Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

    Ik las hier iets over een actie van Adobe om RAW formaat op te zetten in het DNG-formaat.



    Iemand die er al iets meer over weet?
    mijn fotosite

  • #2
    Re: 1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

    Nee, jouw posting is het eerste wat ik over DNG lees. Het initiatief is geweldig en kan ik, als softwareleverancier, alleen maar toejuichen. De wildgroei aan RAW formaten in gigantisch en roept gewoon om een standaard. Het is toch verre van deze tijd om nog steeds met merkspecifieke standaarden te werken. Ik ga er meteen meer over lezen bij Adobe

    Comment


    • #3
      Re: 1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

      Ik heb de download gedaan en de converter is nu geinstaleerd, voordeel je bent nu met 1 standaard formaat bezig wat op zich zeer goed is, maar nu zouden we Phase One nog zover moeten krijgen dat ze hun programma ook compatibel gaan maken met het DNG formaat. Ik wil wel een conversie uitvoeren maar niet tenkoste van het gebruikscomfort van C1. Nu kan ik de DNG bestanden alleen maar uitvoeren met photoshop CS en dan heb ik geen batchverwerking meer en minder mogelijkheden dan mijn C1 conversie.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: 1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

        info dng
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: 1 DNG formaat ipv tig RAW: wie weet meer?

          Op zich lijkt dat een fantastisch idee, maar nu moeten we Canon, Nikon en de anderen nog zo ver krijgen dat ze het ook effectief gebruiken...
          En daar zal het schoentje nijpen vrees ik...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment

          Working...
          X