Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

    Dag allemaal

    Ik kan dit type lens op de kop tikken. Alleen vroeg ik me af wat deze nog waard zou zijn? Is zonder de OS en HSM.

    Alvast bedankt
    Body: Canon 350D
    Objectieven: EF-S 18-55mm/f3.5-5.6 / EF 35-105mm f3.5-4.5

  • #2
    Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

    105 mm zonder stabilisatie is toch aan de limiet vind ik. Dan zou ik dat enkel kopen als het een echt koopje is. Tenzij je altijd op statief wil werken natuurlijk. Optisch ken ik die lens niet.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

      Daar vreesde ik al voor. Maar wat is een koopje hé. De meeste vragen nog een 250€ voor deze lens.
      Body: Canon 350D
      Objectieven: EF-S 18-55mm/f3.5-5.6 / EF 35-105mm f3.5-4.5

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

        Voor 250 euro heb je een tweede hands met OS HSM.

        De eerste vraag bij zulks "oude" sigma's die je je dient te stellen, zijn ze "getweaked" naar goed werkend naar merk en type body.

        De waarde van een niet OS HSM zal zweven tussen de 25 en 75 euro.
        Last edited by in2lapland; 28 december 2017, 14:06.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

          Toevallig een link? Want op 2dehands vind ik deze niet terug .
          Body: Canon 350D
          Objectieven: EF-S 18-55mm/f3.5-5.6 / EF 35-105mm f3.5-4.5

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

            Oorspronkelijk geplaatst door Björn C Bekijk bericht
            Daar vreesde ik al voor. Maar wat is een koopje hé. De meeste vragen nog een 250€ voor deze lens.
            250 is toch wat veel voor de oudere, niet-OS Sigma 105/2.8 Macro, 150 lijkt me schappelijker.
            Heb ze ooit gehad, was wel een goeie macro lens hoor. Heb ze daarna vervangen door een Sigma 150/2.8 macro, voor meer werkafsstand, en de statiefgondel.
            David Leemans
            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

              Voor mijn gevoel (in mijn herinnering) vond ik de Tokina 100mm 2.8 mooiere beelden geven. In het verleden heb ik de Sigma 105mm DG Macro ooit geleend van iemand. Daarna heb ik de Tokina AT-X M 100mm f/2.8 AF Pro D Macro gekocht. Maar de focus snelheid was wel trager tov van de Sigma. Ondanks je wat oudere 350D zou ik wel kijken naar een toestel die ook op de huidige camera' s goed presteert. Op een gegeven moment zal je toch je 350D moeten vervangen.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

                kijk eens hier, de bijgewerkte tweedehands prijzen in Duitsland voor Sigma.


                ik heb de lens zelf ook gehad en die is best scherp. ook niet zo groot en zwaar als zijn opvolger.
                Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                Our English website: www.kaichitravel.com
                Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Björn C Bekijk bericht
                  Dag allemaal

                  Ik kan dit type lens op de kop tikken. Alleen vroeg ik me af wat deze nog waard zou zijn? Is zonder de OS en HSM.

                  Alvast bedankt
                  Stabilisatie is bij een macro objectief overbodig en nadelig: de oude sigma zonder stabilisatie heb ik gehad maar is verongelukt, hij was optisch een hele goede.
                  Ik gebruik nu al weer lang de opvolger met stabilisatie die ik overigens altijd heb uitgeschakeld omdat OS vertraagt dat is onwerkbaar bij macro.
                  Nadeel van de oude Sigma is dat de scherpstelling niet intern is en het objectief langer wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Stabilisatie is bij een macro objectief overbodig en nadelig: de oude sigma zonder stabilisatie heb ik gehad maar is verongelukt, hij was optisch een hele goede.
                    Ik gebruik nu al weer lang de opvolger met stabilisatie die ik overigens altijd heb uitgeschakeld omdat OS vertraagt dat is onwerkbaar bij macro.
                    Nadeel van de oude Sigma is dat de scherpstelling niet intern is en het objectief langer wordt.
                    Mag ik dat een klein beetje nuanceren? Ik vind dat die zaken aan twee kanten snijden...
                    Een uitschuivende macro-lens heeft doorgaans weinig of geen last van focus breathing, waardoor je cadrage ongeveer constant blijft als je het focusvlak wat verplaatst.
                    Stabilisatie kan enorm nuttig zijn om het scherpstellen te vergemakkelijken. Een bibberend zoekerbeeld is niet bevorderlijk. (Ja, ik schiet close-ups uit de hand met AF )
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 105mm f/2.8 DG Macro => Waarde?

                      ik heb al geruime tijd een sigma 150mm zonder OS te koop staan, weinig of geen interesse ...
                      Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                      - Isaac Asimov-

                      Comment

                      Working...
                      X