Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frost II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Frost II

    Nog eentje van enkele weken geleden met sneeuw en dikke aanvriezende mist in de ochtend. Ik denk dat deze qua compo beter is dan Frost I?

    DSC_8119 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren welkom,

    Raf.

  • #2
    Re: Frost II

    Ik vind dat je onderwerp teveel doorloopt in de achtergrond - waardoor ik wss de indruk heb van onscherpte.
    Met een tegenlichtje krijg je wellicht een gans ander beeld waar de randen wel duidelijker afgetekend zijn.
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Frost II

      Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
      Ik vind dat je onderwerp teveel doorloopt in de achtergrond - waardoor ik wss de indruk heb van onscherpte.
      Met een tegenlichtje krijg je wellicht een gans ander beeld waar de randen wel duidelijker afgetekend zijn.
      Peter
      Juist Peter, het onderwerp komt niet helemaal los van de achtergrond. Wanneer dit in de tuin zou zijn zou je inderdaad met wat tegenlicht kunnen werken om de randen beter te laten aftekenen. Dit was echter op een wandeling in de besneeuwde velden.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Frost II

        Als ik de foto zie zou je gebruik kunnen maken van het expres overbelichten (high exposure) in deze situatie. Daarna in een fotobewerkingsprogramma de kleuren terug halen en dan is de achtergrond egaal wit en benadruk je nog meer het onderwerp.



        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Frost II

          Mooi, een tikkeltje tegenlicht had al wonderen gedaan.
          het onscherpe bloempje stoort een beetje omdat het nog net iets te duidelijk is, iets verder af en dus waziger was voor mij beter
          Toch een goed idee. Ik denk niet dat je hier met dit soort bloempjes nog een 2e kans krijgt wegens bevroren.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment

          Working...
          X