Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douchke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Douchke

    De voorspellingen waren storm op zee, dus even een uitstapje gemaakt om te kijken
    of er iets te beleven was.
    Volgens een plaatselijk meteostation (voor kitesurfers) was het kort na de middag 9 beaufort
    met golven van 225 cm.
    Het zonnetje scheen heerlijk en ik mocht het volgende waarnemen :



    Volgende instellingen werden gebruikt op een full frame camera :

    560 mm F8,0 1/800 Iso 500

    Dank voor het kijken,

    Groetjes,

    Dirk

  • #2
    Re: Douchke

    Spannend, stormachtig en mooi van kleur
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Douchke

      Mooi. Hier hadden we minder zon vandaag. Daar aan die vuurtoren zelf zal het niet al te veilig geweest zijn zeker? Waar was dat aan zee?
      Opspattend water aan die vuurtoren ziet er eerder als een stofwolk uit. Moet geweldig geweest zijn.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Douchke

        prachtige foto op het juiste moment afgedrukt.
        Groetjes, Herman.
        Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

        Comment


        • #5
          Re: Douchke

          Heel mooi van kleur en licht
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Douchke

            Knap moment vastgelegd. Vind de belichting wel op het randje. Het wit komt wat hard over.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Douchke

              Het harde wit is hier wel op zijn plaats vind ik. Het hoort bij de sfeer.

              Comment


              • #8
                Re: Douchke

                Die storm is mooi in beeld gebracht.

                Comment


                • #9
                  Re: Douchke

                  Bijzondere fotogenieke weersomstandigheden.

                  Vooral de onstuimigheid van het zeewater aangedreven door windkracht 9 in combinatie met de witte schuimkoppen die door het felle zonlicht worden beschenen maakt de foto zo bijzonder.
                  Verder ook een goede sluitertijd gekozen; er zit nog zeer veel dynamiek in het zeewater en de inbeukende golven rond te toren hebben zelfs iets mist-achtigs.

                  Mooi moment ook om af te drukken.

                  Een echte topfoto !

                  Ik vermoed dat dit het rechterstaketsel te Nieuwpoort is en dat de foto genomen is vanaf het strand langs de kant van Lombardsijde (rechteroever van de Ijzer waar ook de rode vuurtoren staat).

                  Mvg.,
                  Smets84.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Douchke

                    Dank voor de reacties.

                    Op de foto is het staketsel te zien van Blankenberge en werd gemaakt vanop
                    de zeedijk ongeveer halverwege tussen het staketsel en de pier van Blankenberge.
                    Ik kon er mij verdoken opstellen naast zo'n dijkterraspaneel zodat ik weinig last had van
                    het opstuivende zand en water.
                    Dichter gaan staan was niet mogelijk wegens kranen op het zand die voor verstoring zouden zorgen in het beeld.
                    Het staketsel zelf was afgesloten wegens veiligheidsredenen.

                    Aan de foto zelf is heel weinig gesleuteld en is dus zoals de situatie was.
                    Ik heb er een 16/9 formaat van gemaakt en iets meer kleur gegeven.
                    De zon zorgde voor het felle wit van het opstattende water en schuimkoppen op de golven,
                    en in Lightroom zie ik geen uitbrandingen van wit, dus net binnen de grenzen.

                    Groetjes,

                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Douchke

                      Bedankt voor deze info. Ik dacht ook eerst dat het in Nieuwpoort was. Gisteren toonde men bijna exact dezelfde foto op VRT in het weerpraatje van Frank Deboosere maar die foto was genomen in Nieuwpoort om 14u10 en toonde inderdaad wat grijzer. Maar wat meer kleur mocht hier wel want het resultaat is zeer goed.
                      grts,
                      Raf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Douchke

                        Altijd knap zulke foto's. Spijtig van die hekken het wordt hoog tijd dat ze eindelijk is weghalen. 560 mm is al een behoorlijke lens . rechts zou ik nog een stukje af de foto durven doen om de aandacht nog meer naar het spektakel te verleggen. Ik denk dat het beeld nog een heel klein beetje afhelt naar links maar ben niet zeker. Wat meer contrast en levendigheid in de bewerking zou een extra kunnen zijn maar misschien ook niet.
                        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                        Groeten
                        Kurt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Douchke

                          Mooi ! Misschien was een beetje meer ruimte nog beter
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Douchke

                            Dank voor jullie reacties.

                            @Kurt : Ja, ik weet het, die hekkens werken storend op het beeld en ja misschien kan je deze weghalen in photoshop, maar
                            ik gebruik geen photoshop omdat ik geen foto's manipuleer, enkel wat bijwerken met Lightroom.
                            @Frans : Ja iets meer in beeld brengen van het totale wilde ik ook doen en heb zo'n beelden, maar aan de linkerzijde komt dan
                            dat lelijke restaurant in beeld en staat de vuurtoren in onevenwicht in de foto.
                            Dichter gaan staan was ook niet mogelijk want daar staan kranen op het strand, vandaar de lange mm'ers.

                            Dit is 1 van mijn eerste foto's die ik plaats in dit forumonderdeel daar ik veelal enkel maar foto's plaats van shooting days en veel
                            te weinig tijd vind om hier te reageren op de vele mooie foto's die ik hier zie.

                            Groetjes,

                            Dirk

                            Comment

                            Working...
                            X