Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Systeemcamera's: full auto en toch RAW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Systeemcamera's: full auto en toch RAW

    Allereerst de beste wensen aan iedereen,

    Na jarenlang gebruiker te zijn van een DSLR 70D met wat glas en andere toebehoren begint alles toch door te wegen en ben ik aan een fameuze zoektocht bezig om alles te vervangen door een systeemcamera.

    Ikzelf trek de foto's altijd op de manuele standen, doch als ik toestel eens doorgeef aan mijn vrouw of zoon, om snel even fotootje te nemen waar ook ik eventueel opsta, is het meestal ff een geklungel om hen de foto te laten nemen, waardoor ik al snel overga tot switchen van het toestel naar full auto.

    Nadeel hiervan is dat dan enkel JPG's worden geproduceerd.

    Is er bij systeemcamera's de mogelijkheid om bij full-auto toch ook gewoon RAW afbeeldingen te laten produceren?

    Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Canon EOS M5, Sony A7II of Fujifilm X-T20
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: Systeemcamera's: full auto en toch RAW

    Je zou eens moeten uitzoeken of je met Magic Lantern raw hebt in de auto stand. Magic lantern is een alternatieve firmware die zal werken op uw 70D.
    Of waarom laat je ze niet gewoon in P fotograferen? Deze stand lijkt ergens best wel op auto.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Systeemcamera's: full auto en toch RAW

      Om snel even naar volautomatisch te switchen heeft een Fujifilm X-T20 een speciaal standje.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Systeemcamera's: full auto en toch RAW

        Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
        Nadeel hiervan is dat dan enkel JPG's worden geproduceerd.
        Bij mijn beide camera's (7DII en 200D) blijft de opnamekwaliteit in RAW staan als ik deze op de auto-modus zet.
        Ik neem aan dat dat bij uwe 70D ook kan. (zie p 116 van de handleiding - daar lees ik nergens dat het niet zou werken met de auto-modus)

        Comment


        • #5
          Re: Systeemcamera's: full auto en toch RAW

          ah ok, moet ik eens nakijken dan, met m'n vorige body 400D dacht ik dat het zowieso niet kon
          Eos R
          Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Systeemcamera's: full auto en toch RAW

            Voor jou ook de Beste Wensen !

            Waarom werk je niet op Diafragmavoorkeuze ?Jij stelt het diafragma in naargelang de DOF die je wenst!?

            Zorg dat ie niet op spotmeting staat en dan zit het meestal wel goed ! Gewoon (meestal op het objectief op bvb f2 draaien en de sluitertijd knop op A ( Fuji)

            En op die manier zit je niet full auto te werken en heb je nog wat controle !?

            Groetjes
            Luc
            Groetjes

            Lukathi

            Comment

            Working...
            X