Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterij van Zuydcoote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Batterij van Zuydcoote

    [IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG][IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG][IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG][IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG][IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG][IMG]Batterij van Zuydcoote by dominique deduytschaver, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Batterij van Zuydcoote

    Dit begint al meer op een reeks / serie te lijken, maar in mijn beleving staan de foto's nu in een voor mij vreemde volgorde. De 4de valt buiten de boot, die past niet in mijn denkbeeldig "verhaal" - kleur / setting, alle andere foto's zijn "duin" gericht -.

    Mijn volgorde:
    6, 2, 3, 5

    1 en 4 vallen weg, die weet ik niet te plaatsen, als 4 een ander kleur / toonsetting had gehad dan was 5 afgevallen en had je 4 als afsluiter kunnen doen.

    Comment


    • #3
      Re: Batterij van Zuydcoote

      Moderator Note: Verplaatst van Shooting Day Foto's, waar deelnemers aan de BD Shooting Days hun foto's kunnen tonen, naar Fotoreeksen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Batterij van Zuydcoote

        Mooie reeks
        Website : brianbonckaertfotografie.wordpress.com
        Hobbyfotograaf Natuur/Evenementen/Sport
        Leeftijd : 23 Jaar.

        Comment


        • #5
          Re: Batterij van Zuydcoote

          Ha Dominique,

          Jammer eigenlijk dat er zo weinig bewegingen in deze afdeling "series" is, want ik denk dat je als fotograaf door seriematig te denken het meest bezig kunt zijn met welke "taal" je uiteindelijk spreken wilt.

          Voor mij is in jouw serie degene die me het meeste aanspreekt de vierde. Je hebt daar iets gedaan wat voor mij het minst registrerend overkomt en iets eigens van jou als fotograaf laat zien.
          Ik weet natuurlijk niet of je het met me eens bent en of dat een stijl is waarin je denken (en werken) kunt en wilt, maar ik denk dat als je met dit onderwerp van verdedigingslinie je jouw onderwerp daardoor benaderd op een manier dat je die sfeer verstevigt.
          Die mooie dreigende lucht, die (relatief) slechts enkele kleurtjes, die paar beeldelementen die eigenlijk ook uitstralen wat de militairen misschien ooit gezien moeten hebben...

          Mocht je iets anders met deze beelden willen benadrukken, bijvoorbeeld de graffity, dan mis ik dat in beeld 4 weer teveel.
          Mocht je de triestheid van de bunkers willen benadrukken, dan vind ik de kleur van de hemel te blauw in de tweede.

          De samenhang, de consequentheid, ontbreekt voor mij dus iets teveel in de geselecteerde foto's.
          Ik denk dat als je jezelf de opdracht geeft om seriematig te werken, je een mooie opstap hebt om diepgravender te fotograferen en goed te leren wat je wilt met je fotografie.
          Is dat geen mooie uitdaging voor jezelf?
          Uiteraard leent niet ieder onderwerp zich om seriematig te werken, maar probeer het eens...
          ...en laat daarbij zeker de losse beelden niet links liggen als je die ziet!

          Bovenstaande is overigens slechts bedoeld als uitdaging voor je volgende foto's en puur opbouwend.
          Hopelijk heb je er iets aan.

          Succes en met vriendelijke groet,
          Ruud

          Comment

          Working...
          X