Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Binnenkort bij den beenhouwer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Binnenkort bij den beenhouwer?

    Misschien een beetje cru als titel maar dit was het eerste waar ik aan dacht toen ik hier voorbij kwam. De paarden (een 20-tal) staan er in een kapot getrapte weide met hier en daar nog een plukje gras. Een desolate aanblik en dat is wat ik ook met de nabewerking wil tonen.

    [IMG]Untitled by Eddy Meulemans, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Binnenkort bij den beenhouwer?

    Een opmerking die ik niet echt kan waarderen, deze paarden zien er goed gevoed uit en dit is waarschijnlijk hun winterweide. Alle weides waar paarden op lopen in de winter zien er zo uit, heeft niets met beenhouwers te maken. Paarden zijn gewoon veel beter en veel liever buiten in vrijheid dan dat ze ganse dagen in een kleine stal moeten staan. Paarden zijn niet gemaakt om achter tralies te staan in een stal, dus laat die opmerking maar achterwege.

    Over de foto, een goed sfeerbeeld maar geen hoogvlieger zou ik zeggen. De achterste paarden gaan verloren in de achtergrond, de compositie vind ik goed.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Binnenkort bij den beenhouwer?

      Vind ook dat de achterste paarden te weinig uit het beeld springen...

      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Binnenkort bij den beenhouwer?

        @evelynvancky: goed dat je dit opmerkt. Waarschijnlijk niet mijn beste vondst als titel maar we hebben weer iets bijgeleerd.

        Comment


        • #5
          Re: Binnenkort bij den beenhouwer?

          Ik vind de foto nogal donker. Wat belichting erbij zou beter overkomen denk ik. Aan de lucht en de lange schaduwen te zien was het blijkbaar zonnig weer? Nu zie je bijna geen verschil tussen de schaduwen en de zonnige partijen en de lucht ziet eerder grijs dan blauw.

          Over die paarden: daar kan ik inkomen voor een deel. Ik ga veel stappen en je ziet meer paarden dan koeien in de weiden. Misschien zijn er teveel paarden voor de beschikbare ruimte? Enkel voor het plezier (van de paardenliefhebbers) denk ik. En ze staan meestal op veel te kleine weiden waardoor je die modderige toestanden krijgt.

          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: Binnenkort bij den beenhouwer?

            Ik zou hier wel een andere uitsnede genomen hebben . De titel van deze foto vind ik ook ongepast.
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment

            Working...
            X