Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

    Voor een jolige avond heb ik het volgende in gedachten:
    Bij binnenkomst krijgen de deelnemers een halsbadge met een QR-code erop.
    Die QR-code wordt te pas en te onpas gescand voor alles en nog wat
    Het zou daarbij leuk zijn als hun snoet telkens op groot beamerscherm zou veschijnen...
    Kan mij iemand helpen om een en ander te fixen?
    MAW: wanneer de QR op de badge wordt gescand zou automatisch een link moeten worden gelegd naar mijn laptop waarop die vervolgens via een beamer het gezicht (of "iets anders ") van de deelnemer zou projecteren.

    bedankt alvast

  • #2
    Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

    Is er niet een dbase achtig programma die de link kan leggen met de QR code, en dat die dan de juiste fiche aanstuurt waar de foto in zichtbaar wordt.
    Zodat die dan geprojecteerd wordt.
    Ik denk maar even hardop. Ben verder geen programmeur.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

      misschien helt dit : https://paulcrickard.wordpress.com/2...to-a-database/

      Maar een gewone zoekopdracht naar qr-code link database levert toch ook wel wat op.

      Comment


      • #4
        Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

        Via de website http://nl.qr-code-generator.com/ kan je de link naar een foto omzetten naar een QR-code.
        Dan krijg je dit :



        PS: de link leidt naar een foto Die heeft iets met voetbal te maken, veilig dus.
        Last edited by Skitch; 27 december 2017, 12:59.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

          bedankt voor jullie tips alvast.
          Jij, Skitch, extra bedankt voor de lekkere abrikozen.
          Je link had ik eerder al gebruikt om foto's van de deelnemers om te zetten naar een QR.
          Elke deelnemer krijgt dus vooraf een badge met foto en QR.
          Die badge moeten ze dus voorleggen bij binnenkomen, en direct na "geldig" scannen wilde ik een grappige foto(bijgewerkt met morphing) van die deelnemer telkens op groot scherm projecteren.
          Probleem wordt het ontbreken van internet in de zaal denk ik.
          Alles moet kunnen kunnen gebeuren met vooraf geďnstalleerde software en via Bluetooth...

          Comment


          • #6
            Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

            Ik weet niet of ik al te laat ben. Maar dit is mijn gedachten.

            Maar de QR code kan natuurlijk een unieke ID hebben. Voor iedere gebruiker maak je een rij met alle dingen die je wilt kunnen voor iedere gebruiker. Eventueel maak je een veld met de locatie van de foto van de gebruiker. Verder zou je in de app kunnen schrijven dat na het scannen van een foto. De url van de foto wordt opgehaald en deze wordt getoond in een form in dezelfde app. Dit venster toon je dan op een scherm. Het makkelijkste is gewoon zorgen dat je de camera die de QR codes scant gewoon lokaal op je pc draait.

            Andere optie. Je draait op je server een webserver+database server, waarbij je de ID meegeeft als parameter en dat je web applicatie de gescande id wegschrijft in de database met de timestamp bij aanroepen van je pagina : scanner.php?id=....
            In een andere webpage maak je dat hij iedere x sec herlaad en uit de database het plaatje haalt die hoort bij de meest recente ID die is weggeschreven in de tabel met gescande id' s. Als je graag wat meer wilt weten. Laat het maar even weten. Ik heb een informatica opleiding voltooid.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

              Jou had ik net 3 dagen geleden goed kunnen gebruiken, Rogier!
              Jammer.
              Toch bedankt ;-)

              Comment


              • #8
                Re: QR-resultaat van Smarphone rechtstreeks naar laptop (beamer) sturen.

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Jou had ik net 3 dagen geleden goed kunnen gebruiken, Rogier!
                Jammer.
                Toch bedankt ;-)
                Ik zit dan ook niet zo vaak hier op de chit chat te neuzen.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X