Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Free

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Free

    Ik was laatst op reis in Zuid Afrika toen net voor zonsopkomst deze sportieve dame mij dit beeld in de schoot wierp.


    oorspronkelijke jpeg 78KB


    png 2.4MB

    Last edited by trbt555; 10 januari 2018, 07:49. Reden: beeldcompressie aangepast naar aanleiding van reply #6

  • #2
    Re: Free

    Mooie silhouetvorming alsook mooie gradiënt in de lucht en in zijn geheel en zeer knappe opname .

    Misschien onderaan wat croppen zodat dat kleine stukje rots in silhouet (links) verdwijnt. Zo wordt het geheel m.i. nog iets rustiger.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Free

      Eentje die oefent om haan te zijn.
      Knap beeld en voor mij mag dat kleine rotsje ook weg
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Free

        Zeer mooi silhouet en met de bergen links creëer je ook de nodige diepte.

        Comment


        • #5
          Re: Free

          prachtig beeld, niets aan wijzigen.
          Groetjes, Herman.
          Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

          Comment


          • #6
            Re: Free

            Een heel mooi beeld dat eigenlijk naar de knoppen is geholpen door de hoge compressie
            De foto is hier amper 75,69 Kb groot, waarbij de meesten opnames met deze afmetingen hier rond de 400Kb zitten
            Echt wel zonde want daardoor heb je enorm veel banding en artefacten
            Toch een opname die beter verdient

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Free

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Een heel mooi beeld dat eigenlijk naar de knoppen is geholpen door de hoge compressie
              De foto is hier amper 75,69 Kb groot, waarbij de meesten opnames met deze afmetingen hier rond de 400Kb zitten
              Echt wel zonde want daardoor heb je enorm veel banding en artefacten
              Toch een opname die beter verdient

              grts
              Sieg
              Beste Sieg, bedankt voor deze zeer waardevolle opmerking, ik had niet eens bij de beeldcompressie stilgestaan.
              Ik zie een duidelijk verschil tussen dezelfde jpeg open in PS, in mijn browser en op de Flickr pagina. Ik begrijp het niet.
              Zelfs aan 100% is de hij nog steeds slechts 125KB zwaar, omdat het beeld niet veel fijne details heeft.
              Ik heb in het oorspronkelijk topic een PNG toegevoegd die 2.4MB weegt.
              Ik vraag me af of er een verschil zichtbaar is ?
              Last edited by trbt555; 10 januari 2018, 10:21.

              Comment


              • #8
                Re: Free

                Leuke foto, zou de inhoud niet kennen zonder uitleg
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Free

                  Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  Beste Sieg, bedankt voor deze zeer waardevolle opmerking, ik had niet eens bij de beeldcompressie stilgestaan.
                  Ik zie een duidelijk verschil tussen dezelfde jpeg open in PS, in mijn browser en op de Flickr pagina. Ik begrijp het niet.
                  Zelfs aan 100% is de hij nog steeds slechts 125KB zwaar, omdat het beeld niet veel fijne details heeft.
                  Ik heb in het oorspronkelijk topic een PNG toegevoegd die 2.4MB weegt.
                  Ik vraag me af of er een verschil zichtbaar is ?
                  Een PNG file is niet de beste oplossing om hier te plaatsen, best dat je deze zelf thuis omzet naar Jpeg
                  Ik vraag me wel af of je de verkleining naar 1024px thuis in Photoshop doet of dit overlaat aan de host site waar je de opnames "parkeert", zeker aangezien je zelf zegt dat je duidelijk verschil ziet tussen de opname in PS en deze op Flickr

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Free

                    Ga ook voor de update.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X