Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kristof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kristof

    [IMG]kristof by Paquita Six, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Kristof

    Ook al ben ik zelf een amateur die er nog zo goed als niets van kent, ik ga gewoon eerlijk mijn gedacht zeggen als ik mag (er wordt al zo weinig gereageerd op dit forum). Je achtergrond vind ik niet echt passen bij deze man, ook niet omdat je zo'n zware, harde schaduw gemaakt hebt. De huidskleur komt mij te geel/warm over, ook de kleur en de stof van het bankje is smaak waarschijnlijk, maar vind ik niet mooi. Ik zie ook geen detail meer in het rechterbeen, en het geheel, met de pose en de uitdrukking van de man erbij, komt mij heel ouderwets over. Ik gok dat je nog weinig tot geen ervaring hebt met studiofotografie, en daar is niets verkeerd mee. Gewoon blijven doen en je er verder in blijven verdiepen in dat geval.

    Comment


    • #3
      Re: Kristof

      Ik ben het in het algemeen wel eens met Leonide, maar ik vind het wel ok als portret. De pose is misschien wel wat ouderwets (ik zou het eerder statisch noemen). Het komt een beetje over als een foto dat aan de muur van een bedrijf hangt, maar dat vind ik niet erg. Het is wel jammer dat in de donkere delen geen detail te zien is.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Kristof

        Ok, we zitten terug op niveau!

        Lang geleden dat we nog commentaar gezien hebben met diepgang/durf want daar moet je uiteindelijk van leren natuurlijk. Zo kan je groeien ook al is dit soort commentaar niet fijn om te lezen.
        Ik volg met Leonide. Vooral de huidkleur is voor mij echt veel te warm. Ik ben het ook eens met de rest maar ik kan er nog mee leven.

        Comment


        • #5
          Re: Kristof

          Ik volg - vooral de groene hoek van de achtergrond past qua sfeer niet zo in het plaatje - maar verder wel een mooi portret
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Kristof

            Bedankt voor jouw reactie, Leonide. Het doet mij anders naar de foto kijken. Er kan inderdaad meer gedaan worden met de bestaande context.
            Als de foto belangrijk zou zijn, zou een stuk van een oplossing zijn om hem om te zetten naar ZW. Mits de nodige aanpassingen aan het contrast.
            Just my five cents.
            Xavier
            Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
            Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
            Laat de commentaren maar komen.

            Comment

            Working...
            X