Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 heeft kuren, iemand raad?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 heeft kuren, iemand raad?

    Plots weigert mijn D70 soms alle dienst. Was er gisteren nog mee aan de slag, geen probleem en 's avonds wou ik nog een aantal kiekjes nemen en dan deed ie plots niks meer. Aanzetten resulteerde eerst in CHA verschijning. Batterijtje eruit opnieuw aanzetten, alles leek ok doch foto's nemen kon niet, het display leek ok maar geen enkele functie werkte.

    En dan na een paar minuten prutsen plots was hij plots weer OK. Kaartje geformatteerd, foto's getrokken.

    Goed, vanmorgen dus opnieuw hetzelfde verhaal enkel krijg ik hem nu niet meer aangezet. Bij het aanzetten gaat het lichtje van de kaart even branden, dit lijkt me dus in order. Maar nadien gaat nu zelfs het complete display uit (de batterij is pas opgeladen), soms geeft die het aantal foto's weer dat nog genomen kunnen worden, soms ook weer niet. Wat me wel opvalt is dat er een licht zoemend en tikkend geluid te horen is vanuit de batterijkamer als je hem aanzet. Als je het menu oproept komt er wel een display maar je kan niet navigeren of selecteren. Maar voor de rest beweegt er niks meer.

    Enfin een lang verhaal, iemand ooit zoiets meegemaakt.

    Thx

    C
    http://Carojoke.zenfolio.com

  • #2
    Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

    Nooit meegemaakt, ga maar snel terug naar de winkel voor reparatie..
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • #3
      Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

      Al eens een andere CF kaartje geprobeerd?
      Daar is misschien een probleem mee. Anders terug naar winkel
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

        Besmet met het Canon D20 virus?
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #5
          Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

          zelfde probleem
          ben nu met vakantie, dus groot probleem en dringend hulp nodig
          heb de indruk dat dit probleem zich enkel voordoet met een kingston 512 elite.

          iemand raad?
          een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

          Comment


          • #6
            Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

            net in mijn beperkte internet tijd nog even gezocht op CHA, zal dus die kaart zijn

            iemand een idee hoeveel garantie daarop zit?
            een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

            Comment


            • #7
              Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

              Van de Kingston website geplukt:

              Oorspronkelijk geplaatst door http://www.kingston.com/support/
              Duration of Warranty

              Lifetime Warranty:
              The following Kingston products are covered by this warranty for life:

              Memory modules including ValueRAM, HyperX and Kingston system specific memory, Flash memory cards (e.g. Secure Digital, CompactFlash, MultiMediaCard, SmartMedia) ATA Flash, and Linear Flash; memory expansion-boards, networking adapters, hubs, switches, print servers and routers without cooling fans (excluding the power supply), Flash adapters and microprocessor upgrade products.

              Kingston Technical Support in Europe can be contacted from most Western European countries directly by calling: 00800 88880101.
              Visit my website

              Comment


              • #8
                Re: D70 heeft kuren, iemand raad?

                By the way:

                Nikon recommends Memory Corp CF-cards. Of zal dat toch gaan doen.
                Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                Comment

                Working...
                X