Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist - Godox - Fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Strobist - Godox - Fuji

    Mijn camera is een X-T2 van Fuji.
    Ik wens mij op het strobist-pad te begeven en heb na wat lees en studie-werk reeds beslist om enkel manueel te werken. (geen TTL, geen HSS. Dit omwille van 'voorspelbaarheid' en 'herhaalbaarheid')
    Aanvankelijk met 1 flits; later kan er een 2e en 3e bijkomen indien ik verder wil gaan.
    Ik wens enkel portret te doen en dan nog enkel hoofd - schouders of mogelijks vanaf de lenden.
    De flitser zal nooit op de camera zelf staan maar via een paraplu op een statief flitsen op een kleine zolderstudio.

    Iemand heeft mij Godox aangeraden omdat ik van nul start en zodoende veel uitbreidingsmogelijkheden zou hebben.
    Flits TT600, trigger X1TF. (Als de XPRO uitkomt voor Fuji zou ik de X1TF dan vervangen om meer gebruiksgemak te hebben indien gewenst)

    Is dit oké of zijn er nog betere alternatieven voor mijn situatie?
    en vooral kan ik met deze set de flitskracht van de flitser instellen vanaf de trigger die op de camera zit, want dit is een 'must' voor mij?

    Omdat dit een kleine testomgeving wordt hou ik het graag een beetje financieel binnen de perken en met deze Godox set lukt dat wonderwel als je bv. via Amazon.de koopt. (111 Euro)

    Nu reeds dank voor jullie reacties.
    Straatfotograaf in Antwerpen

  • #2
    Re: Strobist - Godox - Fuji

    Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
    Mijn camera is een X-T2 van Fuji.
    Ik wens mij op het strobist-pad te begeven en heb na wat lees en studie-werk reeds beslist om enkel manueel te werken. (geen TTL, geen HSS. Dit omwille van 'voorspelbaarheid' en 'herhaalbaarheid')
    Aanvankelijk met 1 flits; later kan er een 2e en 3e bijkomen indien ik verder wil gaan.
    Ik wens enkel portret te doen en dan nog enkel hoofd - schouders of mogelijks vanaf de lenden.
    De flitser zal nooit op de camera zelf staan maar via een paraplu op een statief flitsen op een kleine zolderstudio.

    Iemand heeft mij Godox aangeraden omdat ik van nul start en zodoende veel uitbreidingsmogelijkheden zou hebben.
    Flits TT600, trigger X1TF. (Als de XPRO uitkomt voor Fuji zou ik de X1TF dan vervangen om meer gebruiksgemak te hebben indien gewenst)

    Is dit oké of zijn er nog betere alternatieven voor mijn situatie?
    en vooral kan ik met deze set de flitskracht van de flitser instellen vanaf de trigger die op de camera zit, want dit is een 'must' voor mij?

    Omdat dit een kleine testomgeving wordt hou ik het graag een beetje financieel binnen de perken en met deze Godox set lukt dat wonderwel als je bv. via Amazon.de koopt. (111 Euro)

    Nu reeds dank voor jullie reacties.
    De Xpro-F(uji) is aangekondigd, maar nog niet direct leverbaar. Op Ebay vind je ze wel al in "pre-sale" aanbiedingen, levering vanaf 30 januari. Ik heb de Canon versie, en ben er tot nu toe zeer tevreden over. De TT600 is zeker goed om te beginnen, maar persoonlijk zou ik toch direct een TTL flitser overwegen, dus bvb de TT685. Die is wel wat duurder, maar zeker nog heel betaalbaar.
    TTL is zeker bruikbaar voor strobist werk, ik moet toegeven dat het eigenlijk veel beter werkt dan ik dacht (toch op Canon bodies). Indien nodig, kan je nog altijd op manueel werken.
    Bovendien is die TT685 ook zeer goed voor gebruik rechtstreeks op de camera, waar je dan zeker wel TTL wil.
    M.a.w, beperk jezelf niet tot de TT600, de TT685 geeft je nog meer mogelijkheden en flexibiliteit.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment

    Working...
    X