Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poort afregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Poort afregelen

    Hey, wij hebben een ander huis gekocht en daar is een electrische poort aan de oprit.
    Nu is het zo dat het ene deel sneller dicht gaat als de andere, terwijl het net andersom moet zijn.
    Met gevolg dat die wat verder doorgaat en er een kier ontstaat tussen de twee delen.
    Als de de andere eerder zou zijn sluit de andere tegen die aan.
    Ik hoop dat ik het wat goed uitleg. Ik heb helaas geen manual en wat er opstaat is italiaans.
    Er is wel een grote kast bij met een printplaat die de motoren aanstuurt.
    Denkelijk moet het bij de motoren gebeuren.
    Wie o wie kent er iets van.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

  • #2
    Re: Poort afregelen

    Wissel dan de aansluitingen van de motoren onderling om.
    Nee serieus, denk je dat we je kunnen helpen met een beschrijving "een grote kast met een printplaat die de motoren aanstuurt"
    Plaats dan minimaal een foto van de printplaat met de potentiometers, en een foto van de aansluitstrip uit de handleiding.
    Of plaats een link met de handleiding in pdf (mag in het Italiaans zijn).

    Op sommige systemen waar je de snelheid van de motor niet kan instellen, kan je dat enkel regelen door het bevestigingspunt van de axiale motor te verplaatsen. Hoe dichter het bevestigingspunt naar de scharnierkant staat, hoe sneller de poort dicht gaat.
    Denk eraan dat ook de eindschakelaars opnieuw moeten afgeregeld worden.

    Comment


    • #3
      Re: Poort afregelen

      Hey notex,

      Een foto zal nu even niet meer meevallen. Nogal donker.
      Tja, de beschrijving een grote printplaat was maar even om aan te geven dat er iets aan besturing bijzit.
      Het heeft wel gewerkt hoor. Maar er is een stroomuitval geweest. En nu start er eigenlijk eerst de verkeerde motor denk.
      Handleiding is helaas niet aanwezig. Wat betreft de foto zal dat niet meer voor dit jaar zijn.
      Ik ga proberen dit volgende week woensdag te doen. Ben niet altijd hier namelijk vanwege werk.
      Alvast bedankt.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Poort afregelen

        Kan je daarvoor niet terecht bij een plaaster. Die mensen zouden je dan toch moeten met plezier kunnen uit de nood helpen. Was je geen klant dan kan je dat worden. Als wij zoiets voor hebben proberen wij het op die manier. Niet altijd gemakkelijk, maar mits te betalen ben je ervan af. Onlangs ook een nieuwe printplaat moeten laten plaatsen voor onze garagepoort. Niet goedkoop, maar weer goed voor een tijd. Enfin, als je er zelf verstand van hebt, misschien leuk om het zelf uit te zoeken.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Poort afregelen

          Hallo, even een update.
          Oplossing was eigenlijk te simpel.
          De éne draaipoort was dus feitelijk te traag tov de andere.
          Wat bleek het geval, op de vijzel zat hard geworden vet. Nog door de vorige bewoner aangebracht.
          Ik heb de vijzels ontvet en zuiver gemaakt, terug wat ingesmeerd en nu loopt hij terug op snelheid.
          Wel toevallig dat dit net gebeurt na een stroomuitval. Mss ook net door de kou die er toen was.
          Heb trouwens ook nog een manual kunnen vinden na inspectie van de printplaat.

          Dank u voor het meedenken.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment

          Working...
          X