Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leopoldkanaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] leopoldkanaal

    herdenking slag bij Molentje. Zinloos geweld eind 1944, bij de bevrijding van Knokke.

    update :

    naamloos-3051




    naamloos-2

    dank voor het kijken.

    Last edited by geert62; 22 december 2017, 22:21. Reden: update

  • #2
    Re: leopoldkanaal

    Knap beeld met een mooie dieptewerking persoonlijk zou ik contrast iets verhogen.

    Mvg Yves.
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: leopoldkanaal

      Knappe verzorgde compo. Maar de "mist" lijkt me in post toegevoegd te zijn?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: leopoldkanaal

        Mooi beeld

        Comment


        • #5
          Re: leopoldkanaal

          1ste bezoek met de volgende visie:
          Als je verkeerd het beeld in komt, kom je helemaal niet aan de kade, en ik zal al zwemmende de einder niet halen.

          2de ... keren kijken:
          Het wrikt een beetje, je moet eerst over/langs de struik heen zien te komen, eenmaal zover wordt je met vlag en wimpel de einder verwezen naar een niet verankerde brug.

          Comment


          • #6
            Re: leopoldkanaal

            dank voor de reacties, daar heb ik wat aan.
            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            1ste bezoek met de volgende visie:
            Als je verkeerd het beeld in komt, kom je helemaal niet aan de kade, en ik zal al zwemmende de einder niet halen.

            2de ... keren kijken:
            Het wrikt een beetje, je moet eerst over/langs de struik heen zien te komen, eenmaal zover wordt je met vlag en wimpel de einder verwezen naar een niet verankerde brug.
            :commentaar die ik niet direct begreep, vond hem dan schitterend.
            het ironische is dat je dat zoekende omschrijft dat die Canadese divisie daar ook meegemaakt heeft ( wat een foto dus ! ) ttz ze dachten dat kanaal met de vingers in de neus te kunnen oversteken ( einde oorlog in september 44),
            maar danig onvoorbereid dat ze niet het materiaal hadden om het dubbel-kanaal in 1 keer over te steken, en niet gedacht dat den Duits hen kost wat kost zou tegenhouden ( om Knokke en dus ook de monding van de Schelde nog te controleren), 't was dus een schietkraam op de middenberm.

            @yves23 : update heeft wat meer contrast
            @SteefD : idd beetje mist toegevoegd ( dacht dat het kon omdat er tussen de bomen in ook al wat nevel was
            @in2lapland : die struik zul je er moeten bijnemen, 't wordt tijd dat de Waterwegen hun oevers eens beter onderhouden
            dank voor de commentaren, 'k heb een update geplaatst, in een spiegel ziet het er in't echt ook zo uit.

            grten, Geert

            Comment


            • #7
              Re: leopoldkanaal

              De update is een bevrijding.

              Comment


              • #8
                Re: leopoldkanaal

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                De update is een bevrijding.
                Dan is de 'bevrijding' uiteindelijk toch nog gelukt !
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: leopoldkanaal

                  Ik geef toe dat het gespiegelde beeld aangenamer kijkt - maar anderzijds is het gespiegelde beeld niet meer de realiteit - dus mijn gevoel daarbij is altijd wel een beetje dubbel
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: leopoldkanaal

                    Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                    Ik geef toe dat het gespiegelde beeld aangenamer kijkt - maar anderzijds is het gespiegelde beeld niet meer de realiteit - dus mijn gevoel daarbij is altijd wel een beetje dubbel
                    Peter
                    bij mij ook , daarom vermelde ik het ook. vind het forum ideaal om iets te proberen, te toetsen.
                    bedankt voor uw reactie, Geert.
                    ps : het staat alhier ook vol met kapellekes, als je er nog zoekt

                    Comment


                    • #11
                      Re: leopoldkanaal

                      Tja, de update kijkt inderdaad makkelijker, nog juist iets rechter zetten, ik vind dat de bomen wat te veel naar het water neigen.
                      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                      Comment

                      Working...
                      X