Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 3 mega pixel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop 3 mega pixel

    Ik overweeg de aankoop van een 3.2 mega pixel toestel maar had graag wat bijkomende advies gekregen van jullie.

    De Nikon COOLPIX 3200 of de Canon Powershot A70-75 hebben mijn voorkeur.
    Een simpel vraagje, welke is nu de beste. Ik ben een leek en ik wil gewoon mooie fotos kunnen trekken en ook via de PC te gebruiken.

    Zijn er nog andere alternatieven?
    Ik wil max 300euro geven, liever onder de 250 blijven.

    Waar vind ik hem het goodkoopst ook nog.

    PS; als deze topic niet juist staats, Moderaters, zet hem maar waar het moet, ik z'n nieuw.

    Bedankt

    MOD: verplaatsing C&A
    Last edited by Dolphin; 27 september 2004, 16:22. Reden: verplaatsing C&A
    Steve Claeys
    Nikon D60
    Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

  • #2
    Re: Aankoop 3 mega pixel

    Zijn eigenlijk allen goede toestelletjes, hou rekening met het type geheugenkaart naar de toekomst toe als je ooit wenst over te stappen naar een DSLR

    Stel je ook de vraag wat je hoofdzakelijk wenst te fotograferen (ivm de zoom) - digitale zoom géén rekening mee houden, da's pure marketing dus onbruikbaar...
    Alternatieven genoeg op de markt hoor...kwestie van wat je juist wil.

    Als je prijzen wil kun je es HIER klikken, hou wel rekening met verzendkosten.
    Véél succes nog !

    PS als je ze eerst es wil "voelen" en "betasten" bezoek dan es even MediaMarkt, staan ze allemaal uitgestald en kun je ze fysisch vastnemen (en nog méér beginnen twijfelen ook )
    Last edited by Haai8; 27 september 2004, 16:38.
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop 3 mega pixel

      Ik heb de coolpix 3200, mijn vriendin heeft de canon a70. We trekken veel foto's naast elkaar

      De canon scoort beter op gebied van manuele instellingen. Manuele scherpstelling (via focus punt selectie) is iets wat de canon heeft en de nikon niet. Eigenlijk kan je met de nikon enkel de witbalans manueel instellen.

      Voor de rest vind ik de twee toestellen erg aan elkaar gewaagd, qua kleuren/contrast/levels. Het zijn twee zeer goede middenmoters.

      Mijn persoonlijke voorkeur is de Canon wegens de iets betere manuele controles.

      Je kan de canon behoorlijk goedkoop vinden in mediamarkt / Antwerpen of evt. zelfs de Carrefour.

      Hendrik

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop 3 mega pixel

        Yep, ik denk zelfs dat ze bij de Carrefour nog een Sandisk 256Mb cadeau bij doen, en je hebt nog es extra happydays punten
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop 3 mega pixel

          kijk misschien ook eens naar de nikon coolpix 3700!

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop 3 mega pixel

            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            PS als je ze eerst es wil "voelen" en "betasten" bezoek dan es even MediaMarkt, staan ze allemaal uitgestald en kun je ze fysisch vastnemen (en nog méér beginnen twijfelen ook )
            Hmm, ik zie die modellen daar ni staan zenne.

            Alée, ik heb eens wat rond gekeken en ben tot 229euro kunnen vinden voor beide toestellen. Coolpix3200 and A75. Duurste was de A75 voor 375euro. Goe zot, en da in dezelfde shopping mall dan he.
            In de Krefel staan ze ook in aanbieding. De A75 lijkt me groter en beter vast te houden, en ook groter LCD schermpje. De Coolpix genoot de voorkeur van de verkoper bij Van Den Borre.

            Ik kijk nog wa rond, tis tenslotte ne verjaardag cadeau en hoe minder hij kost, hoe minder ik moet opleggen, hehehehehe.

            Nog verdere tips IVM dit topic?
            Steve Claeys
            Nikon D60
            Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop 3 mega pixel

              Oorspronkelijk geplaatst door Droopy13
              Hmm, ik zie die modellen daar ni staan zenne.

              Alée, ik heb eens wat rond gekeken en ben tot 229euro kunnen vinden voor beide toestellen. Coolpix3200 and A75. Duurste was de A75 voor 375euro. Goe zot, en da in dezelfde shopping mall dan he.
              In de Krefel staan ze ook in aanbieding. De A75 lijkt me groter en beter vast te houden, en ook groter LCD schermpje. De Coolpix genoot de voorkeur van de verkoper bij Van Den Borre.

              Ik kijk nog wa rond, tis tenslotte ne verjaardag cadeau en hoe minder hij kost, hoe minder ik moet opleggen, hehehehehe.

              Nog verdere tips IVM dit topic?
              Tja , naar de verkoper bij van den borre zou ik toch niet echt luisteren .
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop 3 mega pixel

                Daarom die he.

                Dus je raadt de A75 dan toch meer aan?
                Leg eens uit.
                Steve Claeys
                Nikon D60
                Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop 3 mega pixel

                  Ik heb vroeger de A45 (2Mpixel) gehad, en ik was daar heel tevreden van. Ik zou voor de Canon gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop 3 mega pixel

                    [QUOTE=Droopy13]Ik overweeg de aankoop van een 3.2 mega pixel toestel maar had graag wat bijkomende advies gekregen van jullie.

                    De Nikon COOLPIX 3200 of de Canon Powershot A70-75 hebben mijn voorkeur.
                    Een simpel vraagje, welke is nu de beste. Ik ben een leek en ik wil gewoon mooie fotos kunnen trekken en ook via de PC te gebruiken.

                    Zijn er nog andere alternatieven?
                    Ik wil max 300euro geven, liever onder de 250 blijven.
                    QUOTE]

                    Hoi Droopy

                    Ik heb tot nu altijd gewerkt met een A70 en ik was er altijd heel erg tevreden van. Alles is manueel in te stellen op het toestel, maar ook de automatische standen werken vrij goed.
                    De nieuwere versies (vanaf A80 denk ik) beschikken wel over een kantelbaar schermpje. Da's misschien wel een handige extra.

                    Greetz
                    Woozle
                    One's never alone with a rubber duck
                    Nikon D70 - Canon A70

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop 3 mega pixel

                      Heb voor de ouders van mijn vriendin en de broer van hare pa een Canon A75 gekocht. Beiden zijn er zijn tevreden van! Dient wel "maar" om gewoon wat foto's te nemen enzo, maar ze zijn er content van.

                      Ik heb deze besteld bij www.photoandmore.de Kost daar iets van 209€ (15€ verzndk.) + 34€ voor een lader en 8 oplaadbare batterijen van GP. Je zoekt je dan nog een tweedehands kaartje van 128Mb waar je zo een 70 foto's opkrijgt op hoogste resolutie en je bent vertrokken. Eventueel nog een klein zakje erbij en klaar. Heb de foto's op mijn pc hier staan en ik moet zeggen dat ze er schitterend uitzien! Ik heb ze ook laten afdrukken bij photobox op 10x15, maar deze verwacht ik morgen. Maar ik twijfel er niet aan dat deze schitterend gaan zijn. Camera ligt goed in de hand, mooi en groot 1,8" lcd scherm. En de handleiding van de A70 heb ik hier in pdf liggen, dus even afgedrukt voor hun.
                      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop 3 mega pixel

                        Ok, super bedankt voor alle info.
                        Vanaf de A80-85 heb je inderdaad een beweegbaar LCD schermpje.
                        Heb ze virtueel bekeken op http://www.steves-digicams.com

                        Mijn keuze leunt naar de A75 dan, hij is ietsje groter dus stabieler vast te houden en heeft een groter LCD scherm. Ook meer manuele instellingen.

                        Dit is enkel om GEWONE fotootje te nemen, zoals je met elk oud toestel doet. Niks speciaal dus, tis nen hobby. :-)

                        Bedankt manne.
                        Steve Claeys
                        Nikon D60
                        Nikkor 18-55 AF-S 1:3.5-5.6G - Nikkor 55-200 AF-S 1:4-5.6G - Sigma 70-300 APO DG 1:4-5.6

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop 3 mega pixel

                          Ik verkoop net een G3, beter dan degene die hier vernoemt zijn. Ga eens kijken in de koopjeshoek.
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop 3 mega pixel

                            Ik heb mijn A70 nu een jaar en 2 maand en ben er heel tevreden van. Trekt mooite foto's, kan toch een aantal dingen zelf instellen, kan hem overal gemakkelijk meenemen,...
                            Enige nadeel is dat ik net na het verlopen van mijn garantie de error E18 kreeg. Dit is het blokkeren van de lens. Ze ging niet meer open of dicht. Als je dit op internet ingeeft krijg je veel meldingen van dit probleem. Heb mijn toestel dan opgestuurd naar Canon en ze hebben het gemaakt in garantie, wat dan weer een pluspunt is van Canon.
                            Ik wil je niet ontmoedigen, want ik vind het een heel goed toestel en ben er tevreden van, maar bij een volgende aankoop denk ik dat ik één koop zonder een automatisch uitschuifbare lens.
                            Maar aangezien er hier nog bezitters zijn van een A70 en ik hier geen posts vind van deze error denk ik dat hij toch niet zo veel zal voorkomen...
                            In ieder geval, het is een goed toestel en makkelijk in gebruik.
                            Een foto die ik recent genomen heb kan je bekijken bij 'beoordeel mijn foto' onder Dolfijntjes. Hij is wel genomen met die teleconverter maar dat geeft toch een beeld hé.
                            Heb ook al regelmatig foto's laten afdrukken en die zijn toch ook van degelelijke kwaliteit.
                            Last edited by Speedy; 29 september 2004, 15:58.
                            Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

                            Comment

                            Working...
                            X