Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Adapter-vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Adapter-vraagje

    Ben een grote dummy inzake electriciteit, dus klein vraagje.

    Heb een tweede Alexa Dot op de kop kunnen tikken, maar deze is met een US stekker.
    Om weer geen verloopstekker te moeten gebruiken heb ik eens gezocht wat ik nog heb.

    Op de originele adapter staat: 9W 5.2 V 1.8 A

    Ik heb een adapter van een Sony tablet gevonden: output: 5 V DC 850mA
    ,
    Mag ik die (veilig ) gebruiken ?

    Thx !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Adapter-vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Op de originele adapter staat: 9W 5.2 V 1.8 A

    Ik heb een adapter van een Sony tablet gevonden: output: 5 V DC 850mA
    Dat je "oude" adapter 0.2V minder levert zou nog kunnen werken maar aangezien die minder dan de helft van het vermogen kan geven zou het wel eens zeer kort kunnen werken en eindigen in een rookpluim(pje).

    Aanzie het als een zware belasting op een stopcontact zetten. Je vraagt 20A maar de zekering is 10A.

    Onafgezien van de specificaties is het ook belangrijk om te kijken naar de stekker (apparaat kant) of de + en - hetzelfde zijn aangesloten.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Adapter-vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Dat je "oude" adapter 0.2V minder levert zou nog kunnen werken maar aangezien die minder dan de helft van het vermogen kan geven zou het wel eens zeer kort kunnen werken en eindigen in een rookpluim(pje).

      Aanzie het als een zware belasting op een stopcontact zetten. Je vraagt 20A maar de zekering is 10A.

      Onafgezien van de specificaties is het ook belangrijk om te kijken naar de stekker (apparaat kant) of de + en - hetzelfde zijn aangesloten.
      +/- is in orde ( het werkt) maar dus beter niet doen ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Adapter-vraagje

        Nog eentje gevonden: output 5.0 V +-5% MAX 560mA MIN 150mA

        Edit: deze ga ik niet gebruiken, want hij "sist" voortdurend ( er zit een ledje in )

        Zal voorlopig maar een tussenstuk gebruiken. Hij steekt in een horizontale lat, dus er is geen belasting op.
        Last edited by Alfa Centauri; 5 januari 2018, 11:28.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Adapter-vraagje

          Zorg voor een adapter met dezelfde specs. 5.2V en minstens 1.8A (1800mA).
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Adapter-vraagje

            OK, bedankt Maurice; ik zal eens tussen de spullen van mijn vader zaliger zoeken; daar zal zeer zeker nog iets liggen.
            Hij was ook een ON4 ( van de RC Leuven )
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Adapter-vraagje

              De verloopstekker is de beste oplossing, als de adapter primair 240v is (meestal 100-240v)
              Anders toch een adapter met de exacte spanning en minimaal 1.8a, deze dingen steken 24u per dag in, dus beter safe spelen.

              Comment


              • #8
                Re: Adapter-vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                De verloopstekker is de beste oplossing, als de adapter primair 240v is (meestal 100-240v)
                Anders toch een adapter met de exacte spanning en minimaal 1.8a, deze dingen steken 24u per dag in, dus beter safe spelen.
                Ja ik heb de verloopstekker gebruikt; het is dan tenslotte met de originele adapter; dat zal altijd het beste zijn.

                Heb jij nog geen Echo Dot, Rudy, of wacht je op de Homepod ?
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Adapter-vraagje

                  Ik heb geen goed gevoel bij Google producten in mijn huis. Dus wacht ik op een secure (althans dat hoop ik) Apple oplossing. Voorlopig stream ik via mijn Mac of iPhone / iPad naar mijn Apple tv of Samsung spekerdock via AirPlay. Heb ook nog een Pioneer dolby surround met ingebouwde ipradio. Keuze genoeg 👍👍

                  Comment


                  • #10
                    Re: Adapter-vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ik heb geen goed gevoel bij Google producten in mijn huis. Dus wacht ik op een secure (althans dat hoop ik) Apple oplossing. Voorlopig stream ik via mijn Mac of iPhone / iPad naar mijn Apple tv of Samsung spekerdock via AirPlay. Heb ook nog een Pioneer dolby surround met ingebouwde ipradio. Keuze genoeg ����
                    De Echo Dot is van Amazon - je verwart met de Google Home.
                    Ik gebruik die eerder voor "domotica" dan voor muziek.
                    Alarms, reminders plaatsen, timer zetten ( in de keuken ), hue's bedienen , weerbericht snel opvragen, flash briefing ( werkt nu ook met VRT ! )
                    Als ik hem voor muziek gebruik, koppel ik hem via BT aan op mijn grote installatie. ( en dat alles met de stem )
                    Leonard Nimoy had dit moeten meemaken ....

                    Enne iedereen heeft schrik van Google, maar ze zitten wel met massa's op facebook; nu ook al een verslaving bij de vijvenzestigplussers, zag ik vandaag op het nieuws.
                    Maar uiteindelijk...65....da's nog "jong" hé !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Adapter-vraagje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Op de originele adapter staat: 9W 5.2 V 1.8 A
                      Dat alleen zegt eigenlijk weinig, men moet zien wat het toestel effectief gebruikt om een correct antwoord te kunnen geven.
                      Normaal staat dit op het toestel en/of in de handleiding vermeld.

                      Als voorbeeld ... een toestel verbruikt maximum 5W maar er zit een voeding van 9W bij, dan is het geen probleem om de voeding te vervangen door bijvoorbeeld een 7W exemplaar.

                      Maar ervan uitgaand dat ze meestal geen voeding leveren met veel reserve zal dat ongeveer kloppen en is de enige veilige oplossing een tenminste even zware voeding gebruiken als origineel bijgeleverd.

                      Een voeding dat lichter is dan het toestel is geen goed idee.

                      Of om het met onze stopcontacten te vergelijken ...
                      Een toestel dat 8A trekt en na een 32A zekering staat zal ook werken met een 16A zekering.
                      Maar een toestel dat 20A trekt is op dezelfde kring iets anders.
                      Last edited by VerSeg; 5 januari 2018, 21:03.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Adapter-vraagje

                        Ik heb het dozeke net op de zolder gelegd
                        Maar veel uitleg stond er niet op hoor.

                        Voor wat ik er van ken: volgens mij zal die echo dot niet zo veel verbruiken: hij staat in een sluimerstand totdat je hem laat ontwaken door een trigger-woord i.c. "Alexa" en dan geeft hij een kort antwoord of zet een proces op gang.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Adapter-vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Ik heb het dozeke net op de zolder gelegd
                          Maar veel uitleg stond er niet op hoor.

                          Voor wat ik er van ken: volgens mij zal die echo dot niet zo veel verbruiken: hij staat in een sluimerstand totdat je hem laat ontwaken door een trigger-woord i.c. "Alexa" en dan geeft hij een kort antwoord of zet een proces op gang.
                          Als ik het goed begrijp is het probleem die Amerikaanse stekker. Nochtans simpel op te lossen. Haal je in één of andere doet-het-zelf zaak een Europese stekker, die Amerikaanse afknippen en vervangen door de nieuwe. Je hoeft daar niet echt een handige harry voor te zijn. Het enige waar je moet voor opletten is dat je de aardingsdraad aan de juiste klem aansluit. Geen geklooi met adapters die misschien niet voldoen.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Adapter-vraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Als ik het goed begrijp is het probleem die Amerikaanse stekker. Nochtans simpel op te lossen. Haal je in één of andere doet-het-zelf zaak een Europese stekker, die Amerikaanse afknippen en vervangen door de nieuwe. Je hoeft daar niet echt een handige harry voor te zijn. Het enige waar je moet voor opletten is dat je de aardingsdraad aan de juiste klem aansluit. Geen geklooi met adapters die misschien niet voldoen.
                            Als de bijgeleverde voeding ook 240V ondersteunt, is dit inderdaad de eenvoudigste oplossing.
                            Tenzij de stekker aan de adapter zit natuurlijk.

                            Maar als die enkel met een Amerikaanse stekker geleverd is, dan is die toch niet CE gekeurd en/of parallel invoer.
                            Toestellen die officieel in Europa verkocht worden, die moeten in principe met de juiste stekker geleverd worden.
                            Last edited by VerSeg; 5 januari 2018, 23:04.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Adapter-vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Als de bijgeleverde voeding ook 240V ondersteunt, is dit inderdaad de eenvoudigste oplossing.

                              Maar als die enkel met een Amerikaanse stekker geleverd is, dan is die toch niet CE gekeurd en/of parallel invoer.
                              Toestellen die officieel in Europa verkocht worden, die moeten in principe met de juiste stekker geleverd worden.
                              Ik heb de Echo dot van iemand overgekocht die hem in NY gekocht had, maar uiteindelijk niets mee deed.
                              Dus het is echt een US apparaat.

                              De Echo Dots die in Duitsland verkocht worden hebben wel een goede stekker.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X