Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

softbox opstelling met flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • softbox opstelling met flash

    Hallo

    Ik werk graag met 'available light' maar zou willen gaan experimenteren met radiogetriggerd flitsen op afstand, in principe voor binnen.
    Ik zou een statief, een flitsvoet en een goede sofbox willen aanschaffen, alsook een paraplu. Wellicht zal ik voorlopig bij 1 lichtbron (flitser) blijven.
    Wat kunnen jullie mij aanraden dat toch degelijk is?

    NB Ik dacht de profoto A1 flitser en een trigger voor Fuji aan te schaffen, al overweeg ik ook Godox.

  • #2
    Re: softbox opstelling met flash

    Die Profoto A1 is belachelijk duur voor wat het is : een speedlight met wat meer power. Geef je geld dan beter aan een Godox AD200 icm met hun Xpro commander. Koop er eventueel nog een paar TT685 of V860 bij. Dan ben je nog altijd goedkoper en veel beter af dan met één Profoto A1.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: softbox opstelling met flash

      Omdat je zegt dat het voor binnen is ben ik het eens met dleemans.
      Om een softbox goed te kunnen vullen met licht kan je dat niet met reportageflitsen en de reden is dat de lamp verzonken zit in de behuizing. Bij de Godox AD200 heb je het opzetstuk met bare bulp en die kan een softbox mooi vullen.
      Het vermogen is ook voldoende om binnen te werken alhoewel je geen groepen van 12 man ervoor moet gaan zetten natuurlijk want dan heb je weer vermogen te kort om voldoende apertuur te halen.

      En ja, idd de profoto A1 is mooi topmateriaal maar ik was ook even plat achterover gevallen toen ik de prijs zag. Dat is dat ding echt niet waard.

      Als advies kan ik meegeven dat je vandaag misschien wel met 1 flits wil werken. Morgen is ook een dag die komt en dan ga je willen dat je meerdere flitsen kan aansturen. Daar moet je ook even je huiswerk maken welke commanders je op je toestel kan plaatsen om die flitsen in groepen te kunnen aansturen is zo mijn ondervinden. Want een flits vinden is niet zo moeilijk. Het moeilijke zit hem in de zoektocht naar een systeem waar je 20 jaar mee verder kan, en kan blijven uitbouwen.

      Zo kan je zien dat ik een draadje gestart ben in mijn gelijkaardige zoektocht om alles compatibel te houden. Zo wil ik ook studiokoppen combineren met speedlites en alles te kunnen bedienen vanuit 1 commander op mijn camera. Niet zo eenvoudig want de meeste merken bieden maar halve totaaloplossingen tenzij je volledig voor speedlites gaat of volledig voor studiokoppen.

      Comment


      • #4
        Re: softbox opstelling met flash

        Ik twijfel ook aan de meerwaarde van de Profoto A1... maar het lijkt wel attractief.. Wellicht goede marketing ook. Misschien toch eerder voor Godox gaan dan.

        Wat softboxen, beauty dishes, statieven en dergelijke betreft, is er daar een merk dat jullie aanraden dat goede kwaliteit biedt zonder daarom de duurste te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: softbox opstelling met flash

          Het aanbod van lichtvormers is groot. Hier staat ook weer de keuze van een systeem centraal want daar ga je aan vast zitten voor de rest van uw dagen.
          Zo heb ik 2 systemen nu. Ik heb Elinchrom koppen en dat is natuurlijk met Elinchrom vattingen. Maar je kan goedkope alternatieven vinden die er ook op passen.
          Daarnaast heb ik lichtvormers met de Bowens vatting.
          De twee combineren kan theoretisch wel maar naar mijn mening is dat niet echt een ideale oplossing. Ik heb er allesins geen goed ervaring mee.

          Godox komt met Godox mount en daar kan je niet zoveel voor vinden is mijn ondervinden. Godox bestaat ook met Bowens vatting en daar is een gigantisch aanbod voor.
          Ik ben redelijk tevreden van het merk Phot-R voor lichtvormers. Die bestaan met Bowens vatting. Kwaliteit is best wel ok maar de prijzen zijn behoorlijk scherp.

          Comment


          • #6
            Re: softbox opstelling met flash

            Met de S-bracket van Godox kan je perfect de AD200 voor gebruiken en alle bestaande oplossingen voor Bowens gebruiken ( en dat zijn er heel veel en heel betaalbaar ). Sommige modellen van Godox zoals de AD600BM is voorzien van een bowens vatting. Met 1 XT1 trigger kan je alle flitsers van godox bedienen van op uw trigger zelf. Topmateriaal voor een chineese prijs :-)
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: softbox opstelling met flash

              Heel juist, profoto is belachelijk duur, ik werk sedert een paar jaar met Godox, AD600 TTL, AD200 TTL en 2 AD360 en 2 V860 (1 voor Fuji en 1 voor Canon)
              Voordeel van de V860II, met de aangepaste triggers kan je 1 flits aansturen zowel met Canon als met Fuji, gewoon door elkaar. Off camera wel te verstaan.
              On Camera heeft elk zijn eigen flitser nodig.
              Heb alle andere flitsers verkocht en werk nog uitsluitend met Godox om dat het compatibel is met alle camera's.
              Je kan er zelfs studioflitsers mee aansturen. Ik gebruik de Xpro voor Canon en de XT1 voor Fuji.
              Sony A7III & Sony A7 RIII
              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

              Comment

              Working...
              X