Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

into infinity

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] into infinity

    DSC_5583 by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_5614 by Raf Strobbe, on Flickr

    Uitvergroten mogelijk door op de foto te klikken.

    Beste wensen aan iedereen op het forum voor Kerst en Nieuwjaar!

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 26 december 2017, 17:45.

  • #2
    Re: into infinity

    Bij mij komt de foto wat te vlak over. Soms kunnen minimalistische foto's heel sterk over komen bij mij maar hier vind ik het iets minder.
    https://sweet-flight.com/
    Come fly with me
    Vriendelijke groeten, Inge

    Comment


    • #3
      Re: into infinity

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotomaes Bekijk bericht
      Bij mij komt de foto wat te vlak over. Soms kunnen minimalistische foto's heel sterk over komen bij mij maar hier vind ik het iets minder.
      Bedankt voor je reactie Inge,
      Dat de foto zo vlak mogelijk moest zijn was hier wel mijn bedoeling. Zoals je zult gezien hebben op de uitvergroting is die kleine stip een houten bootje met één persoon erop. Ik wilde het nietige daarvan benadrukken tegenover die grote leegte en oneindigheid van het landschap en de oceaan. De kustlijn waar de zon op schijnt (Baccalieu) is in vogelvlucht ongeveer 50 km verwijderd van waar ik sta (Bonavista Peninsula) maar via de weg meer dab 300 km ver.
      Ik stond eigenlijk in twijfel om die foto zodanig te bewerken zodat de overgang van zee naar land aan de horizon en de lucht volledig vervaagde door de clarity naar beneden te halen. Maar dan zou die nog veel vlakker tonen. Dat is dus het tegenovergestelde van wat jij bedoelt waarschijnlijk of bedoel je iets anders en hoe zou je het aanpakken?
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: into infinity

        Kan dit wel smaken alleen komt de zee me eigenaardig over, het zou ook een woestijn kunnen zijn
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: into infinity

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Kan dit wel smaken alleen komt de zee me eigenaardig over, het zou ook een woestijn kunnen zijn
          Ja, de omstandigheden waren heel speciaal. Enkel in de verte was de lucht blauw maar voor de rest overtrokken. En het was avond (foto genomen tijdens één van mijn avondwandelingen om die fameuze poolvossen te fotograferen). Het bootje vaart naar een ijsberg in de verte maar die heb ik opzettelijk uit beeld gehouden omdat die anders verstorend zou werken dacht ik. Ik zal er een tweede bij posten met de ijsberg erbij. Ben benieuwd naar reacties.
          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: into infinity

            Beste wensen!
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: into infinity

              Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
              Ik stond eigenlijk in twijfel om die foto zodanig te bewerken zodat de overgang van zee naar land aan de horizon en de lucht volledig vervaagde door de clarity naar beneden te halen. Maar dan zou die nog veel vlakker tonen. Dat is dus het tegenovergestelde van wat jij bedoelt waarschijnlijk of bedoel je iets anders en hoe zou je het aanpakken?
              grts,
              Raf.
              Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de bewerking die je voor ogen had. Misschien is het dan net meer minimalistisch. Want de foto heeft wel iets.
              De eerste foto smaakt mij alvast beter dan de tweede. Daar is het witte schip (?) wat storend.
              https://sweet-flight.com/
              Come fly with me
              Vriendelijke groeten, Inge

              Comment


              • #8
                Re: into infinity

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotomaes Bekijk bericht
                De eerste foto smaakt mij alvast beter dan de tweede. Daar is het witte schip (?) wat storend.
                Ik had reeds geschreven in mijn antwoord aan GR dat ik de ijsberg (en dus geen schip) opzettelijk weggelaten had om de oneindigheid te benadrukken en die tweede foto heb ik er nadien bij gepost om het verschil te zien.
                grts
                Raf.

                Comment

                Working...
                X