Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D750

    Ik overweeg om de Nikon D750 aan te schaffen. Goede keuze?
    Heb nu D3300 en mijn lenzen kan ik op 1 na gebruiken op FF.
    Graag reactie van gebruikers en Nikonliefhebbers

  • #2
    Re: Nikon D750

    En wat kan je met die D750 wat je niet kan met de D3300?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D750

      D750 is een fantastisch toestel ! Je kan je DX lenzen blijven gebruiken, de D750 past zich automatisch aan (mits vermindering van megapixels). Ik heb hem onlangs in promo kunnen kopen en heb er geen spijt van. Vooral met de AF en in situaties met weinig licht zie ik het verschil met mijn vorig toestel. Een goed lensje erop is toch wel aan te raden.
      Last edited by philitalia; 22 december 2017, 07:31.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D750

        Hoi,
        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        En wat kan je met die D750 wat je niet kan met de D3300?
        Je kunt met beiden goede en slechte foto's maken... maar...
        * Met een full frame kun je meer spelen met scherptediepte (kan ook tegen je gebruikt worden...).
        * Je hebt met de D750 een beter AF systeem, met 51 AF punten ipv 11.
        * Met de D750 kun je op hogere ISO's deftigere plaatjes maken onder gelijke omstandigheden
        * De D750 body heeft een veel robuustere bouwwijze en is beschermd tegen vuil en vocht.
        * De D750 herbergt 2 geheugenkaartjes, b.v. één voor RAW opnamen en één voor JPG...
        * De D750 heeft een iets groter maar vooral een kantelbaar scherm.
        * De D750 heeft WiFi verbinding voor tethering shooting en foto's overbrengen.

        Er zullen tal van punten nog meer zijn, maar dit is wat ik zo uit m'n mouw kon schudden.
        Daarnaast doet vernieuwing en verbetering altijd goed, een volgende stap in het leerproces.
        Oh ja, nog een "voordeel" van de D750... je portemonnee is leger dan voorheen...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D750

          Oh ja, nog een "voordeel" van de D750... je portemonnee is leger dan voorheen.
          dat is in mijn zienswijze dan ook het enige pluspunt.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D750

            Gelukkig voor de handel en fabrieken zijn er ook fotografen die er op een andere manier over denken en mee omgaan.
            Dat is uiteindelijk ook gelukkig voor de fotografen zelf (ook voor de conservatieveren...)
            Ontwikkeling van vernieuwingen zouden compleet tot stilstand komen, zo ook de verkoop, enzo, enzo met uiteindelijk onze economie met ons luxe leventje...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D750

              Als je het zo bekijkt, kun je ook een simpel Compantje kopen. Zijn de omstandigheden goed, dan komen ook daar goede foto's uit ;-)

              Een van de redenen om een nieuw toestel te kopen, is natuurlijk "ik wil" [emoji16]
              Anders moet je jezelf de vraag stellen, "wat kom ik te kort bij mijn huidig toestel"
              En in sommige gevallen is dit kennis, in andere gevallen is het hardware.
              Oorspronkelijk geplaatst door Walterverheyden Bekijk bericht
              Ik overweeg om de Nikon D750 aan te schaffen. Goede keuze?
              Heb nu D3300 en mijn lenzen kan ik op 1 na gebruiken op FF.
              Graag reactie van gebruikers en Nikonliefhebbers
              Dus Walterverheyden, wat is de reden?

              Er zijn er al een paar opgenoemd, en volgens mij kloppen ze.
              Mijn reden was vooral de betere resultaten op hogere ISO.


              --
              map.
              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D750

                Voor diegenen die de voordelen van een camera als de D750 catalogeren als een middel om je portemonee leeg te maken: fotografeer eens een paar maand met die D 750, en schakel dan terug over naar een D 3300. Dan wordt ineens alles duidelijk !

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D750

                  Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Voor diegenen die de voordelen van een camera als de D750 catalogeren als een middel om je portemonee leeg te maken: fotografeer eens een paar maand met die D 750, en schakel dan terug over naar een D 3300. Dan wordt ineens alles duidelijk !
                  Het kan een middel zijn om de portemonnee leeg te maken, maar ook een noodzaak om de foto's te maken die je wil maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D750

                    Oorspronkelijk geplaatst door Walterverheyden Bekijk bericht
                    Ik overweeg om de Nikon D750 aan te schaffen. Goede keuze?
                    Heb nu D3300 en mijn lenzen kan ik op 1 na gebruiken op FF.
                    Graag reactie van gebruikers en Nikonliefhebbers
                    Hangt af van wat je er wil mee doen hé.
                    Persoonlijk heb ik voor de D500 gekozen, "nog" betere AF (153 Phase Detection points, 99 cross-type),
                    nog sneller voor bv. sport en benaderd op vlak van bediening meer de PRO serie van Nikon maar dan in het crop segment.
                    Ik vind mijn D500 een stuk beter dan mijn D800 afgezien van het aantal pixels dan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D750

                      Het gaat niet om wat het doosje allemaal wel en niet in huis heeft. Het gaat erom of je met hetgeen je - in je handen - hebt, het beeld weet te creëren welke je voor ogen hebt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D750

                        FF versus crop. > filmpje
                        www.freddyhelsen.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D750

                          D750 is een goed toestel. Voor een fx verbazend licht en compact. Iso en focus zijn top. Beter als bv een d810.

                          Of het voor u een goed toestel is hangt af van je verwachtingen en waarvoor je het wil gebruiken.

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D750

                            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                            Het gaat niet om wat het doosje allemaal wel en niet in huis heeft. Het gaat erom of je met hetgeen je - in je handen - hebt, het beeld weet te creëren welke je voor ogen hebt.
                            Eventjes realistisch blijven aub. Misschien moeten we allemaal een D3300 of 100D aanschaffen als het allemaal toch weggegooid geld is. Welke camera heb jij?
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D750

                              Misschien moeten we allemaal een D3300 of 100D aanschaffen als het allemaal toch weggegooid geld is
                              tja als je het zo opvat, dan heb je niet begrepen wat er geschreven werd.

                              Welke camera heb jij
                              maakt dat wat uit?

                              Comment

                              Working...
                              X