitten voor oliewinning tijdens de bezetting? Schiet zijn doel voorbij
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nein!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Het heeft mij doen kijken en denken en dat is in elk geval positief
                        Aangezien het mijn doel is om mensen te doen 'voelen' met foto's, is deze zeker geslaagd. Ook al is ie technisch vast niet perfect.

                        En voor de rest laat ik het aan de individuele kijker over om te oordelen wat zij/hij er in ziet. Hoe dan ook refereerde ik met de titel inderdaad aan de affiches op de achtergrond (WO I), maar ook aan de houding van het meisje, dat een duidelijke 'neen, ik wil niet' uitstraalt (voor mij toch).

                        Maar ik ben, hoewel het niet echt de bedoeling was, toch wel tevreden met de 'commotie' ;-)

                        Lieven
                        De ideale foto is de foto die de kijker doet voelen.

                        Comment

                        Working...
                        X