Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

    Hallo ,


    Wil er ons iemand helpen om foto's te recupereren bij 2 scandisk kaartjes,de foto's zijn wellicht niet verloren maar ik durf er zelf niet echt aan te beginnen omdat ik niet echt handig ben wat dit betreft.
    Ik woon in West-Vlaanderen, mocht er iemand bereid zijn om dit te willen doen bij ons,dit hoeft niet zonder vergoeding te gebeuren !

    Alvast bedankt .

  • #2
    Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

    Wat is het probleem met de geheugenkaartjes? Heb je enkele beelden verwijderd die je niet mocht verwijderen of zijn ze defect/onleesbaar?

    Als je ze per ongeluk verwijderd hebt of de kaartjes geformatteerd hebt is de kans heel groot dat je de beelden kan terughalen door de kaartjes eens door het programma Recuva uit te laten lezen. Ik heb dit onlangs thuis voor te testen eens gedaan, en dit programma kon meer dan 1000 foto's terughalen van een geformatteerd geheugenkaartje.


    Recover and un-delete files with Recuva, the award-winning file recovery tool by the makers of CCleaner. Download the latest version today.
    http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

    Comment


    • #3
      Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimmeke76 Bekijk bericht
      Wat is het probleem met de geheugenkaartjes? Heb je enkele beelden verwijderd die je niet mocht verwijderen of zijn ze defect/onleesbaar?

      Als je ze per ongeluk verwijderd hebt of de kaartjes geformatteerd hebt is de kans heel groot dat je de beelden kan terughalen door de kaartjes eens door het programma Recuva uit te laten lezen. Ik heb dit onlangs thuis voor te testen eens gedaan, en dit programma kon meer dan 1000 foto's terughalen van een geformatteerd geheugenkaartje.


      https://www.piriform.com/recuva
      Op een bepaald moment zegde de camera plots kaart formateren, daarna heb ik de(2) kaartjes eruit gehaald en niks meer ondernomen.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

        Oorspronkelijk geplaatst door trachy Bekijk bericht
        Op een bepaald moment zegde de camera plots kaart formateren, daarna heb ik de(2) kaartjes eruit gehaald en niks meer ondernomen.
        Het zit er dik in dat je met Recuva het meeste zal kunnen terug halen.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

          Ik vermoed dat het om Sandisk gaat, en niet om "scandisk"?
          Wel, Sandisk heeft z'n eigen recovery tool, ik heb het een tijd gehad, met een licentie van een jaar bij de aanschaf van een Sandisk compactflash-kaart.
          De recovery tool van Sandisk heet: RescuePro.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Het zit er dik in dat je met Recuva het meeste zal kunnen terug halen.
            Ok Bert, thx.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik vermoed dat het om Sandisk gaat, en niet om "scandisk"?
              Wel, Sandisk heeft z'n eigen recovery tool, ik heb het een tijd gehad, met een licentie van een jaar bij de aanschaf van een Sandisk compactflash-kaart.
              De recovery tool van Sandisk heet: RescuePro.
              Inderdaad het gaat over Sandisk kaartjes....

              Comment


              • #8
                Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                We gaan er nu ff tussenuit en zal dan daarna het nodige proberen. Alvast iedereen bedankt om me op weg te helpen !

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                  Laat eens weten of het lukt????
                  Ben er ook benieuwd naar.
                  Heb het probleem nooit gehad met een geheugenkaartje,wel met een externe HD.Maar geen oplossing gevonden.Maar heb dit prog. niet gebruikt.
                  Dus laat je ervaringen eens weten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                    Ik ga nog eens proberen, welke camera, hoeveel foto's staan erop, waren de kaartjes vol, en dat de camera verwittigd - formatteer, om opnieuw te kunnen beginnen met fotograferen, allemaal zaken die we niet weten,zijn ze al getracht gewoon uit te lezen of overbrengen naar pc/laptop via kabel en usb, of via een kaartlezer.Wat geeft de camera aan bij volle kaart, full- of wat, sommige stoppen gewoon, onmogelijk om nog af te drukken. Maar ik heb een vermoeden dat ze gewoon vol staan, omdat hij meld dat hij foto's genomen heeft, en dan de camera plots meld formatteer Dus ik zou eerst eens proberen over te brengen op een normale manier. En als ze op de pc/lap staan dan de kaarten formatteren.in de camera ( belangrijk ) dit haalt niet alleen overblijfsels weg, maar hersteld ook de structuur.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                      Voor de meeste besturingsystemen, opensource en gratis te gebruiken

                      https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                        Heb de foto's vrij easy kunnen terughalen , met behulp van een kaartlezer in de pc
                        Alvast bedankt aan de mensen die me probeerden te helpen !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp gezocht bij recuperatie foto's op scandisk kaart

                          Oorspronkelijk geplaatst door trachy Bekijk bericht
                          Heb de foto's vrij easy kunnen terughalen , met behulp van een kaartlezer in de pc
                          Alvast bedankt aan de mensen die me probeerden te helpen !!
                          Alléé dan toch, nu weet je dat ook , en bedankt om te melden !
                          https://ggpics.be/

                          Comment

                          Working...
                          X