Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body en lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe body en lens

    vogende week ga ik de nikon d750 kopen weet alleen niet welke lens ik erbij moet nemen de kit met 24-85 lens of de kit met 24-120

    wel zal ik binnen 2 maand de nikon 70-200 lens aan schaffen eerst weer wat sparen ,nu heb ik de d7200 met tamron 16-300en wil een full frame wi me wat verbeteren

    mvg dominique

  • #2
    Re: nieuwe body en lens

    Hoi Dominique,
    De D750 is een prachtige keuze, een dijk van een camera. Ik heb er 3 jaar veel plezier van gehad.
    Nu weer van een stap verder.
    Ik vind de 24-120 f4 lens een betere keuze (ik begon ook met de 24-85, maar ging naar de 24-120).
    Vanwege zijn grotere bereik en z’n F4 over het gehele bereik.
    Ik heb ook nog een 70-200 F4 gehad maar daar had ik niks mee, no love...
    Nu geniet ik van een 24-70 F2.8 en als rondwandel een 28-300 vc pzd (beide Tamron lenzen).
    Succes met je keuzes.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe body en lens

      Prijs/kwaliteit is de Nikon 28-300mm goed als alles-in-één. De lens heeft veel kritiek gekregen op "social media", maar voor een €800 (prijs varieert doorheen het jaar) is dit een goede lens.

      Waarom koop je niet één of enkele prime lenzen om je zoom aan te vullen ? Een Nikon 35mm of een 50mm 1,8 is niet zo duur en echt heel goed.

      Het hangt natuurlijk af wat je fotografeert.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe body en lens

        vooral ga ik veel op baan en city trip eiingenlijk heb ik wel wat zoom nodig

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe body en lens

          De Tamron 24-70mm wordt vaak geprezen. Er is een nieuwe versie, waardoor de oude nu in promo staat. Kun je vinden voor minder dan €700.
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe body en lens

            Misschien toch ook nog eens de D500 crop bekijken,
            moet niet onder doen op hoge iso en toch wel een stuk
            meer PRO, AF is een stuk beter, op alle vlakken sneller,
            prima zoeker enz. Koop daar een 12-24 AF-s op en je weet niet wat je ziet.
            Ikzelf kan niet vergelijken met een D750 maar weet wel dat mijn D500 op alle vlakken
            een flink stuk beter is dan mijn D800.
            Last edited by Guest42; 30 december 2017, 10:22.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe body en lens

              De 24-120f4 kan je vaak voor een erg aantrekkelijke prijs 2de hands aanschaffen, voor zijn geld een toppertje

              Voor citytrip zou ikzelf eerder een breedhoek gebruiken maar 1 ding met de keer uitt
              Met de latere aankoop van een 70-200 is het uitt meer twijfelen geblazen :-)

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              Last edited by bulke41; 30 december 2017, 15:43.
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe body en lens

                Ik snap mensen niet die op citytrip gaan met een superzoom. Wat schiet je met een tele. Ik loop meestal rond met een groothoèk of standaard zoom.

                Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe body en lens

                  On topic. De 24-120 is de betere van de twee

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe body en lens

                    de tele is voor als ik ga spotten bij vliegvelden en op airshows ,heb daar nu de sigma 150-500 voor ,ik moe mezelf beter uitdrukken voor ik iets post ben juist nieuw op het forum sorry daarvoor om de onduidelijke vragen ,komt wel goed

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe body en lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door dominique d Bekijk bericht
                      de tele is voor als ik ga spotten bij vliegvelden en op airshows ,heb daar nu de sigma 150-500 voor ,ik moe mezelf beter uitdrukken voor ik iets post ben juist nieuw op het forum sorry daarvoor om de onduidelijke vragen ,komt wel goed
                      Ach, het is niet altijd gemakkelijk om je op een forum goed uit te drukken.
                      Je kunt daar al eens verkeerd begrepen worden ;-)

                      Ik veronderstel dat je je 7200 niet weg doet, want daarmee ben je toch in't voordeel bij het vliegtuig spotten.

                      Voor je lenzen, is het vooral een keuze voor wat meer tele of niet denk ik.
                      Gewicht scheelt minder dan 300 gram,
                      dus een 1,5 kilo of 1,3kilo in totaal zal het verschil ook niet maken.
                      Lichtsterkte 3.5 tot 4.5 of 4.0 over heel het bereik tot 120mm

                      Ik denk dat ik voor de 24-120 zou gaan

                      zelf ben ik voor de 24 - 75 2.5 van Tamron gegeaan
                      licht sterkte won het van tele bij mij ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe body en lens

                        ja dit is het ,de d7200 blijft inderdaat ook van dienst
                        en wil gewoom een goed beginers kit in full frame aan gezien het bujet dat er is
                        en de 750 al reeds een heel eind op het oog heb ,wie weet komt er later nog een ander body na wat sparen he

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe body en lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          On topic. De 24-120 is de betere van de twee

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                          En vaak ondergewaardeerd...


                          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                          Toon Nikonian
                          D700/D7000/glaswerk Nikkor

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe body en lens

                            vala tis de 24-120 geworden en het val op en top mee wat een verschil met een crop zeg test gaan doen ,kom thuis en iso stond op automatich

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe body en lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door dominique d Bekijk bericht
                              vala tis de 24-120 geworden en het val op en top mee wat een verschil met een crop zeg test gaan doen ,kom thuis en iso stond op automatich
                              Auto iso is soms wel heel handig, zeker omdat het gekoppeld kan worden aan een max. sluitertijd.
                              je hebt auto iso misschien opgezet toen je de iso aanpaste. drukken op de iso knop en met 1 wieltje past de iso waarde aan, het ander wieltje zet de auto iso aan.

                              Wel opletten met de dof, ik had in het begin wat last dat deze regelmatig te klein was ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X