Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtendboompje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ochtendboompje

    Bij deze twijfel ik en wil dus graag andere meningen horen (lezen). De ochtend kleurde oranje-geel en vond dat een uitdaging waard.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Ochtendboompje

    Lastig, vindt het niet helemaal geslaagd dat "oranje-geel", maar ik denk dat dat mede komt door de gekozen compositie, geen "vrijheid" te bekennen.

    Comment


    • #3
      Re: Ochtendboompje

      Als ik eerlijk mag zijn, helemaal niet mijn ding........
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Ochtendboompje

        Ik vind het zeker wel iets hebben en het zou een mooi plaatje uit een stripserie kunnen zijn
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Ochtendboompje

          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
          Als ik eerlijk mag zijn, helemaal niet mijn ding........
          Ik hoop dat je eerlijk bent Evelyn en vraag dat ook van alle anderen ! Hoe langer ik de foto bekijk of oproep raakt ie in de negatieve balans verzeild, het 'had' iets en toch komt het er niet uit - voorlopig toch niet.
          Dank aan diegenen die zich de moeite hebben getroost om te reageren En misschien volgen er nog.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Ochtendboompje

            Heeft wel iets speciaals, speciale sfeer. Toont bij mij wel meer geel dan oranje. Vind hem wel geslaagd.
            "De gustibus et coloribus non est disputandum"

            Comment


            • #7
              Re: Ochtendboompje

              Niet slecht hoor Raymond maar ook helemaal niet goed , eigenlijk zie ik geen ochtendboompje maar een ochtend tak en je kon je onderwerp zeker beter plaatsen in samenspel met de wolken en nu is het een vluggertje geworden.
              Om jezelf te citeren: " goed voor het proberen Raymond maar deze kan mij toch niet bekoren hoor "
              aan mij schrijf je altijd dat je zo graag zwart/ wit foto's ziet en dat je toch zoveel houd van inhoudelijke foto's zoals bv straatfotografie met mensen erop ; daarom deze vraag Raymond : waarom doe je het niet ? wat je graag ziet en wat je graag doet lukt des te beter.
              Neem eens gewoon een analoge camera ter hand en plaats een z/w film , ga gewoon eens wandelen , in het park , in de straat of op het kerkhof en maak in alle rust maar foto's van en met mensen erbij.
              Je zal versteld staan van het resultaat hoor.

              Vriendelijke groetjes
              Maurits

              Comment


              • #8
                Re: Ochtendboompje

                Het heeft wel iets door het licht dat er op valt. Maar door de bewerking wordt iets "natuurlijks" nu eerder "onnatuurlijks". Misschien wringt daar het schoentje (of het boompje).

                Comment


                • #9
                  Re: Ochtendboompje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                  Niet slecht hoor Raymond maar ook helemaal niet goed , eigenlijk zie ik geen ochtendboompje maar een ochtend tak en je kon je onderwerp zeker beter plaatsen in samenspel met de wolken en nu is het een vluggertje geworden.
                  Om jezelf te citeren: " goed voor het proberen Raymond maar deze kan mij toch niet bekoren hoor "
                  aan mij schrijf je altijd dat je zo graag zwart/ wit foto's ziet en dat je toch zoveel houd van inhoudelijke foto's zoals bv straatfotografie met mensen erop ; daarom deze vraag Raymond : waarom doe je het niet ? wat je graag ziet en wat je graag doet lukt des te beter.
                  Neem eens gewoon een analoge camera ter hand en plaats een z/w film , ga gewoon eens wandelen , in het park , in de straat of op het kerkhof en maak in alle rust maar foto's van en met mensen erbij.
                  Je zal versteld staan van het resultaat hoor.

                  Vriendelijke groetjes
                  Maurits
                  Nou nou Maurits, jij weet wel de gevoelige snaar te raken - mooi resumé. Je opmerking betreffende straatfotografie is terecht, ik hou er enorm van door zijn inhoud, beeldtaal, maar beoefen het heel weinig en als ik er dan eens eentje plaats heeft het weinig bijval, dus beperkt het tot een minimum. Dit geldt ook een beetje voor zwartwit, ik laat me dus verleiden tot kleur door de 'meerderheid'
                  Wandelen Maurits, da's een ander paar mouwen want dat is huidig mijn belangrijkste hobby, helaas zonder fototoestel want dan wordt ik weer afgeleid tot andere bezigheden. Vroeger was dit alles "niet waar", liet me toen nooit afleiden en hield voet bij stuk wat me goede commentaren en bijval opleverde bij recensenten en in 't algemeen in de beeldende kunsten (tentoonstellingen, galerijen enz.) en minder dankbaar in clubs. Ben ik nu toch te oud geworden ?
                  Bijzondere dank Maurits voor je schrijven. Ook bedankt zijn Erik en Comic.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ochtendboompje

                    Vind dit toch ook niet echt geslaagd(sorry)
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ochtendboompje

                      je had nochtans een mooi sneeuwlaagje op de takken.
                      door de bewerking komt dat er niet echt uit
                      Peter
                      mijn website : klik

                      Comment

                      Working...
                      X