Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Druivenveld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Druivenveld

    Voor Kerstmis er nog eentje bijvoegen. Genomen in de herfst aan de Rijn.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Druivenveld

    Fraai gedaan Raymond; erg goed van kontrast en zwart / wit
    Het oog wordt langs de ranken naar de zwarte & witte boom getrokken, ik durf niet te zeggen wat er het meest dominante in de foto is:
    de druivenranken of de bomen.

    Mvg
    Maurits

    Comment


    • #3
      Re: Druivenveld

      Zelf zou ik er niet opkomen om het zo weer te geven ... je laat me dingen zien waar ik anders niet aan zou denken en dat vind ik heel goed

      Voor mij zijn de randjes van de blaadjes aan de horizon misschien een beetje hard, maar verder kan ik dit wel appreciëren.

      ps Ik zit nog altijd met mijn reservemonitor en dit kan bij mij een invloed hebben op de weergave van de scherpte.
      Last edited by philitalia; 27 december 2017, 10:54. Reden: spelling ... computer denkt dat hij beter Nederlands schrijft dan ik
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Druivenveld

        Een interpretatie die naar het abstracte neigt.
        Ik volg de bemerking over de horizon.
        De lucht is ook wel wat extreem.
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Druivenveld

          Deze doet het bij mij niet sorry!
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Druivenveld

            Deze is niet meteen mijn smaak omdat het resultaat van de omzetting iets is waar mijn kronkels niet goed overweg kunnen.
            Ik kan u dat proberen nog (on)duidelijker te maken bij een glas van die wijn
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Druivenveld

              Om eerlijk te zijn denk ik dat je deze "kapot" bewerkt hebt.
              De lucht is zodanig uitgebrand dat je duidelijk de bladeren vd bomen en wijnranken ziet wegvallen in het wit; zo krijg je een surrëele overgang tussen lucht en voorgrond.
              Daarnaast zijn er tal van plekken/schaduwen die volledig zijn toegestopt.

              Comment


              • #8
                Re: Druivenveld

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Deze is niet meteen mijn smaak omdat het resultaat van de omzetting iets is waar mijn kronkels niet goed overweg kunnen.
                Ik kan u dat proberen nog (on)duidelijker te maken bij een glas van die wijn
                Wel Frans daar ben ik het mee eens, wanneer spreken we af. Je weet net zo goed als ik dat na een paar glazen de "werken" beter worden alhoewel ik dat van deze niet verwacht !
                Allemaal dank voor jullie mening.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Druivenveld

                  Naar compo vind ik dit zeker een mooi beeld met de lijnen van de ranken en die boompjes daar op een sterke plaats..
                  Omzetting vind ik de keuze wat minder geslaagd, vind de bladeren van de druiven niet echt goed uitkomen nu.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Druivenveld

                    Bewerking is ook mijn ding niet. Ik vermoed dat je hier mooie herfstkleuren had. Waar zijn ze gebleven?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Druivenveld

                      Doet het voor mij ook niet. Denk dat je hier een post-infrared bewerking hebt toegepast? Het groen is niet meer actief genoeg en dan krijg je zo rare randjes als je het te ver pusht. De lucht werkte ook niet mee. Compo is niet slecht maar niets uitzonderlijk.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment

                      Working...
                      X