Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prikkelbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prikkelbaar

    Plastic fantastic lens 50mm 1.8 namelijk de Yongnuo.
    Persoonlijk vind ik de bokeh en de beperkte scherpte-diepte van deze lens heerlijk om mee te werken.

    Deze vanmiddag gemaakt, slecht daglicht wat voor mij een bewuste keuze was, wilde wat soberheid in een foto.

    Langs en onder het prikkeldraad manueel scherpgesteld, camera M modus, f1.8, sluitertijd 1/200


    Rob
    a picture is just a moment of life, enjoy each of them

  • #2
    Re: Prikkelbaar

    Zie ik rechts onder nu een snijrand?

    Compo vindt ik niet zo sterk.. het beeld op zich wel sfeervol. Ik zie naast het onderwerp ook allerlei "denkbeeldige" spookjes, het neemt een loopje met mijn hersenen ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Prikkelbaar

      Hij lijkt getrokken door een nat raam . Heb je hem bewerkt? Bij deze smalle DOF zou ik een scherpe 'lijn' verwacht hebben ter hoogte van de prikkel, maar nu lijkt alles rond de prikkel ongeveer hetzelfde te zijn...
      "De gustibus et coloribus non est disputandum"

      Comment


      • #4
        Re: Prikkelbaar

        Dank voor de reactie's

        @in2lapland, snijrand? enige wat ik me voor kan stellen is de paal waar het draad aan bevestigd is dat je dit bedoelt. en de compo ja heb je gelijk in, achteraf gedacht misschien meer diagonaal moeten laten zien.

        @erikthijs, niet door een raam, gewoon buiten, nee niet bewerkt. en inderdaad ik verwachte ook een lijn/diagonaal van het gehele draad, nu lijkt het of de prikkel in de verte ligt van twee parallel draden.

        Rob
        a picture is just a moment of life, enjoy each of them

        Comment


        • #5
          Re: Prikkelbaar

          Ik vind dat het een mooi beeldresultaat gegeven heeft wel is de scherpe "stekel" veel te centraal waardoor er weinig spanning in de compositie overblijft
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Prikkelbaar

            Zelf heb ik er ook enige tijd naar gekeken.
            Belichting, scherpte, kleuren, ... vind ik mooi.
            Enkel de compositie vind ik niet zo plezant om naar te kijken. Misschien de gefocuste stekel meer naar de rand toe en met wat meer scherptediepte zorgen dat de andere ook (enigzins waziger) zichtbaar zijn?
            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

            Comment


            • #7
              Re: Prikkelbaar

              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
              Ik vind dat het een mooi beeldresultaat gegeven heeft wel is de scherpe "stekel" veel te centraal waardoor er weinig spanning in de compositie overblijft
              Net dezelfde opmerking, dus schrijven bespaard !
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Prikkelbaar

                Goed idee met de prikkeldraad
                De strepen in de achtergrond doen me denken aan de lijnen in een handpalm.
                Het is mooi maar het doet vreemd aan en het lijkt niet op een "normale" bokeh
                Peter
                mijn website : klik

                Comment

                Working...
                X