Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze: Van canon 50D naar 70D of 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze: Van canon 50D naar 70D of 7D?

    Heren met ervaring,

    Wegens diefstal van mijn 50D waar ik heel tevreden over was, in combinatie met de professionele lenzen, ben ik op zoek naar een nieuwe body (en objectieven).

    Daar ik de nieuwwaarde niet terug gekregen heb van de verzekering, moet ik op pad met een beperkt budget.
    Ik gebruik het materiaal in hoofdzaak voor het maken van portretten.

    Als ik op de tweedehands markt kijk, dan kom ik op 2 toestellen uit: de 70D of oudere 7D.
    Als ik heel eerlijk ben loop ik niet warm voor fancy touch screens, ik hou van de knopjes van de 50d en de 7D sluit daar best bij aan. Anderzijds is de 70D een pak nieuwer waardoor hij door de innovatie de 7D in de schaduw zet.

    Enig advies?
    Ik besef dat ik de knoop zelf zal moeten door hakken, mogelijks kom ik hier nog argumenten tegen welke ik zelf nog niet aan gedacht heb. Of wie weet zelfs een out of the box tip... hoewel ik wel trouw wens te blijven aan canon.
    Canon 50D; Canon300D; Canon EF70-200 L F4 IS USM; Canon EF24-70 L F2.8 USM; Canon 50mm F1.8; Sigma 18-200 f3.5-f6.3 ; canon 90-300 f4.5-f5.6; Speedlite ex420; Yongnuo 580; statief en wat strobisme materiaal

  • #2
    Re: Keuze: Van canon 50D naar 70D of 7D?

    Ik ben indertijd overgestapt van 50D naar 7D (zit nu al een stap verder) en ben er altijd heel tevreden over geweest.
    De 70D is inderdaad recenter, maar de 7D is qua constructie toch een stuk steviger.
    Aangezien beide (semi pro-) body's hun voordelen hebben zou ik gewoon naar prijs en toestand kijken (nieuwstaat of gebruikssporen, aantal clicks...), en daarop mijn keuze maken.

    Combi 7d en 17-55 f/2.8 IS en 70-200 f/4 IS was altijd zalig om mee te werken, en meer dan 95 % van mijn foto's zijn er toen mee getrokken. Tegenover je 50D zul je zeker verschil merken, concentreer je dus meer op goede objectieven.
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: Keuze: Van canon 50D naar 70D of 7D?

      Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
      Ik ben indertijd overgestapt van 50D naar 7D (zit nu al een stap verder) en ben er altijd heel tevreden over geweest.
      De 70D is inderdaad recenter, maar de 7D is qua constructie toch een stuk steviger.
      Aangezien beide (semi pro-) body's hun voordelen hebben zou ik gewoon naar prijs en toestand kijken (nieuwstaat of gebruikssporen, aantal clicks...), en daarop mijn keuze maken.

      Combi 7d en 17-55 f/2.8 IS en 70-200 f/4 IS was altijd zalig om mee te werken, en meer dan 95 % van mijn foto's zijn er toen mee getrokken. Tegenover je 50D zul je zeker verschil merken, concentreer je dus meer op goede objectieven.
      Je bent verdorie enkele mooie lenzen kwijtgeraakt, wie doet zoiets nu .

      Als je de 50D goed vond zal je de 7D ook een zeer stevig beestje vinden. Wel zwaarder.
      Alhoewel de sensor beter (of liever, met meer pixels) was dan de 50D werd hij als ruisbak afgedaan (volgens mij een beetje onterecht, nabewerking is nodig).
      Je kan hem nu goedkoop vinden.
      Weet niet of je voor portretten veel gaat hebben aan de betere AF, hoge frame-rate enz waarvoor hij indertijd bekend was.

      Comment

      Working...
      X