Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

    Hallo,
    mijn eos 20D zou (net als de 10D en de professionele apparaten) in staat moeten zijn de ISO-waarde op te drijven tot 3200 ISO. Ik weet alleen niet hoe ik van 1600 naar 3200 moet gaan? Ik kan niet verder "draaien aan het wieleke" ;-)

    Kan iemand mij helpen?

    Bedankt!

    Carla

  • #2
    Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

    Hey Carla,

    Is het niet gewoon de hoogste stand "H" !!
    Wel eerst even instellen op het menu zodat dit toegelaten wordt.

    Yvan
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

    Comment


    • #3
      Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

      ER verschijnt H op het schermpje wanneer je iso op 3200 staat.

      Om dat te kunnen druk op menu scroll met wieltje naar custom functions druk op set dan met wieltje naar 08 scrollen en weer op set drukken. En dan op 1: on zetten en terug op set drukken en dan op menu. Et voila nu kan je naar iso 3200 of H.

      Comment


      • #4
        Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

        Weet iemand de reden waarom we dit via deze omweg moeten doen en waarom dit niet standaard beschikbaar is met het wieltje.

        groetjes,
        Rudy
        Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

        Comment


        • #5
          Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

          Weet iemand de reden waarom we dit via deze omweg moeten doen en waarom dit niet standaard beschikbaar is met het wieltje.
          de echte reden ken ik niet, maar ik vermoed, omdat 3200 geforceerrd is en de kwaliteit dan toch echt niet meer gegarandeerd wordt dat dit gedaanis zodat je per ongeluk niet op 3200 schiet ipv 1600, ook zijn er mensen die nooit op 3200 foto's trekken dus.
          visit my website : http://www.freewallpapersite.com

          Comment


          • #6
            Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

            Ahaaaa! Schitterend, bedankt mensen! ... zit wel goed verstopt hoor!
            Van die "Custom Functions" kende ik het bestaan nog niet ... Zeer interessant is het wel, je moet er wel diep in gaan zoeken.

            Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
            de echte reden ken ik niet, maar ik vermoed, omdat 3200 geforceerrd is en de kwaliteit dan toch echt niet meer gegarandeerd wordt dat dit gedaanis zodat je per ongeluk niet op 3200 schiet ipv 1600, ook zijn er mensen die nooit op 3200 foto's trekken dus.
            Ik persoonlijk heb analoog geregeld met 3200 ISO films gewerkt (omdat de lichtsomstandigheden niet altijd iets anders toelaten - als je "flitsloos" wil fotograferen ten minste). Die grove korrel is ook niet dat, ik weet het wel maar bij digitale fotografie zou er gewoon was ruis op de foto's komen te zitten. Ik denk dat dat nog een leuk effect kan hebben, wil ik alleszins eens uitproberen... ik hou jullie op de hoogte!

            Comment


            • #7
              Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

              Je kan misschien ook nog de taal in het nederlands zetten.
              Boekje lezen !!!

              Yvan
              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

              Comment


              • #8
                Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door Carla Bressa
                Ahaaaa! Schitterend, bedankt mensen! ... zit wel goed verstopt hoor!
                Van die "Custom Functions" kende ik het bestaan nog niet ... Zeer interessant is het wel, je moet er wel diep in gaan zoeken.

                Ik persoonlijk heb analoog geregeld met 3200 ISO films gewerkt (omdat de lichtsomstandigheden niet altijd iets anders toelaten - als je "flitsloos" wil fotograferen ten minste). Die grove korrel is ook niet dat, ik weet het wel maar bij digitale fotografie zou er gewoon was ruis op de foto's komen te zitten. Ik denk dat dat nog een leuk effect kan hebben, wil ik alleszins eens uitproberen... ik hou jullie op de hoogte!
                Bekijk al die custom functions maar eens goed er zitten er nog interessante tussen. Sommige dingen werken leuker indien je ze doet werken zoals jij wil en wil je eens MLU of second curtain flash moet je het ook daar gaan zoeken.

                Comment


                • #9
                  Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

                  Heb hem nog maar een week moet er mij is grondig mee bezighouden
                  Zeg ik wil trouwens ook zo'n avater wel van de 2OD dan natuurlijk
                  Heb er hier zelf net eentje gemaakt, kan ik die eventueel naar een moderator doorsturen zodat hij die in de reeks avaters van het forum kan zetten?

                  Groetjes,
                  Carla

                  Comment


                  • #10
                    Re: ISO-waarden opdrijven naar 3200 bij Canon DSLR

                    Ik heb onlangs nog op www.fredmiranda.com gelezen dat je een digitale file niet zo ongestraft kan "pushen" als een traditionele film.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment

                    Working...
                    X