Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facturen controleren ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Facturen controleren ?

    Controleren jullie al uw facturen? Als het gaat om vaste kosten doe ik dat eigenlijk praktisch nooit ervan uitgaande dat alles meestal klopt en het bovendien niet altijd gemakkelijk is éénheidstarieven om te zetten in totaal aangerekende kosten.
    Sedert een paar maand ben ik voor mijn smartphone veranderd van Orange naar Proximus. Gezien het deze maand de eerste keer is dat ik een volledige maandafrekening kreeg was ik wat verrast van het verschil met Orange in mijn nadeel niettegenstaande een vrijwel onveranderd gebruik van de diensten. Mijn Bizz Mobile M afrekening was dus volgens mijn gevoel wat aan de hoge kant.
    Het lange wachten op het 0800 nr. was dan toch lonend gezien men mij op de december factuur maar efkes 30€ teveel had aangerekend. Op de vorige factuur (gedeeltelijke maand) was het maar 10€. Dus op 2 maand tijd zou Proximus mij als nieuwe klant al 40€ lichter gemaakt hebben had ik het voorgevoel niet gehad om eens van nader bij te gaan kijken naar mijn factuur.
    Men had gewoon een aantal communicaties vanuit het buitenland, normaal in de bundel inbegrepen aangerekend aan het buitenlands tarief. Vandaar dus het vrij groot verschil en de reden dat er bij mij een lichtje begon te branden.
    Gezien de dame aan de andere kant mij toch vriendelijk te woord stond, haar tijd nam en nogal gegeneerd overkwam bij deze, heb ik haar dan maar gezegd van dit met de mantel der liefde zou toedekken...
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Facturen controleren ?

    Hier worden alle facturen nagekeken.
    Met een speciale aandacht voor de rekeningnummers. Je weet nooit of er een grapjas is die wat extra wil verdienen.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Facturen controleren ?

      Ja een mens zou dit de dag van vandaag steeds moeten doen. Facturen worden nu gemakkelijk nagemaakt en voorzien van een ander rekeningnr. Alhoewel dit laatste is niettemin enigszins te omzeilen is door het internetbankieren met gebruik van opgeslagen begunstigden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Facturen controleren ?

        Als je voor gsm een Orange contract hebt, moet je zeker je facturen controleren.
        In augustus kreeg mijn dochter een ongewoon hoge rekening.
        Bij nazicht bleek er 70€ extra afgehouden ten voordele van een firma genaamd "NTH media GMBH".
        Orange wist te vertellen dat dit een betaalnummer is dat SMS'en stuurt, en dat mijn dochter daartoe toestemming heeft gegeven.
        Ze weet echter van niets, en in het logboek van binnengekomen SMS'en is hiervan niets terug te vinden. De inhoud of het doel van de SMS'en is daarom onbekend.
        Orange wou niets terugbetalen omdat ze zogezegd toestemming heeft gegeven om de SMS'en te ontvangen. Een methode om dit stop te zetten, kon Orange niet geven omdat de berichten en het nummer van de verzender niet in de gsm is terug te vinden.
        Volgens de gedetailleerde factuur zouden deze berichten iedere nacht om 04h01 binnenkomen.
        In september weer extra 70€ voor ontvangen berichten van NTH Media Gmbh, waar Orange niets kan aan verhelpen.
        Daarop heeft ze meteen het gsm contract met Orange verbroken en is ze naar een andere provider overgeschakeld (met een nieuw telefoonnummer).
        Raad eens ...Ze heeft verleden week rappels gekregen van Orange, voor de betalingen aan NTH Media Gmbh voor oktober en november terwijl haar telefoonnummer al sedert 1 oktober is afgeschaft en er geen contract meer is bij Orange. Op de factuur staan geen abonementskosten of gesprekskosten, enkel de maandelijkse 70€ van NTH media gmbh naar haar telefoonnummer dat niet meer bestaat ! Ze heeft alles nu doorgestuurd aan de ombudsman.
        Als je op Google "NTH media GMBH orange" intikt, dan vind je honderden gelijkaardige klachten over onterecht geïnde bedragen door NTH Media Gmbh.
        Die firma bijkt een Premium Partner te zijn van Orange. Orange strijkt een groot percentage op van de bedragen die door NTH Media Gmbh worden aangerekend.
        Last edited by notex; 19 december 2017, 14:39.

        Comment


        • #5
          Re: Facturen controleren ?

          Uiteraard worden ALLE facturen nagekeken. Fouten zijn snel gemaakt. Aangezien we alles manueel betalen wordt ook het rekening nummer gecontrolleerd, de meesten zitten toch in de lijst van vaste contacten.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Facturen controleren ?

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Als je voor gsm een Orange contract hebt, moet je zeker je facturen controleren.
            In augustus kreeg mijn dochter een ongewoon hoge rekening.
            Bij nazicht bleek er 70€ extra afgehouden ten voordele van een firma genaamd "NTH media GMBH".
            Orange wist te vertellen dat dit een betaalnummer is dat SMS'en stuurt, en dat mijn dochter daartoe toestemming heeft gegeven.
            Ze weet echter van niets, en in het logboek van binnengekomen SMS'en is hiervan niets terug te vinden. De inhoud of het doel van de SMS'en is daarom onbekend.
            Orange wou niets terugbetalen omdat ze zogezegd toestemming heeft gegeven om de SMS'en te ontvangen. Een methode om dit stop te zetten, kon Orange niet geven omdat de berichten en het nummer van de verzender niet in de gsm is terug te vinden.
            Volgens de gedetailleerde factuur zouden deze berichten iedere nacht om 04h01 binnenkomen.
            In september weer extra 70€ voor ontvangen berichten van NTH Media Gmbh, waar Orange niets kan aan verhelpen.
            Daarop heeft ze meteen het gsm contract met Orange verbroken en is ze naar een andere provider overgeschakeld (met een nieuw telefoonnummer).
            Raad eens ...Ze heeft verleden week rappels gekregen van Orange, voor de betalingen aan NTH Media Gmbh voor oktober en november terwijl haar telefoonnummer al sedert 1 oktober is afgeschaft en er geen contract meer is bij Orange. Op de factuur staan geen abonementskosten of gesprekskosten, enkel de maandelijkse 70€ van NTH media gmbh naar haar telefoonnummer dat niet meer bestaat ! Ze heeft alles nu doorgestuurd aan de ombudsman.
            Als je op Google "NTH media GMBH orange" intikt, dan vind je honderden gelijkaardige klachten over onterecht geïnde bedragen door NTH Media Gmbh.
            Die firma bijkt een Premium Partner te zijn van Orange. Orange strijkt een groot percentage op van de bedragen die door NTH Media Gmbh worden aangerekend.
            Dit is toch een regelrechte schande. En zal uw dochter die rappels kunnen blijven naast zich neerleggen. Ik weet niet of er niet best eens een aangetekend schrijven wordt gericht aan Orange met één en ander op een rijtje.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Facturen controleren ?

              Die aangetekende schrijvens zijn al gebeurd, zonder resultaat. Is nu doorgestuurd naar de ombudsman.

              Die rappels zullen wel blijven komen, en daarna waarschijnlijk brieven van incassoburo's en deurwaarders.

              Mits het betalen van voorlopig nog 280€ is het opgelost, maar dan blijft die regelrechte diefstal door Orange en NTH media Gmbh gewoon verdergaan.

              Ik zou iedereen met een Orange abonnement aanraden eens te googlen op "NTH media gmbh orange"

              Comment


              • #8
                Re: Facturen controleren ?

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Ik zou iedereen met een Orange abonnement aanraden eens te googlen op "NTH media gmbh orange"
                Inderdaad, niks dan klachten hierover. Genoeg om massaal Orange te verlaten.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Facturen controleren ?

                  Bij Proximus hebben ze daar blijkbaar ook last van : https://nl.forum.proximus.be/mijn-fa...dia-gmbh-33271
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Facturen controleren ?

                    Als je ZEKER bent dat je die dienst niet gevraagd hebt dan zou ik die ook niet betalen.
                    Het klinkt wat eenvoudig en kort door de bocht maar er is meer.

                    Het klopt dat ze u gaan aanmanen en finaal een deurwaarder zenden.
                    Maar dan komt de kat op de koord. Op dat moment eist u aan de deurwaarder dat er bewijs wordt geleverd dat u die dienst effectief ook hebt besteld.
                    De deurwaarders weten dan al snel dat het een onbegonnen zaak zal worden en kan je met een lach en een grijns de laan uit sturen.
                    Ik heb dit al gedaan met succes! Eis een copy van je contract!

                    Later ben ik wat gaan doordenken hierover en de kosten voor deurwaarder worden in dat geval gestuurd naar de vragende partij zijnde die provider van diensten.
                    Dus ze krijgen die kosten los in hun nek.

                    Weet ook dat incasobureaus en deurwaarders zeer veel op de rand van het wettelijke werken. Ze zijn gewoon in opdracht gekomen van hun klant en hebben daarom nog niet de wet aan hun kant.
                    Het is proberen wat ze doen.
                    Dat maakt dat ze vooral profiteren van intimidatie en dergelijke praktijken maar laat u niet vangen!
                    Vooraleer een deurwaarder beslag kan leggen moet alles eerst via de beslagrechter en daar zullen ze als eisende partij moeten bewijzen dat jij dat contract bent aangegaan anders wordt het beslagverzoek gewoon afgewezen door de rechter. Het is NIET voldoende te bewijzen dat een dienst geleverd is. Ze moeten bewijzen dat je de dienst hebt bestelt en dat is iets anders.

                    Maar dit alles is wel onder 1 voorwaarde dat je die dienst nooit hebt bestelt!!!! Anders heb je het wel vlaggen natuurlijk en kan je voor alle kosten en intresten opdraaien.

                    Trouwens ook even een kantmelding dat het opzeggen van een gsm abo NIET betekend dat je het abo stopzet van die dienstenprovider!!!!!
                    Dat zijn 2 verschillende zaken.
                    Ook al kan die dienst je niet geleverd worden door het ontbreken van een nummer of toestel, je hebt nog steeds een contract met die leverancier en die kan u die kosten aanrekenen ook al zijn ze niet geleverd!!!
                    Je moet in geval van een overeenkomst nakijken hoe en aan welke voorwaarden je die dienst kan opzeggen. Dat staat alweer ... in je contract. Dus ... copy contract eisen.

                    Terug opnieuw... Controleer zeer goed dat die bestelling nooit is geplaatst!
                    Anders hebben ze geen voet om op te staan en betaal je gewoonweg niet. Laat de kosten maar oplopen en slaap lekker goed want je zal het nooit moeten betalen.

                    Het is wel opletten met in app betalen bv. Soms is een klik op een advertentie genoeg om vast te zitten aan een abo.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Facturen controleren ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Dit is toch een regelrechte schande. En zal uw dochter die rappels kunnen blijven naast zich neerleggen. Ik weet niet of er niet best eens een aangetekend schrijven wordt gericht aan Orange met één en ander op een rijtje.
                      Maar de provider rekent enkel door wat aan dat nummer gekoppeld werd als externe aanbieder.
                      Best is het niet bestaande contract met NTH te betwisten via aangetekend schrijven aan NTH want uiteindelijk rekenen zij het aan.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Facturen controleren ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ja een mens zou dit de dag van vandaag steeds moeten doen. Facturen worden nu gemakkelijk nagemaakt en voorzien van een ander rekeningnr. Alhoewel dit laatste is niettemin enigszins te omzeilen is door het internetbankieren met gebruik van opgeslagen begunstigden.
                        Die truc wordt vooral uitgehaald met "unieke" aanbieders.
                        Je koopt een keuken of een auto, en die factuur is natuurlijk altijd interessant voor oplichters, omdat de bedragen groot zijn, en de nummers niet in je lijst van begunstigden staan.

                        Bij bedragen boven de 100€ controleer ik het rekeningnummer altijd, soms door te bellen naar het bedrijf, of op de offerte te kijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Facturen controleren ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Die truc wordt vooral uitgehaald met "unieke" aanbieders.
                          Je koopt een keuken of een auto, en die factuur is natuurlijk altijd interessant voor oplichters, omdat de bedragen groot zijn, en de nummers niet in je lijst van begunstigden staan.

                          Bij bedragen boven de 100€ controleer ik het rekeningnummer altijd, soms door te bellen naar het bedrijf, of op de offerte te kijken.
                          Wij doen dat hier anders. Voor grote(re) bedragen eisen wij steeds dat mijn ons de factuur persoonlijk komt overhandigen.
                          Dan wordt ze nog dezelfde dag betaald.
                          Nog geen enkele keer meegemaakt dat men dit weigert. Integendeel, wanneer je de reden vermeldt, dan brengt men zelfs heel graag de factuur persoonlijk binnen.

                          Ik spreek dan natuurlijk niet over facturen van 100 of een paar honderd euro, maar bvb. nieuwe auto, nieuwe keuken, schilderwerken, nieuwe CV installatie enz.
                          En anders bezorgt men ze maar per email, dan ben ik ook zeker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Facturen controleren ?

                            Zolang de ombudsdienst met zoiets bezig is (lees je bericht heeft gegeven dat je klacht ontvankelijk wordt verklaard), worden alle schuldvorderingen stopgezet : dus die deurwaarder heeft dan voor die periode al niets meer te eisen.
                            En inderdaad : voor dergelijke diensten (en eigenlijk voor alles) moet de bestelling bewezen worden. Alles wat je "zomaar" krijgt en dat je niet besteld hebt, mag je gewoon houden zonder te betalen (in dit geval ben je er wel niet veel mee ).
                            Je hoeft het ook niet terug te sturen.
                            Uiteraard moet je in deze wel wat redelijk blijven : als een Coolblue je bv. door hun fout een Iphone X heeft opgestuurd, hebben ze wel het recht dit terug te vragen en ben je ook verplicht het terug te sturen (op kosten van dat bedrijf).

                            Hier worden alle facturen bekeken. En voor grote bedragen, zal ik inderdaad het rekeningnr. ook controleren, met bv. een document dat niet via de post verstuurd geweest is.
                            Persoonlijk vind ik Proximus behoorlijk soepel in dergelijke dingen. Heb toch al enkele keren een bijkomende schadevergoeding gekregen als ze een fout hadden gemaakt.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Facturen controleren ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              .................................................
                              Als je op Google "NTH media GMBH orange" intikt, dan vind je honderden gelijkaardige klachten over onterecht geïnde bedragen door NTH Media Gmbh.
                              Die firma bijkt een Premium Partner te zijn van Orange. Orange strijkt een groot percentage op van de bedragen die door NTH Media Gmbh worden aangerekend.
                              Als Orange de bedragen factureert dan is Orange de verkoper dacht ik. Is dit zo?
                              Als dat zo is dan zou Orange, als eindverkoper , ook bij machte moeten zijn om de bedragen te annuleren. Dacht ik ?
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X