Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJshuisjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] IJshuisjes

    Misschien niet spectaculair genoeg ?

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: IJshuisjes

    Het hoeft niet spectaculair te zijn om goed te zijn.
    Vind het mooie huisjes.
    Voor mij wringt er wel iets aan de compo maar kan niet direct zeggen wat. Misschien iets meer ruimte rondom (vooral rechts denk ik). Of dan had je misschien teveel storende elementen?
    I put the sexy in dyslexia

    Comment


    • #3
      Re: IJshuisjes

      mooie kleuren. leuke setting.
      Maar ik volg de commentaar over de compo...
      Misschien de schouw links achterwege laten en de ruimte rechts zoeken, als dat al mogelijk is?
      Nikon D500 - Nikkor 17-55mm 2.8 - Nikkor 50mm 1.8 - Tamron 90mm VC USD -
      Tamron 70-200mm 2.8 VC G2 - Tamron 150-600mm VC G2 - Benro C4770TN - Benro GH2C

      https://500px.com/pieterhelsen

      Comment


      • #4
        Re: IJshuisjes

        Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
        Het hoeft niet spectaculair te zijn om goed te zijn.
        Vind het mooie huisjes.
        Voor mij wringt er wel iets aan de compo maar kan niet direct zeggen wat. Misschien iets meer ruimte rondom (vooral rechts denk ik). Of dan had je misschien teveel storende elementen?
        Zo hebben we allemaal (ofwel hoor je niets) een visie op een foto. Rechts waren nog meer bouwsels die dan deze beiden inderdaad kwamen verstoren. Maar het gaat over de inhoud en dat is architectuur in deze dan is voor mij de rest bijzaak, ik bekijk alles in zijn perspectief en dan moet er niet 'altijd' gepoetst, gekapt en gerenoveerd worden doch sta wel open voor ieders mening
        Dank beiden voor jullie reactie.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: IJshuisjes

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Misschien niet spectaculair genoeg ?
          Tsja, 'k kreeg onlangs de opmerking dat mijne voorgrond niet interessant was. Misschien moeten we volgende keer daar maar een blote madam zetten.
          Op zich niets verkeerd met dit beeld maar hier zou ik opteren om de lucht wat te bewerken en eventueel die toren achteraan weg te shoppen.

          Comment


          • #6
            Re: IJshuisjes

            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
            Tsja, 'k kreeg onlangs de opmerking dat mijne voorgrond niet interessant was. Misschien moeten we volgende keer daar maar een blote madam zetten.
            Op zich niets verkeerd met dit beeld maar hier zou ik opteren om de lucht wat te bewerken en eventueel die toren achteraan weg te shoppen.
            Ik heb dat gelezen en heb daar op gereageerd geloof ik.
            Bedankt voor je schrijven.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: IJshuisjes

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Zo hebben we allemaal (ofwel hoor je niets) een visie op een foto. Rechts waren nog meer bouwsels die dan deze beiden inderdaad kwamen verstoren. Maar het gaat over de inhoud en dat is architectuur in deze dan is voor mij de rest bijzaak, ik bekijk alles in zijn perspectief en dan moet er niet 'altijd' gepoetst, gekapt en gerenoveerd worden doch sta wel open voor ieders mening
              Dank beiden voor jullie reactie.
              En dat is misschien het probleem: je moet de kijker vertellen dat het over architectuur gaat. Indien dit in een serie zou zitten vervat was het misschien iets duidelijker geweest. Nu zou het evengoed passen in reisfotografie.
              Technisch: te plat beeld, ttz. te weinig contrast, zowel in het onderwerp als de lucht. Ander moment op de dag wanneer zon opkomt of ondergaat?
              Compositie: je krijgt als kijker het gevoel dat het beeld naar rechts overhelt. Komt door de (zéér lichte hellingsgraad) zijkant rechts die niet helemaal recht staat (zie zijkant huis en schouw). Kommaneuken, geef ik toe, maar doordat die zijkant zeer sterk tegen de rand aanleunt èn de diagonaal van de huizen naar rechts beneden loopt èn de richting van het hek ook diagonaal naar rechts beneden gaat, krijg ik als kijker dit gevoel. Meer verticaal perspectief zou kunnen helpen om het beeld nog sterker te maken (hoger of lager).

              Groet,

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: IJshuisjes

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                En dat is misschien het probleem: je moet de kijker vertellen dat het over architectuur gaat. Indien dit in een serie zou zitten vervat was het misschien iets duidelijker geweest. Nu zou het evengoed passen in reisfotografie.
                Technisch: te plat beeld, ttz. te weinig contrast, zowel in het onderwerp als de lucht. Ander moment op de dag wanneer zon opkomt of ondergaat?
                Compositie: je krijgt als kijker het gevoel dat het beeld naar rechts overhelt. Komt door de (zéér lichte hellingsgraad) zijkant rechts die niet helemaal recht staat (zie zijkant huis en schouw). Kommaneuken, geef ik toe, maar doordat die zijkant zeer sterk tegen de rand aanleunt èn de diagonaal van de huizen naar rechts beneden loopt èn de richting van het hek ook diagonaal naar rechts beneden gaat, krijg ik als kijker dit gevoel. Meer verticaal perspectief zou kunnen helpen om het beeld nog sterker te maken (hoger of lager).

                Groet,

                Tjerri
                Oprechte dank voor je uitgebreide mening Tjerri. Neuk nog maar rustig verder na de komma dan blijft er niets meer over !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: IJshuisjes

                  Fraai beeld Raymond ; heel sprekend met diverse onderdelen om bij na te denken en rustig nog eens te bekijken .
                  Dit is nu fotografie die aanspreekt en die we gewend zijn van jou.
                  Dit beeld zit vol details die goed bekijken meer dan waard zijn.
                  Goede start voor 2018

                  Mvg
                  Maurits

                  Comment


                  • #10
                    Re: IJshuisjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                    Fraai beeld Raymond ; heel sprekend met diverse onderdelen om bij na te denken en rustig nog eens te bekijken .
                    Dit is nu fotografie die aanspreekt en die we gewend zijn van jou.
                    Dit beeld zit vol details die goed bekijken meer dan waard zijn.
                    Goede start voor 2018

                    Mvg
                    Maurits
                    Dank je Maurits voor de fijne en wijze woorden We zijn toch zo verschillend hé !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: IJshuisjes

                      Fris en helder dat verkaard jouw titel waarschijnlijk! Ik zit een beetje gewrongen met die schouw, was die daar niet geweest.....denk ik, dan leuker
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment

                      Working...
                      X