Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Darktable

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Darktable

    in2Lapland zal het wel zeggen.
    Last edited by Guest42; 28 december 2017, 12:13.

  • #2
    Re: Darktable

    Ik lig in een deuk en dan vooral om "en ondersteund alle nieuwe camera's", dat is namelijk verre van een absoluut feit!

    Comment


    • #3
      Re: Darktable

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Ik lig in een deuk en dan vooral om "en ondersteund alle nieuwe camera's", dat is namelijk verre van een absoluut feit!
      Hier worden zowel mijn D500 NEF als de laatste Fuji RAF bestanden perfect gelezen, maar goed, zorg maar dat je uit je deuk geraakt,
      zoek het zelf uit.

      Comment


      • #4
        Re: Darktable

        Demeyereg, je mag wat mij betreft best Darktable onder de aandacht brengen, maar doe het dan wat genuanceerder dan de woorden welke je leest op de site zelf.

        Dat er nu ook een Darktable versie is welke op windows draait, wel dat kan je zien als positieve ontwikkeling. Het wordt nu nog als "FreeWare" aangeboden, dat zal voor vele enthousiaste hobby fotografen een uitkomst kunnen bieden.

        Terzijde:
        Wat ik dan ook vaak mis in dit soort post, welke wat onder de aandacht willen brengen zijn de "bevindingen, positief en negatief" van de poster zelf.

        Comment


        • #5
          Re: Darktable

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          in2Lapland zal het wel zeggen.
          Ik was er gelukkig voor lapland bij, maar anderen moeten het nu zelf maar uitgooglen een beetje tegen 'ongenuanceerde' kritiek kunnen. D500 is toch geen nieuwe camera meer.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Darktable

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Ik lig in een deuk en dan vooral om "en ondersteund alle nieuwe camera's", dat is namelijk verre van een absoluut feit!
            Welke nieuwe camera's worden niet ondersteunt ?
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Darktable

              Je valt in de kuil van "nieuwe camera", het gaat er om wat ze voort brengen aan "RAW"-data.

              "Exotische" RAW formats welke niet gesupport worden
              "Sensor support

              darktable currently only supports regular Bayer style sensors (which probably accounts for 99% of available cameras). This means darktable will not be able to handle Sigma FOVEON based cameras. A lot of Fuji cameras have weird variations of the standard Bayer scheme which make them incompatible with darktable, too. We currently have no plans to support these cameras either"
              Last edited by in2lapland; 28 december 2017, 19:19.

              Comment

              Working...
              X