Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dreigend + Update2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Dreigend + Update2

    Nog eentje van het 2017 uiteinde....vol met dreiging in de lucht...

    231217DSC_1388-bd-web - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Update : zonder HDR bewerking...

    231217DSC_1388web-bd-up - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Dank u wel voor de reacties ....ik begrijp wel niet zo goed dat de meeste mensen die HDR bewerking niet zo goed vinden, persoonlijk vind ik het als beginnend landschap fotograaf een goede manier om je foto meer dash te geven, zonder grote investeringen in filters te moeten doen ? moet eens ff nakijken of ik via men nikon D500 niet de mogelijkheid heb om rechtstreeks HDR beelden te schieten...

    Maar zeg nu zelf als je de twee foto's onder elkaar ziet dan heeft die HDR bewerkte toch meer karakter of vergis ik me ?

    Updte 2 ....nav het bericht tcf ...een nieuwe laatste update waar de contrasten en belichting bijgewerkt ...

    231217DSC_1388web3 - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    Groetjes
    Freddy
    Last edited by freddy69; 4 januari 2018, 16:06. Reden: Zonder HDR
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Dreigend

    Die dreiging valt me nog best mee Freddy. Goede compo mooie foto, rustige kleurtint
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Dreigend

      Sterk beeld door zijn goede compo , de HDR vind ik het beeld niet zo ten goede komen.
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Dreigend

        Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
        Sterk beeld door zijn goede compo , de HDR vind ik het beeld niet zo ten goede komen.
        Helemaal mee eens !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Dreigend

          Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
          Sterk beeld door zijn goede compo , de HDR vind ik het beeld niet zo ten goede komen.
          Ik volg hier.
          Groetjes, Herman.
          Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

          Comment


          • #6
            Re: Dreigend

            Mooie softe kleuren, ik kan dit zeer appreciëren!
            vriendelijke groeten, Sien

            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

            Comment


            • #7
              Re: Dreigend

              Knappe compo, maar geen fan van de HDR bewerking. Lijkt me hier ook volkomen onnodig, want kan me niet inbeelden dat je in dit grijze weer een zeer groot contrast had.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Dreigend

                Update zonder HDR is stukken beter en natuurlijker vind ik. Ook niet nodig hier want zulke grote verschillen met lichte en donkere gedeelten zijn er niet aanwezig.
                grts,
                Raf.

                Comment


                • #9
                  Re: Dreigend

                  De up zonder zou mits wat met helderheid en contrast spelen nog veel beter worden
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dreigend + Update

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Dank u wel voor de reacties ....ik begrijp wel niet zo goed dat de meeste mensen die HDR bewerking niet zo goed vinden, persoonlijk vind ik het als beginnend landschap fotograaf een goede manier om je foto meer dash te geven, zonder grote investeringen in filters te moeten doen ? moet eens ff nakijken of ik via men nikon D500 niet de mogelijkheid heb om rechtstreeks HDR beelden te schieten...
                    HDR kan je in-camera maar alleen als jpeg, niet als RAW en imo dus eigenlijk geen optie. Gezien je dat niet weet denk ik dat je dringend eerst eens je handleiding volledig doorleest zodat je weet wat je camera allemaal kan.
                    Ik begrijp ook niet waarom je spreekt over je d500 terwijl je foto gemaakt is met een d3300?

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    Maar zeg nu zelf als je de twee foto's onder elkaar ziet dan heeft die HDR bewerkte toch meer karakter of vergis ik me ?
                    Sorry, maar voor mij doen beide foto's het niet. De ene is een donkere versie van de andere. Beide missen ze contrast (wat jij dash noemt), ze hebben weinig echte highlights en vooral weinig echte shadows. Het overgrote deel vd scene zit in de midtones, reden waarom de foto's zo vlak/saai tonen.

                    De "HDR" bewerking die je hier hebt toegepast is eigenlijk het tegenovergestelde van wat HDR eigenlijk betekent.

                    HDR wordt toegepast wanneer je na lichtmeting van je donkerste en helderste punt merkt dat je camera het volledige tonale bereik niet in één foto kan registreren (het dynamische bereik van de scene overtreft het dynamische bereik van je camerasensor).
                    Oplossing: bracketing met EV +1/-1 of +2/-2 of +3/-3 en nadien de foto's samenvoegen in bv PS.

                    Dat gezegd zijnde behoeft je foto helemaal geen "HDR" bewerking. Er is geen fel tegenlicht vd zon dus het dynamisch bereik van je camera kan deze scene best -mits een correcte belichting- in één foto vatten. Nadien een beetje basic bewerkingen in ACR (WB-belichting-contrast) en hij is klaar imo.
                    Last edited by tcf; 4 januari 2018, 13:50.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dreigend + Update2

                      Bedankt voor je eerlijke reactie tcf ....

                      HDR kan je in-camera maar alleen als jpeg, niet als RAW en imo dus eigenlijk geen optie. Gezien je dat niet weet denk ik dat je dringend eerst eens je handleiding volledig doorleest zodat je weet wat je camera allemaal kan.
                      Ik begrijp ook niet waarom je spreekt over je d500 terwijl je foto gemaakt is met een d3300?
                      Zal idd die handleiding eens moeten doorlezen (maar ten eerste haat ik het lezen van handleidingen, en ten tweede weet ik voldoende om mijn hobby vogelfotografie te doen, verleg nu ff naar landschapsfotografie...en idd voor die wandeltripkes gebruik ik nog steeds die D3300 voor de vogels de D500, om de eenvoudige reden
                      dat ik eigenlijk geen fatsoenlijke lens heb, enkel de kitlens die bij de D3300 was....

                      Bedankt voor je uitleg....

                      Update geplaatst (laatste) waar ik telkens terug van de omgezette raw naar jpg vertrek...contrast en helderheid aangepast....maar vrees dat ik dat "handeltjes" beheer niet echt in de vingers heb.....

                      Groetjes
                      Freddy
                      https://fredor2.wixsite.com/my-site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dreigend + Update2

                        Laatste update is duidelijk de beste!
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dreigend + Update2

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                          Laatste update is duidelijk de beste!
                          Ook mijn gedacht - de HDR bewerking die je toepast (wellicht in combinatie met verscherping) maakt het beeld nogal korrelig.
                          Maar 't kan ook zijn dat het op jouw scherm er gans anders uitziet
                          Peter
                          mijn website : klik

                          Comment

                          Working...
                          X